One More Thing » Community » Forum » iOS Hardware » iPhone » Wat vinden we van de iPhone X?

Wat vinden we van de iPhone X?

Profielfoto van Mac Daddy

Mac Daddy [moderator] op 13 september 2017 #

Wat vinden we van de iPhone X?

Mijn eerste indrukken.

Hij ziet er fantastisch uit. Dat beeldscherm is iets wat ik graag in het echt zou willen zien. En eindelijk een OLED scherm, waarvan Apple lekker arrogant zegt dat deze dan eindelijk goed genoeg is voor een iPhone. Het zal wel. Ik dacht wel gelijk. Als je een zwarte achtergrond instelt, dan zou dat veel batterij moeten besparen. Die pixels staan dan namelijk uit.

Het AR en dual camera + sensoren gebeuren is een erg interessante ontwikkeling. De animoji’s vind ik belachelijk, maar het laat wel zien dat je er leuke dingen mee kan doen. Tot nu toe zie ik alleen vooral entertainment doeleinden voor AR en die dual camera dingen. Ik ben erg benieuwd wat het gaat brengen binnen de app ontwikkeling.

Face ID is leuk, maar het zag er omslachtig uit. We hadden ooit de 2 stappen van slide to unlock, dan pincode en je bent in je telefoon. Met Touch ID was het 1 stap. Vinger op de sensor en je bent erin. Het kwam vooral door de demo. Uiteraard ging het de eerste keer mis, maar los daarvan vond ik het traag aanvoelen. Telefoon moet gezicht scannen en jij wacht totdat slotje opent en dan moet je swipen om in je telefoon te komen.
Ik hoop dat de ontwikkeling van de fingerprint sensor onder het beeldscherm over een jaar bruikbaar is en dat dat weer samen met een haptic feedback in de opvolger komt. Dan mag Face ID veiliger zijn, gebruiksgemak is ook belangrijk.

En eindelijk heeft de iPhone dan ook draadloos opladen. Erg handig, maar niets nieuws. En de naam die Apple ervoor bedacht heeft is gewoon hilarisch: ‘Air Power’. Hoezo Air Power? Krijg je er een windmolentje bij?

Wat ik ook wel opvallend vond is dat iedereen nu zo reageert op dat de iPhone 8 en X nu een glazen achterkant hebben. Is iedereen de iPhone 4 en 4S alweer vergeten?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 3 dagen geleden door Profielfoto van Raymon Raymon. Reden: Titel wat verduidelijkt
Profielfoto van pruus

pruus op 13 september 2017 #

Ik vind de hele lijn update op alle gebieden met mogelijkheden. Evolutie, maar geen echte innovatie. In alles beter is niet baanbrekend. Denkend aan Startrek moeten de mooie dingen nog gaan komen; beam me up Scotty. Wel goed dat Apple weer wat durft te schuiven aan de kaders…

Profielfoto van KarelWillem

KarelWillem op 13 september 2017 #

Wat betreft dat unlocken snap ik niet helemaal waarom de Apple Watch daarbij nooit wordt gebruikt.

Ik hoef mijn telefoon niet te unlocken zolang deze in bereik van mijn smartwatch is.
Niks geen geklooi met vingerprint of beveiligingscodes.

Profielfoto van JoopJoopJoop

JoopJoopJoop op 13 september 2017 #

@Mac Daddy,

Niet goed opgelet gisteren, gezichtsherkenning werkt real time…!!

Tuurlijk werkt het real time. Zou toch wat zijn als je eerst een opname van jezelf moest maken en dat ie dat gaat analiseren.:lol:
Maar snel(en dus gemakkelijk) zag het er niet uit bij die demo. Uiteraard hebben ze nog even om het te verbeteren, maar 2 maanden is niet lang.

