15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    SoSuMe

iPhone/iPad Multitasking

Is het mogelijk om de multitasking functie op de iPhone en iPad geheel uit te schakelen?
    Ik wil hier echt vanaf! Batterijen zijn dubbel zo snel leeg.

Bijdrager
    intense megavis

Dan zet je de apps die je niet gebruikt toch gewoon uit dmv 2x homebutton klikken, met je vinger op de betreffende app te staan en vervolgens het min (-) teken de app af te sluiten?

Bijdrager
    KarelWillem

Compleet uitschakelen?

Nee, die mogelijkheid is er niet.

Bijdrager
    Steve Brooklyn

Dat is wel vreemd, de 3G iPhones bieden niet eens de mogelijkheid om multitasking te zijn.
    Dus die staan wel uit… waarom bestaat de mogelijkheid niet dan om ze wel uit te zetten bij de gene die wel multitasking hebben?

Bijdrager
    KarelWillem

Geen idee. Vraag het aan Apple.

Bijdrager
    vincentvega

goede tip.
    ik begrijp hete chter nog niet helemaal. volgens mij staan alle apps zo’n beetje standaard op multitasking. betekent dit dat ze dan allemaal actief zijn en een beetje van mijn processor gebruiken?
    ik heb nu een hele zwik uitgezet. ga ik daar in de performance iets van merken?

en wat moet ik doen om een een app weer te zetten in de multitask mode?

Bijdrager
    Sascha

Jailbreak je device en installeer MyOS uit Cydia. Deze kan alles op ieder iDevice uit- en inschakelen (multitasking, unified iPod, custom wallpapers, app store, …).

Bijdrager
    Afroman
    Steve op 30 november 2010

Dat is wel vreemd, de 3G iPhones bieden niet eens de mogelijkheid om multitasking te zijn.

Dus die staan wel uit… waarom bestaat de mogelijkheid niet dan om ze wel uit te zetten bij de gene die wel multitasking hebben?

De 3G heeft de functie niet eens, hoe wil je het dan uitschakelen?
    Waarom de iPhone 3G dat niet heeft is omdat die maar 128 mb RAM heeft en niet 256.

Bijdrager
    Tjerker

Lees eens wat het precies doet, en wat niet, bijvoorbeeld hier: http://smokingapples.com/opinion/multi-tasking-iphone-ipad/

Bijdrager
    Pieterr

Standaard zijn apps die op de achtergrond draaien “suspended” maw de app doet niks. Je batterij zal alleen sneller leegraken als je apps in de achtergrond hebt die wel iets doen, bv apps die audio afspelen.

Most applications that enter the background state are moved to the suspended state shortly thereafter. While in this state, the application does not execute any code and may be removed from memory at any time. Applications that provide specific services to the user can request background execution time in order to provide those services.

Bijdrager
    Afroman

Of navigatie.

NAast je accu-indicator zie je dingen die op de achtergrond zullen draaien. Zoals de wekker, bluetooth, navigatie(een pijltje) en zoals Pieterr zegt audio(een playlogo)

Bijdrager
    VlamMans
    Afroman

De 3G heeft de functie niet eens, hoe wil je het dan uitschakelen?
    Waarom de iPhone 3G dat niet heeft is omdat die maar 128 mb RAM heeft en niet 256.

Eh, Steve zegt toch ook dat de 3G dat niet heeft?

Bijdrager
    Chorro

Hij bedoelt dat er dus wel een versie bestaat waar het uit is gesloopt, en daaraan gelijk de vraag gekoppeld: Waarom maken ze niet een menu optie die het mogelijk maakt om het bij een 3Gs of een 4 uit te kunnen schakelen.

Persoonlijk merk ik een enorm verschil zodra mijn multitaskbar van m’n 3Gs leeg is, als deze heel vol staat dan willen graphics nog wel is schokkerig verlopen.

Bijdrager
    Oppie

Tja…
    Géén multitasking in het iPhone OS/iOS: PANIEK!
    Wel multitasking in het iPhone OS/iOS: PANIEK! (van weer een andere groep gebruikers)

En zo lullen we de draadjes weer vol: http://www.onemorething.nl/community/topic/iphone-3gs-traag-tip-van-applestore

Bijdrager
    Pieterr

Het legen van de multitaskbar zorgt ervoor dat de voorgrondapplicatie de beschikking kan krijgen (indien nodig) over de maximale hoeveelheid geheugen. Dat kan (in sommige gevallen) een positief effect hebben op de performance van die applicatie. Maar voor de meeste apps is dit niet nodig. Die werken prima ook als je een aantal apps in de achtergrond hebt staan.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.