30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 45)
  • Q:
    Bijdrager
    herko

iPhone4 ontvangst-probleem ook bij 3G en 3GS

Ik zag het filmpje op de Trouw site over het wegvallen van het ontvangst bij de iPhone4 als je hem vast houdt in je linker hand, en ging eens verder kijken. TechnoBuffalo heeft het probleem niet (maar in zijn filmpje houdt hij de iPhone4 in zijn rechter hand vast). Een een reactie op dat filmpje staat dat dit ook bij de oudere modellen (3G en 3Gs) het geval is. Dus ik heb het gelijk getest met mijn 2 jaar oude 3G.

En het is waar: als je de 3G vast houdt in je linker hand, en daarbij de metalen rand aanraakt, dan neemt het bereik af!

Wellicht is het probleem groter bij de iPhone4 omdat de metalen band groter is, maar het is geen nieuw probleem!

Herko

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb net een kwartiertje staan testen.
    Het T-Mobile bereik varieert dermate dat er geen conclusie aan te verbinden is.
    Of ik hem nu links, rechts, of helemaal niet vasthoud; het bereik gaat van bijna niets tot vol en visa versa.

Bijdrager
    Jens

Oei Herko, net even geprobeerd, maar ik ervaar dit probleem niet:o
    (Provider: Mobistar België)

Bijdrager
    herko

:-) Daar heb je dan ook weer gelijk in.

Bij mijn test is het bereik 5 strepen als ik hem niet aanraak, en dat 30 minuten lang. Dus dat is in mijn test geen variabele.

Een test maakt natuurlijk nog geen grote bug. Dus als meer mensen het testen, weten we misschien meer!

Herko

Bijdrager
    Franko

Ik heb het idee dat het signaal van T-mobile dat op willekeurige momenten doet. Na de “uitbreiding van de capaciteit” vind ik de ontvangst nog altijd ondermaats, als ik onder een viaduct sta valt mijn 3g al weg.

Bijdrager
    herko

Hier laat ik mijn test zien…

Bijdrager
    Koetjesreep

Alle Engelstalige mensen gaan nu zoeken en krijgen info in het engels en horen een Hollander:P

Bijdrager
    Franko

je begrijpt dat je hem vasthoud in je rechterhand toch?…… al zeg je links

Bijdrager
    herko

Het filmpje is opgenomen met Photo Booth op mn iMac. Die spiegelt alles, Dus ik houdt de iPhone 3G in mijn linkerhand vast, maar op het beeld is het rechts. (de spiegeling zie je als ik de iPhone voor het scherm hou)

Herko

Bijdrager
    Ostinato

Kunnen we ophouden met deze onzin? Please?

We weten nu toch wel dat elk nieuw Apple-product door hele hordes hysterische freaks door een krankzinnige mangel wordt gehaald en onder de elektronenmicroscoop wordt gelegd? En dat je er twee maanden later niemand meer over hoort (behalve de eeuwige Apple-bashers die we toch al negeren)? Alsjeblieft zeg, wat een ellende. Als alle nieuwe producten van andere fabrikanten een dergelijke ontvangst zouden krijgen, zou het internet exploderen.

Please. Neem een kopje koffie en ga de krant lezen of zo.

Bijdrager
    herko

Euhm…

Ik heb deze iPhone 3G al twee jaar, en heb deze toch wat rare designfout niet eerder opgemerkt -dus zo onwerkbaar zal het vast niet zijn.

Maar dat er een ontwerpfout in de iphones zit mag duidelijk zijn. En dat deze fout groter is geworden in de iPhone4 ook. Dat maakt het apparaat verder niet minder (populair).

En dit is toch een Apple forum, en dan specifiek een forum over iPhone hardware? Is jouw boodschap Ostinato dat je hier alleen maar positieve berichten mag plaatsen?

Misschien moet je dan dit soort topics niet meer openen…

Ik ben alleen op onderzoek uitgegaan na een bericht op het interwebs. En mijn bevindingen hier laten zien. Hoor je mij de iPhone afkraken? Hoor je mij zeggen dat het een slecht product is? Ik dacht het niet.

En de krant had ik al uit. En de koffie is al op.

Herko

Bijdrager
    Ostinato

Zullen we over twee maanden nog eens kijken?

Bijdrager
    prullenbak

Ik moet zeggen dat Ostinato toch wel een punt raakt.

De iPhone is zo’n populair punt, dat ieder probleempje wat er mee is volledig uitvergroot wordt. Als een nieuwe Nokia een probleem heeft met bereik (wat heus echt ook wel voorkomt) hoor je er nooit iemand over.

