7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    foyomind

iPhone/iPad app voor klant maken > Hoe in store zetten?

Al een redelijk tijd ben ik aan het stoeien met het maken van apps voor ipad en iphone en recent kreeg ik de vraag of ik voor ’n klant een app zou willen en kunnen maken.

Uiteraard was mijn antwoord dat ik dat wel zou kunnen alleen ik vraag me af, dat als je een app voor een klant maakt en de klant deze uiteindelijk in de appstore te koop wilt zetten; doe jij dit als developer met jouw account voor de klant in de appstore? Of kan/moet de klant zelf daar iets voor regelen?

Nou ben ik best handig in het opzoeken van informatie maar ik kan niet echt ergens een duidelijk antwoord vinden..

Iemand hier toevallig daar meer wetenschap over?

Bijdrager
    Pieterr

Zo?

Distributing Enterprise Apps for iOS 4 Devices.

Commercial apps can be purchased, downloaded, and installed by users through the App Store. But if you develop an enterprise app that you want to distribute only to your employees, the app must be digitally signed with a certificate issued by Apple through the Developer Enterprise Program. You must also have an enterprise distribution provisioning profile that allows a device to use the app. Without a valid provisioning profile, the app won’t open.

The process for deploying an in-house apps is:
    * Register for the iOS Developer Enterprise Program with Apple.
    * Prepare your app for distribution.
    * Create an enterprise distribution provisioning profile that authorizes devices to use apps you’ve signed.
    * Build the app with the provisioning profile.
    * Deploy the app to your users.

Bijdrager
    foyomind

Hi Pieterr bedankt voor je reactie, maar dit bedoel ik helaas niet.

Wat jij post is voor als je een app wilt distributeren die bijvoorbeeld alleen voor personeel binnen je bedrijf is.

Wat ik bedoel is als een klant naar mij als bedrijf komt om een app voor ze te maken. Wie distributeerd dan uiteindelijk de app in de appstore? Ik als ontwikkelaar of de klant zelf?

En hoe zou de klant zelf dat dan kunnen doen? Ook door een developer account aan te maken of hebben ze daar iets anders voor?

De klant wil er wel zelf geld aan verdienen ofcourse, dus enige optie die ik me dan kan bedenken is dat de klant zelf dan een developer account moet aanmaken en betalen om de app online te zetten. Ondanks dat ze ‘eigenlijk’ zelf de developer niet zijn…

Bijdrager
    Pieterr

Ok, sorry, ik had je verkeerd begrepen.

Als ik het nu goed begrijp, komt het er op neer dat een bedrijf (dat een app in de App Store wil plaatsen) jou inhuurt als developer om de app voor ze te ontwikkelen. Het bedrijf is eigenaar van de app.

Bijdrager
    Ezri Dax

Hetzelfde als dat je een app maakt voor wie dan ook. Jij bent de bouwer en zij distribueren de app. Jij krijgt het afgesproken bedrag voor de bouw en daarna lever je (meestal inc sources) de app op. De rest is aan hun. Dus account voor distributie binnen de app store en wat daarbij hoort daar moet de opdrachtgever voor zorgen.

Bijdrager
    foyomind

@Pieterr , inderdaad dat bedoel ik.

@MadDonna, dat zal schijnbaar de enige optie zijn ja. Dat zal dan heel fijn begeleid moeten worden als de klant daar geen kaas van heeft gegeten.

thx voor de reacties

Bijdrager
    iep

Wat MadDonna zegt tenzij je zelf met de klant wat anders overeengekomen bent. M.a.w. informeer bij je opdrachtgever wat zij nou precies willen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.