16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    TallDutch

iPhone4 ineens ´dood´.

Hallo,

gistermiddag liep ik met iPad en iPhone in één hand vasthoudend naar buren verderop on de straat.
    Van het ene op het andere moment waren iPhone en iPad op zwart. Niet aan te krijgen.
    Bij de buren binnen de iPad via lichtnet aan de oplader en sprong gelukkig weer aan. (Batterijpercentage was 32%)
    De iPhone deed in eerste instantie niks, ook niet met oplader. (Batterijpercentage bij vertrek uit huis was 28%).
    Plotseling wee in het beginscherm en linksboven stond ´geen service´ en batterijpercentage was 100%…
    Verder een melding op het scherm ´activatie vereist´.
    Aangesloten op de computer en iTunes.
    In het beginscherm van iTunes geen software en serienummer zichtbaar (n.v.t.)
    Verder de volgende melding van iTunes: iTunes heeft een iPhone aangetroffen waarvan de herstelmodusactief is. U moet deze iPhone herstellen voordat u deze kunt gebruiken met iTunes´
    Op ´Herstellen´gedrukt waarna na verloop van tijd de melding verschijnt ´De iPhone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (21).
    Heb via Google al gezocht en verschillende fora afgestruind maar heb de oplossing nog niet gevonden.
    Het beginscherm op iPhone krijg ik ondertussen niet meer. Eigenlijk alleen het zwarte scherm met het iTunes logo en een USB kabel.

Heeft iemand de oplossing??

Bijdrager
    RamonV

heb je er ooit een jailbreak op gehad? als dit niet het geval is mee terug naar de winkel.

Bijdrager
    TallDutch

Hoi Ramon,

Nee, nooit een jailbreak gedaan. Weet niet eens wat het is..

Bijdrager
    RamonV

ahh oke, dan zou dit niet moeten gebeuren op jouw iphone. ik zou er mee teruggaan naar de winkel en het verhaal uitleggen zij zijn dan verplicht je iphone gratis te maken mits je binnen de garantie periode zit.

Bijdrager
    SanderTreur

Klinkt eng dat ze allebei tegelijk uitvallen, je zou denken dat de componenten van beide apparaten een conflict tussen die van het andere apparaat zouden hebben. Lijkt me alleen onwaarschijnlijk..

Bijdrager
    seb88

probeer is Sleep button + home button 10 seconden ingedrukt te houden?

Bijdrager
    jesper211232
    RamonV op 09 september 2012

heb je er ooit een jailbreak op gehad? als dit niet het geval is mee terug naar de winkel.

en als er wel een jailbreak op hebt staan of ooit hebt gehad en je gaat er mee terug naar de winkel kunnen ze dat toch niet zien wat je kan hem niet eens aan doen?, dus kunnen ze er toch ook niet achterkomen?

en als ze hem repareren en zien dat er een jailbreak opstaat wat gebeurt er dan want het is legaal en hij doet het dan toch, of maken ze hem dan weer opnieuw kapot XD?

Bijdrager
    RamonV

@jesper apple kan wel degelijk zien of je een jb hebt of niet, ook word er niet (gratis) gerepareerd als je een jb hebt omdat dit je garantie doet verlopen.

Bijdrager
    TallDutch

Beste Forummers,

een jailbreak is absoluut niet van toepassing. Zie regelmatig de term voorbij komen maar heb geen idee wat het is en wil dat graag ook zo houden.
    Ben de verschillende fora afgestruind en heb alle suggesties geprobeerd.
    Kom net terug van de Apple Store hier vlakbij en toen ze hem daar aansloten op de computer/iTunes kwam ie met foutcode 2001 ipv 21…op zich ook al weer apart.
    Ga er morgen mee naar de telecomprovider.
    Aan de andere kant..over 2 maanden kan ik mijn contract verlengen en dan heb ik gratis/tegen weinig een nieuwe. Waarschijnlijk goedkoper dan hem laten repareren…

Bijdrager
    jesper211232

@jesper apple kan wel degelijk zien of je een jb hebt of niet…

hoe kunnen ze dat zien dan als hij echt voor 100% DOOD is?

Bijdrager
    RamonV

geen idee hoe en wat maar ze kunnen het:

http://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/18111-pas-op-jailbreak-garantie-vervalt-bent-iphone-kwijt.html

Garantie m.b.t. Jailbreak

er zijn nog wel meer te vinden waar precies hetzelfde in staat beschreven.

Geblokkeerd
    Bento

geen idee hoe en wat maar ze kunnen het:

http://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/18111-pas-op-jailbreak-garantie-vervalt-bent-iphone-kwijt.html

Garantie m.b.t. Jailbreak

er zijn nog wel meer te vinden waar precies hetzelfde in staat beschreven.
    Nutteloze post. TS geeft al twee keer aan dat hij geen JB heeft.

Als je over 2 maanden kan verlengen is je telefoon dus 10 of 22 maanden oud. Klopt dat? Zo ja, dan zou ik het toestel in ieder geval aanbieden bij de winkel / provider waar je het toestel hebt gekocht / gekregen. Een telefoon moet de twee jaar minimaal halen lijkt me.

Bijdrager
    TallDutch

Toestel is 22 maanden oud ja. maar garantie is volgens mij standaard 1 jaar toch?

Bijdrager
    crazywarning

1 jaar Apple Hardware garantie en het tweede jaar (indien particulier aangeschaft) valt onder consumentenrecht. Tenzij er dingen mee gebeurdt waardoor dit probleem zou kunnen optreden zoals vochtschade of valschade. Mocht dit niet het geval zijn dan kan je gewoon terug naar de winkel waar je de iPhone hebt aangeschaft.

Bijdrager
    RamonV

@bento geen nutteloze post alleen offtopic,:wink:

Inactief
    Anoniem

iPhone5: betere prestaties, hetzelfde ontwerp.

http://lnk.ly/mRa

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.