7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    sonnyjan

Iphone3 16Gb heeft wel ruimte – iTunes zegt van niet

Goedemiddag.
    Nooit problemen met synchroniseren Iphone3 via Itunes op MacBookPro. Nu plots wel. Iphone heeft ca 14 Gb ruimte. Ik heb een speellijst met ruim 7Gb, die er op gaat. Dan nog wat apps (1.4Gb) en wat klein gerommel van nog geen 1 Gb. Balk geeft dan ook terecht aan, dat ik nog ruim 4Gb ruimte heb.

Echter..steeds als ik wil synschroniseren – komt melding, dat ik ruimte te kort kom (rond de 65 a 180 Mb – wisselt) en stopt het synchen.

Wat zou hier de reden van kunnen zijn?

Vast bedankt voor de moeite om mee te denken.

Bijdrager
    Vandevijverke

Je hebt wel ruimte, maar er is net ruimte tekort om erop te syncen wat jij erop wou

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Omdat in iTunes meer bestanden zijn die naar de iPhone worden gekopieerd dan die 4GB die je nog over hebt op je iPhone denk ik.
    Moet je even selecteren WAT je wilt synchroniseren

Bijdrager
    sonnyjan

De antwoorden zijn me niet helemaal duidelijk. Ik synch alleen muziek (heb daarvoor 1 speellijst aangekruist in iTunes, waarin ca 7Gb muziek) en Apps (die samen 1.4 Gb zouden zijn). That’s it. Ook in de balk bij “Overzicht” staat duidelijk, dat ik nog ruim 4 Gb over heb.

En toch…

Geblokkeerd
    HereIsTom

En wat staat er op je iPhone bij Instellingen > Algemeen > Gebruik?

Bijdrager
    sonnyjan

Goede vraag HerelsTom – had ik nog niet gekeken. Inmiddels weer ettelijke synch’s later en in iTunes 128kbps instelling maar aangevinkt. Nu geen melding gekregen en inmiddels via jouw advies – de melding gekregen 6,5Gb vrij (!) en 7.1 GB in gebruik..

Blijft vreemd voor mij, omdat ik ook aanvankelijk ruimte zat had.

Geblokkeerd
    HereIsTom

Ik weet niet welke Apps je gebruikt, maar die slaan ook gegevens op op je iPhone en dat neemt dus ook nog extra ruimte in.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.