Zijn we allemaal even vergeten dat de vorige iPhones spontaan in de brand vlogen in je auto en in je broekzak? Dat was me wat he mensen…en hoeveel van jullie heeft een brandende iphone in z’n handen gehad? Hoeveel van jullie heeft een ontploffende senseo in de keuken gehad? Hoeveel van jullie heeft een Toyota gehad met ernstige motorproblemen (begin dit jaar in het nieuws) ?
    etc…

Populaire producten krijgen de kritiek over zich heen…Ok, tuurlijk is dit misschien een foutje in t iphone design. Maar ik hou NOOIT mijn pink over de linker benedenhoek van mijn iphone, dus zal dat bij een iphone 4 ook nooit doen. En als ik dan zo’n youtube filmpje zie met “en als ik m dan dwars houd….en leg hier een sleutel op…o wacht, even iets anders…ah zo…precies goed…dan zakt het bereik” Dan zakt mn broek toch wel n beetje af hoor…. DAN LEG JE ER GEEN SLEUTEL OP, VRIEND! :P

Nou ja, dat dus:)

edit/ps.
    Ik snap ook niet dat iedereen er op internet over blijft zeuren, terwijl je gewoon binnen een week t product terug kan brengen met de rede: “ik kan er niet mee bellen, en das toch wel handig bij een telefoon”. Maar stiekem vind iedereen het toch wel een mooi apparaat, maar je moet toch wat te zeiken hebben, niet waar?:)

Bijdrager
    vc

Is de metalen rand niet plastic en geen metaal?

Tevens mijn 3GS getest en kan dit probleem niet recreëren. (ben linkshandig)
    Dus je topic titel klopt helemaal niks van.

Wat je nu eigenlijk probeert is de design fout van de Iphone 4G goed praten en dat is best sneu.

Bijdrager
    vc
    Ostinato op 25 juni 2010

Kunnen we ophouden met deze onzin? Please?
    We weten nu toch wel dat elk nieuw Apple-product door hele hordes hysterische freaks door een krankzinnige mangel wordt gehaald en onder de elektronenmicroscoop wordt gelegd? En dat je er twee maanden later niemand meer over hoort (behalve de eeuwige Apple-bashers die we toch al negeren)? Alsjeblieft zeg, wat een ellende. Als alle nieuwe producten van andere fabrikanten een dergelijke ontvangst zouden krijgen, zou het internet exploderen.
    Please. Neem een kopje koffie en ga de krant lezen of zo.

Mss moet jij ff aan de koffie.

Als er een design fout is gemaakt dan is er een fout gemaakt.
    Apple bevestigd dit door te roepen dat je de telefoon maar in je andere hand moet vasthouden.
    Dan kun jij lopen zeggen dat mensen met kritiek Apple bashers zijn al zou je ze beter Apple fan boys kunnen noemen die weten wanneer ze genaaid worden.

Als men denkt dat gebruikers dat soort praatjes van bedrijven accepteren hebben ze het echt goed mis.
    Nog meer van dit soort bizarre uitspraken en het niet durven toegeven van fouten en je bent als bedrijf zo een deel van je userbase kwijt.

Bijdrager
    Ostinato

Prima. Laat die userbase maar gaan, zijn we ook van deze ellende af.

Wat er momenteel gebeurt is dat het internet vol wordt gekliederd door een paar miljoen figuren die zelf de iPhone 4 nog niet eens hebben gezien, maar die wel denken dat ze op basis van wat berichten op een paar forums kunnen vaststellen dat “er een designfout is gemaakt”. Present company included.

Misschien is er wel wat mis met die telefoon. Dan gaat Apple dat echt wel herstellen. Maar als er in feite niks aan de hand is, is er wederom een ongelooflijke hoop herrie gemaakt om helemaal niets. En persoonlijk denk ik dat dat laatste het geval is, net als in al die eerdere gevallen die Prullenbak aanhaalt.

Nogmaals: zullen we over 2 maanden nog eens kijken?

Moderator
    unSOUND

Ik denk dat het eerder voorkomt als er sowieso al een zwak GSM signaal is, dan is de kans dat je handen het signaal blokkeren een stuk groter… Mijn iPhone heeft er in ieder geval totaal geen last van met Vodafone, ik kan mijn handen plaatsen waar ik wil, ik heb altijd volle bak qua ontvangst. Zal het straks eens testen met een T-mobile SIM kaart erin.