Profielfoto van MoNdO GeNeRaToR

MoNdO GeNeRaToR op 13 september 2017 #

Leuke telefoon. Ik zou ‘m graag willen hebben als de prijs niet zo waanzinnig hoog was. De prijsstijgingen tot €800 vond ik al moeilijk te verantwoorden voor mezelf, maar €1000 gaat er bij mij niet in. Mijn 6S voldoet trouwens nog prima.

FaceID is inderdaad moeilijker dan TouchID. Als je pakweg 80 keer per dag je telefoon ontgrendeld, dan worden die extra handelingen behoorlijk vervelend.

Neemt niet weg dat ik het wel een interessant stukje technologie vind en dat ik, de volgende keer dat ik een AppleStore zie, zeker eens ga spelen met die X (als ie tegen dan al uit is).

Profielfoto van Pete.Z

Pete.Z [moderator] op 13 september 2017 #

Mooi toestel, maar te groot naar mijn zin.
Ik vind mijn 7 eigenlijk al behoorlijk groot, dus ik denk toch dat ik voor een 8 ga, niet nog groter.

De iPhone X is echt een heeel klein beetje groter dan de 7/8.
Ik kan met mijn 7 nog prima vooruit, dus wacht sowieso op de opvolger dan de iPhone X.

Profielfoto van Hyrax

Hyrax op 13 september 2017 #

Eerlijk? Ik vind de iPhone X niet mooi. Die hap is verschrikkelijk en alhoewel het schermdiagonaal groter is, is de totale oppervlakte vh scherm kleiner dan de Plus.

En heel eerlijk gezegd, vind ik de Samsung S8(+) mooier

Profielfoto van computer space

computer space op 13 september 2017 #

Die opmerking over OLED snijdt wel degelijk hout. Ik had bij de Galaxy S8 voor het eerst dat ik dacht dit komt in de buurt van mijn clearblack LCD, en dan had je nog steeds de beruchte regenboogstrepen onder grote hoeken. Maar contrast bij daglicht was eigenlijk op orde en naturel, bjj de S7 had je nog zo’n donkergroene waas (in het donker 1:1000000 geloof ik wel, lekker belangrijk)

Net een filmpje gezien waarin ze die FaceID laten zien en het ziet eruit dat het toch niet zo moeilijk is. Dat ding is open voor je het weet. Je moet dus eigenlijk alleen swipen en dat voelt als één handeling.

Filmpje (hands on walkthrough 9to5 Mac)

Profielfoto van Pete.Z

Pete.Z [moderator] op 13 september 2017 #

Mac op 13 september 2017

De iPhone X is echt een heeel klein beetje groter dan de 7/8.
Ik kan met mijn 7 nog prima vooruit, dus wacht sowieso op de opvolger dan de iPhone X.

Ah, ik was onder de indruk dat hij meer richting 7+ ging qua formaat.
Maar ook mijn 7 bevalt nog best, ga volgend jaar wel eens kijken als we weer in Amerika zijn, scheelt sowieso absurd veel geld.

MoNdO op 13 september 2017

Net een filmpje gezien waarin ze die FaceID laten zien en het ziet eruit dat het toch niet zo moeilijk is. Dat ding is open voor je het weet. Je moet dus eigenlijk alleen swipen en dat voelt als één handeling.

Filmpje (hands on walkthrough 9to5 Mac)

Dat ziet er inderdaad een stuk soepeler uit ja. Het is nog even wachten op de reviews en tot mensen hem daadwerkelijk hebben. Maar dit filmpje geeft al een beter beeld ja.

Profielfoto van T-sec

T-sec op 13 september 2017 #

Wat ik tegenstrijdig van Apple vind is dat ze voor de iPhone 8 het Super Retina LCD scherm introduceren en vervolgens uitleggen dat OLED het door mindere specs moet afleggen tegen Super Retina. Vervolgens introduceren ze de iPhone X met OLED scherm welke wel aan de eisen van Apple voldoet. Persoonlijk vind ik dit een krampachtige manier van aankondigen waardoor je nog zou denken dat het OLED scherm in de peperdure iPhone X wel aan de eisen van Apple voldoet maar niet kan tippen aan het Super Retina Scherm in de goedkopere iPhone 8.

