5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    GilVV

iPhone/iOS hoort me niet

Ik heb iphone 6 met ios 8.3 (geen nieuwe updates beschikbaar) en m’n gsm wil niet meer luisteren.

Als ik Siri activeer, kan ik er niet tegen praten, het ontvangt geen geluid. Eveneens wanneer ik probeer een bericht op te stellen door deze in te spreken.
    Microfoon werkt nog, want ik kan nog telefoneren zonder problemen.

Zijn er nog mensen met dit probleem? Wat kan ik eraan doen?
    Reset fabrieksinstellingen reeds geprobeerd, Siri in andere talen zetten werkt ook niet.

Thanks!

Bijdrager
    rdg05

Herstart je iPhone eens.
    Home knop en aan en uit knop ingedrukt houden, tot je het Appeltje ziet.

Bijdrager
    SunKeeper

Werkt bovenstaande niet, maak dan een backup en herstel de iPhone in iTunes naar een schoon iOS.

Werkt het dan nog niet, ga dan terug naar de Apple Store indien mogelijk, laat dan de nieuwe iOS er even op staan. Duurt je dat te lang, zet dan uiteraard je backup terug in iTunes.

Bijdrager
    Macvriendin

Hoeveel beschikbaar geheugen heb je nog op je iPhone? Ik maakte namelijk onlangs het volgende mee bij een kennis: filmpjes begonnen zonder geluid op te nemen terwijl ze wel normaal kon telefoneren. Siri werkte ook niet.
    Oorzaak van het probleem. 0 Kb beschikbaar geheugen. Het waren de talloze foto’s (336!) en filmpjes die ze per se op haar iPhone wilde bewaren. Dat kostte enige overredingskracht maar het lukte mij om haar op andere gedachten te brengen.
    Door ze op haar ( verouderde maar nog goed werkende) Macbook te zetten (importeren in iPhoto) en ze te verwijderen van haar iPhone (verwijder foto’s aanklikken in iPhoto op de Macbook, zo gemakkelijk) kreeg ze maar liefst 5,4 GB aan ruimte terug. Het geluid deed het weer en de snelheid was ook weer in orde. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Bijdrager
    GilVV

Herstarten had ik al meerdere malen geprobeerd, op beide manieren die door “rdg05” werden aangehaald.

@Macvriendin
    : ik heb nog >10gb vrij, dus ik veronderstel dat dit ook niet het probleem kan zijn. Ik heb ook geen probleem met filmpjes.

@Sunkeeper
    : vermoedelijk zal dit de enige manier zijn, maar heb deze altijd willen uitstellen en vermijden (hopend op een andere oplossing), omdat deze nogal veel tijd in beslag neemt en ik niet onmiddellijk zin in heb. Ik heb het nog niet getest, maar ik vermoed dat dit gaat werken, ik hou OMT op de hoogte zodra ik de tijd en zin heb gevonden om de backup-en-herstel te doen:)

Bedankt voor jullie reacties!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.