Bijdrager
    vc
    Ostinato op 25 juni 2010

Prima. Laat die userbase maar gaan, zijn we ook van deze ellende af.
    Wat er momenteel gebeurt is dat het internet vol wordt gekliederd door een paar miljoen figuren die zelf de iPhone 4 nog niet eens hebben gezien, maar die wel denken dat ze op basis van wat berichten op een paar forums kunnen vaststellen dat “er een designfout is gemaakt”. Present company included.
    Misschien is er wel wat mis met die telefoon. Dan gaat Apple dat echt wel herstellen. Maar als er in feite niks aan de hand is, is er wederom een ongelooflijke hoop herrie gemaakt om helemaal niets. En persoonlijk denk ik dat dat laatste het geval is, net als in al die eerdere gevallen die Prullenbak aanhaalt.
    Nogmaals: zullen we over 2 maanden nog eens kijken?

Als er niks aan de hand is zou Apple ook niet naar buiten zijn gekomen met slappe excuses en had het zijn mond gehouden.

Bijdrager
    prullenbak

Ik heb het overigens net getest met mijn 3GS, en ik kan hem in mijn linker en rechterhand houden en zelfs in allebei tegelijk, handen op het metalen randje of jiust niet, etc etc…ALLES geprobeerd, en t bereik blijft vol (sowieso een hele prestatie, bij t-mobile tegenwoordig:P haha) .

Dus waar t uberhaupt in dit topic over gaat…??

Wat er momenteel gebeurt is dat het internet vol wordt gekliederd door een paar miljoen figuren die zelf de iPhone 4 nog niet eens hebben gezien, maar die wel denken dat ze op basis van wat berichten op een paar forums kunnen vaststellen dat “er een designfout is gemaakt”.

IDD!

Bijdrager
    herko

Nogmaals, ik geef alleen maar mijn eigen bevindingen aan. En Apple heeft het probleem overigens bevestigd: http://www.gearlog.com/2010/06/apple_responds_to_iphone_4_dea.php

Ook Steve Jobs heeft hier al op gereageerd -dat veel meer soorten telefoons hier last van hebben. Dat bevestigt (dus) mijn test.

In a followup email, Jobs then expanded with this explanation:
    Gripping any phone will result in some attenuation of its antenna performance, with certain places being worse than others depending on the placement of the antennas. This is a fact of life for every wireless phone. If you ever experience this on your iPhone 4, avoid gripping it in the lower left corner in a way that covers both sides of the black strip in the metal band, or simply use one of many available cases.

Dus kennelijk is het niet zo’n non-issue.

Nogmaals, dit is een forum dat gewijd is aan iPhone hardware. Als dit soort berichten over problemen met hardware je niet aan staan, kom dan niet hier zeuren over dat mensen zoals present company ze hier plaatsen.

Bijdrager
    Ostinato

Mooi citaat. Even goed lezen? Kijk eens aan: “This is a fact of life for every wireless phone.”

Je hebt overigens nog steeds niet geantwoord op mijn vraag: zullen we over 2 maanden nog eens kijken?

Edit: als ik vind dat jij zeurt mag ik dat zeker ook niet zeggen?

Bijdrager
    vc

edit

Bijdrager
    vc

In a followup email, Jobs then expanded with this explanation:

Gripping any phone will result in some attenuation of its antenna performance, with certain places being worse than others depending on the placement of the antennas. This is a fact of life for every wireless phone. If you ever experience this on your iPhone 4, avoid gripping it in the lower left corner in a way that covers both sides of the black strip in the metal band, or simply use one of many available cases.

Dus wat probeert Steve ons wijs te maken:

– probleem afschuiven op andere telefoons in de markt terwijl 95% van alle telefoons dat probleem niet heeft (dat je een streepje minder hebt is anders dan het netwerk volledig kwijtraken)

– dat gebruikers de telefoon niet als elke telefoon op een normale manier vast kunnen houden omdat ze anders antennes aanraken en het signaal dropt naar zero.

– dat als gebruikers problemen ondervinden maar een case moet kopen. (dit is toch geen uitspraak van een miljoenen bedrijf maar een reactie van een amateur die zijn fout niet durft toe te geven)

Ik vind de producten van Apple geweldig omdat ze (bijna) altijd perfect werken en het bedrijf goed nadenkt over hun designs maar dit is toch wel een enorme blunder of niet dan?

Bijdrager
    Ostinato

Jongens, bijt je lekker vast. De iPhone 4 is van alle kanten kl*te, het scherm is citroengeel, hij heeft geen ontvangst en Steve Jobs is een grote leugenaar. Oh ja, en Apple vermoordt ook nog eens arme Chineesjes.

Ik heb verder niks toe te voegen aan wat ik al geschreven heb. Nerd rage FTW. Veel plezier ermee.