Profielfoto van Rensvw

Rensvw op 13 september 2017 #

Zal FaceID werken met een zonnebril? Of als je in de winter de helft van je gezicht bedenkt met een sjaal?

Rensvw op 13 september 2017

Zal FaceID werken met een zonnebril? Of als je in de winter de helft van je gezicht bedenkt met een sjaal?

Volgens Apple wel.

Ik vind het ook wel heel erg cool dat die X een groter scherm heeft dan een 7 plus, maar uiteindelijk niet veel groter is dan een gewone 7. Ik wil bijvoorbeeld wel een plus-sized scherm, maar die 7 plus is mij dan weer te groot om in mijn broekzak te krijgen.

Profielfoto van Koekenbakker

Koekenbakker op 13 september 2017 #

Ik denk dat FaceID in de praktijk heel erg tegen gaat vallen…
In de Keynote ging het al mis, in een handson welke ik had gezien ging het ook mis.
Ik ben bang dat het best gevoelig is voor onder welke hoek je ernaar kijkt, in de praktijk gaat dit onhandiger zijn dan een vingerafdrukscanner beng ik bang. Daarnaast vond ik het behoorlijk traag.

Hiernaast vind ik de prijs niet te verantwoorden gezien de concurentie voor de helft van de prijs hele mooie toestellen maakt, S8,MiMix2,Essential.
Maar dit is subjectief en zal voor iedereen anders zijn.

Het ontwerp valt mij wat tegen, voorkan en scherm is indrukwekkend maar de rest spreekt mij niet aan helaas.

T-sec op 13 september 2017

Wat ik tegenstrijdig van Apple vind is dat ze voor de iPhone 8 het Super Retina LCD scherm introduceren en vervolgens uitleggen dat OLED het door mindere specs moet afleggen tegen Super Retina. Vervolgens introduceren ze de iPhone X met OLED scherm welke wel aan de eisen van Apple voldoet. Persoonlijk vind ik dit een krampachtige manier van aankondigen waardoor je nog zou denken dat het OLED scherm in de peperdure iPhone X wel aan de eisen van Apple voldoet maar niet kan tippen aan het Super Retina Scherm in de goedkopere iPhone 8.

Het Super Retina scherm is een OLED. De iPhone 8 heeft een ‘normaal’ retina display en de X een Super Retina (ook een belachelijke term) OLED scherm.

En wat Apple zei tijdens de presentatie over OLED schermen en waarom zij er nu pas eentje in een iPhone stoppen, is omdat ze het voorheen nog niet goed genoeg vonden. Dat heeft niks met de iPhone 8 te maken, maar met OLED schermen in het algemeen.

Profielfoto van Joid

Joid op 13 september 2017 #

Koekenbakker op 13 september 2017

Hiernaast vind ik de prijs niet te verantwoorden gezien de concurentie voor de helft van de prijs hele mooie toestellen maakt, S8,MiMix2,Essential.
Maar dit is subjectief en zal voor iedereen anders zijn.

Ik denk @koekenbakker dat je op het verkeerde forum zit om vergelijkingen te maken met andere merken telefoons. Als dat voor jou een serieuze optie is, dan zie/snap je de meerwaarde van een iPhone (of überhaupt een Apple product) inderdaad niet in.

On topic:
iPhone X heeft mooie elementen. Maar dat het scherm een ‘hap’ eruit heeft, daar zou ik denk ik niet aan kunnen wennen. Een asymmetrisch scherm? Ik kan het niet snappen. Als je trouwens heel stil was kon je Steve in z’n graf horen omdraaien.

Dus het zal wel een iPhone 8 gaan worden voor mij.

