11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Fireman

[iPhone6] Wat zou er defect zijn?

Zie plaatjes, dit is de iPhone 6 van mijn dochter. Enkele weken geleden gestuiterd waardoor er een flinke barst rechtsonder in het scherm is gekomen.

Sinds vanmiddag ook een zwarte vlek en wat strepen en een op sommige momenten een op hol geslagen toetsenbord. Al met al; niet goed en nagenoeg niet meer mee te werken.

Nu mijn vraag (wetende dat het puur van de tekst en de plaatjes moet) wat zal hier zeker vervangen moeten worden?

A: Enkel het glas? (is dat dan puur het glas?? )
    B: Of het gehele scherm? ( is dat glas + de LCD oid waar icoontjes/apps op getoverd worden)

En wat kost zoiets voor de 6? (ik lees her en der “scherm reparatie/vervanging” ca. 135,- is dat dan A of B )

Thx.

Bijdrager
    T-sec

Digitizer en LCD display zijn beschadigd. Ik adviseer een complete display vervanging.

Bijdrager
    Hyrax

Sowieso wordt dat altijd als één onderdeel gedaan bij Apple. Kan je hem eens uit het hoesje halen? Want als de behuizing is beschadigd, dan vervang Apple ook het scherm niet.

Bijdrager
    nebilem

Zelf bestellen via internet en vervangen. Is goed te doen.

Bijdrager
    Fireman

Behuizing is nog in orde. Gaat puur om het scherm.

Zelf doen durf ik wel. Maar wat kost zo’n los scherm? En staat er een beschrijving op fix-it?? Of elders?

Bijdrager
    Hyrax

Het is heel simpel, maar let op: verwissel absoluut niet de schroeven. Haal je ze door elkaar, dan heb je grote kans dat je het logic board doorboort. Ook vervalt alle service via Apple of AASP’s.

Ga je zelf zitten knoeien, mislukt het en wil je dan alsnog langs? Ook dan is al je service vervallen. Ik zou het lekker bij Apple of een AASP laten doen.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  Hyrax.

Bijdrager
    KarelWillem

Kopen: http://www.goo.gl/5TLx2S

(Uiteraard kun je dat in China voor (veel) minder geld krijgen: http://www.goo.gl/fAEnUc)

Doen: https://youtu.be/t6O-bGY_1dM

En wat kost zoiets voor de 6? …

Toevallig ‘De Rekenkamer’ net gezien op TV?
    Voor 80 a 90 euro kun je het al prima laten doen. En zelfs 50 euro kwam voorbij.

Let op dat er verschillende kwaliteiten in omloop zijn.
    Het beste en het duurste is een refurbished Apple scherm.
    Maar ook een A-kwaliteit scherm voldoet prima.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Niels
    nebilem op 17 november 2016

Zelf bestellen via internet en vervangen. Is goed te doen.

Als je een namaak onderdeel op je iPhone wilt, dan vooral doen. Wil je een origineel Apple OEM scherm, ga dan naar de Apple Store of authorised reseller.

Bijdrager
    Fireman

Het is vooral voor snapchat, WhatsApp fotootje en ander geneuzel. (puber8-) )

Dus super hoogwaardig denk niet perse nodig.

KarelWillem, als ik dat filmpje bekijk van “doen” dan is mijn actie tot seconde 58 ?? Daarna kan ik de nieuwe plaatsen? Of nog meer??

Bijdrager
    Hyrax

Nee, als je de link gebruikt die KW gaf, dan moet je ook alle individuele componenten overzetten. Rotwerk en heel foutgevoelig. Je kunt dan beter deze nemen:

https://www.phonegigant.nl/voorgemonteerd-iphone-6-scherm-lcd-touchscreen-onderdelen-zwart.html

Tientje meer, maar zitten alle onderdelen, op de TouchID na, al in. Daarna moet je de TouchID losmaken van het oude scherm en bevestigen op het nieuwe scherm, cowling overzetten en dan erop plaatsen.

Bijdrager
    Fireman

Heb t laten doen, prima werk incl. garantie van de phonedokter.

Dochter weer blij:)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.