/thread off

Bijdrager
    prullenbak

@herko

apple heeft het ‘probleem’ bevestigd, maar niet het ‘probleem’ met de 3G of 3GS. Dat kaart jij aan, en dat weerleggen wij, door het zelf getest te hebben. Als dat je niet aanstaat, moet je het misschien niet ergens posten waar mensen je verhaal kunnen weerleggen. En als we dat dan doen, dan kom je aan met van die slechte argumenten als “aaah jullie zijn fanboys en ik mag zeker geen commentaar hebben”.
    Je mag namelijk best commentaar hebben, maar als je onzin verkoopt, mogen wij daar óók commentaar op hebben.

Bijdrager
    herko

@herko
    apple heeft het \’probleem\’ bevestigd, maar niet het \’probleem\’ met de 3G of 3GS. Dat kaart jij aan, en dat weerleggen wij, door het zelf getest te hebben. Als dat je niet aanstaat, moet je het misschien niet ergens posten waar mensen je verhaal kunnen weerleggen. En als we dat dan doen, dan kom je aan met van die slechte argumenten als “aaah jullie zijn fanboys en ik mag zeker geen commentaar hebben”.
    Je mag namelijk best commentaar hebben, maar als je onzin verkoopt, mogen wij daar óók commentaar op hebben.

Waar zeg ik dat je geen commentaar op mijn eigen test mag geven? Ik reageerde op de opmerkingen dat ik aan het Apple-bashen ben. Want dat is niet waar, en ik zeg niet dat alle iPhones slecht zijn. Wat ik gezeur vind is dat er commentaar komt op het feit dat ik iets negatiefs over de iPhone heb te melden, dat dat weerlegd wordt als onzin -terwijl ik voor mijn eigen test het bewijs lever. Het is dus geen onzin. Je kunt het zelf zien. En de resultaten van mijn test worden elders bevestigd. That’s all. Ik zeg niet dat al jullie iPhones stuk zijn.

Het is geen onzin, het feit dat er bij de iPhone4 problemen zijn met de signaalsterke als je hem vast houd op een bepaalde manier, is ook vastgesteld bij de iPhone 3G door mij, en de iPhone 3Gs door anderen.

Doe er mee wat je wilt, maar als deze informatie je niet aanstaat (en dat staat je natuurlijk vrij om te melden), dan is het nog geen onzin. Dan kan je ook zeggen ‘bij mij doet ie dat niet’. Ik zeg toch ook niet dat die testen onzin zijn?

Bijdrager
    prullenbak

iPhone4 ontvangst-probleem ook bij 3G en 3GS

Dat is pertinent niet waar en dus onzin. Jouw “test” is allemaal leuk en aardig. Maar een steekproef is geen betrouwbare test. Die van jou zou het dus wel doen (als je het al een test kan noemen…als je je telefoon tegen een aluminium imac aanhoudt, kan het bereik mss daardoor beinvloed worden? Een test hoor je betrouwbaar uit te voeren, anders is het geen betrouwbare test!). Bij mij doet ie het niet. Dat is 1 tegen 1. Dan kun je niet beweren dat het probleem zich bij de 3G en 3GS ook voor doet. Misschien ook niet voor 100% dat het NIET waar is, maar als het wel zo zou zijn, dan hadden we er wel eerder in de afgelopen 2 jaar van gehoord, niet?

Bijdrager
    Ostinato

Hou maar op prullenbak, hij leest niet eens. Niemand heeft beweerd dat ie een Apple-basher is. En hij gaat echt niet accepteren dat zijn ‘test’ onzin is.

Hysterie, pseudo-technisch geleuter, interessant doen, dat is waar het hier om gaat. Kijk maar: “terwijl ik voor mijn eigen test het bewijs lever.” en daarna: “En de resultaten van mijn test worden elders bevestigd.”

Tuurlijk joh. Gedegen onderzoek, waar we allemaal heel veel aan hebben.

Maar nu stap ik echt uit deze thread, ik had me nog zo voorgenomen om nooit meer in een flamewar betrokken te raken…:sad:

Bijdrager
    prullenbak

ja, misschien is dat het beste. Ik neem mezelf dat vaker voor…maar vaak kan ik het dan toch niet laten.

Ik ben er trouwens ook achtergekomen dat mijn auto niet goed te besturen is als ik achterstevoren ga zitten…denk dat ik maar eens ga klagen bij de garage. En even een flut-test op youtube trappen. En ondertussen wens ik herko veel succes met zijn mythbuster-avontuur.

Bijdrager
    gipsman

Geen probleem dus voor linkshandigen zoals ik.
    Mag ook wel eens, cfr.scharen,deurklinken,soeplepels,…
    Heb als linkshandige iPhone altijd in rechterhand.
    Misschien moet er een rechts- en linkshandig model komen?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 45)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.