Ik vergelijk hardware-matig ook andere merken smartphones met de iPhone. Ik vind het in deze tijd dus ook niet zo raar om ze ook op een Apple forum te vergelijken. De S8 en Essential phone zijn ook dondersmooie apparaten, vind ik. Maar het probleem is dat ze geen iOS draaien. Wellicht dat ik ooit weleens Android ga proberen, maar voorlopig ben ik nog steeds blij met iOS.

Trouwens. De iPhone X gaat dus 1159 euro kosten. Voor 60 euro minder heb je de goedkoopste MacBook (Air) van Apple.

Profielfoto van Koezel

Koezel op 14 september 2017 #

Als je trouwens heel stil was kon je Steve in z’n graf horen omdraaien

Sorry hoor, maar dit vind ik zo’n domme opmerking. En dit komt zo vaak terug. Niemand die het weet.
Hij is er al een tijd niet meer. Zo zinloos….

MoNdO GeNeRaToR op 14 september 2017 #

Apple explains what exactly happened when Face ID ‘failed’ during iPhone X demo.

Profielfoto van koen

koen op 14 september 2017 #

Mac Daddy [moderator] op 14 september 2017 #

Altijd leuk zulke vergelijkingen.:) Ik heb zoiets ooit gedaan met de allereerste iMac resolutie tegenover de 5K iMac.

Zit nu net even een verslagje van Bright te bekijken. Ze leggen dus even uit hoe Siri nu geactiveerd wordt. Toen dacht ik ineens. Waarom werkt dat niet met Force Touch? Dat je gewoon het scherm ingedrukt moet houden om Siri te activeren. Ik denk dat nu mensen te vaak per ongeluk Siri gaan activeren.
Ze spraken uberhaupt niet over Force Touch of haptic feedback. De iPhone X zou dat toch wel hebben?

Profielfoto van sunapple

sunapple op 14 september 2017 #

Hij heeft gewoon 3D Touch (Force Touch is van de Watch en MacBooks, komt op hetzelfde neer).

Profielfoto van celie

celie op 14 september 2017 #

Ik ga zeker voor de X. Maar dan niet meer om de twee jaar een nieuwe, maar er vier jaar mee doen.

Weet je wat wel ruk is?
Als je hem laat vallen, dat ie dan stuk is!

Profielfoto van koen

koen op 14 september 2017 #

Dat rijmt!

Profielfoto van T-sec

T-sec op 14 september 2017 #

Rensvw op 13 september 2017

Zo’n zelfde gedachte had ik bij mensen die ineens een herseninfarct krijgen waardoor hun gezicht scheef gaat hangen. Of als je ouder wordt, corrigeerd Face ID dan ook de kleine veranderingen in je gezicht?
Ik denk dat in extreme gevallen zoals zonnebrillen, sjalen en burka’s Face ID niet zal werken, dan komt waarschijnlijk de security code tevoorschijn.

Profielfoto van T-sec

T-sec op 14 september 2017 #

Mac op 13 september 2017
T-sec op 13 september 2017

Het Super Retina scherm is een OLED. De iPhone 8 heeft een ‘normaal’ retina display en de X een Super Retina (ook een belachelijke term) OLED scherm.

En wat Apple zei tijdens de presentatie over OLED schermen en waarom zij er nu pas eentje in een iPhone stoppen, is omdat ze het voorheen nog niet goed genoeg vonden. Dat heeft niks met de iPhone 8 te maken, maar met OLED schermen in het algemeen.

Ok, nu is het mij duidelijk en onduidelijk tegelijk. Dat Super Retina dan OLED is snap ik nu, maar waarom moet je OLED dan anders noemen?
Misschien lijkt het er zo toch een beetje op dant Apple een nieuw scherm heeft wat geen ‘normaal’ OLED scherm is zoals de concurrenten.

Over dit topic

Gestart op 13 september 2017 door Mac Daddy

Laatste reactie door belgiumiphone

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?