6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    5150

iPhone XR camera shake

Momenteel ben ik met mijn vriendin op reis met de motor. Ik gebruik mijn iPhone XR voor de navigatie. Voor wij vertrokken maakte ik wat foto’s van de motoren, stelde de navigatie in en gingen op pad. De iPhone op m’n dashboard achter het scherm (KTM Adventure) in de X grip houder van Ram Mounts en stroom van de 12v outlet met USB stekker. Na zo’n 250 km bij de eerste tankstop wilde ik weer wat foto’s maken maar toen bleef het beeld dus trillen, schudden en focussen. Daarbij maakt hij ook geluid, licht zoemend alsof er s’nachts een mug in je oor zit.

Ik heb de iPhone al uit en aan gezet en geprobeerd te rebooten en ik heb de lens van de camera al schoongemaakt. Niks hielp. De front cam doet het gewoon maar de back cam geeft dus problemen, ook in de andere apps die gebruik maken van de camera.

Is dit een hardware probleem of een software probleem? Lees op internet wel dat de camera stuk zou kunnen zijn maar dat gaat eigenlijk altijd over de iPhone 6. Zou wel zuur zijn als ik het hier niet kan oplossen omdat ik voor foto’s afhankelijk ben van de iPhone.

Bijdrager
    A.M.Dekker

Het klinkt alsof de optische beeldstabilisatie kapot is door het getril van de motor. Dat lijkt me althans de meest logische verklaring.

Bijdrager
    5150

<p style=”text-align: left;”>Ik heb mijn iPhone 5s duizenden km’s gebruikt op deze manier zonder problemen, zou de beeldstabilisator van een XR al na 250 km stuk kunnen gaan? Dat maakt de iPhone dus ongeschikt als navigatie systeem anders dan in een luxe afgevoerde auto 🥴</p>

Bijdrager
    A.M.Dekker

<p class=”cite”>5150 op 3 augustus 2019 om 12:10</p>
    <p style=”text-align: left;”>Ik heb mijn iPhone 5s duizenden km’s gebruikt op deze manier zonder problemen, zou de beeldstabilisator van een XR al na 250 km stuk kunnen gaan? Dat maakt de iPhone dus ongeschikt als navigatie systeem anders dan in een luxe afgevoerde auto 🥴</p>

De iPhone 5s heeft geen optische beeldstabilisatie, die kan dus ook niet kapot.

Bijdrager
    A.M.Dekker

Met een magneetje kun je de stabilisator ‘vastzetten’, zodat je in ieder geval normale foto’s kunt maken. Dat lijkt me voor jou nu het handigst. Zie YouTube, zoals: https://www.youtube.com/watch?v=qUUEbdSJFjs

Bijdrager
    5150

Duidelijk…, thanks. Moet ik na de reparatie iets anders vinden voor m’n navigatie op de motor.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.