17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    maxtje

iPhone X wazig bij snel scrollen

Beste,

Ik heb een probleem.. heb dit proberen op te zoeken maar kon nog niets vinden.
    Als ik met m’n iPhone X snel scroll en het loslaat en laat scrollen, dan komt alles dat scrollt achter.
    Dit is op elke smartphone een beetje zo maar nu is het zo erg dat ik er hoofdpijn van krijg en zelf de letters niet kan lezen tot het scrollen gestopt is. Heeft nog iemand hier last van?

Bijdrager
    TheBigZ

Misschien motion blur?

Why Do Some OLEDs Have Motion Blur?

Bijdrager
    Rw1

Heb je al bijgewerkt naar iOS 11.1?

Bijdrager
    pruus

Ik heb geen X, dus gelukkig dat probleem ook niet;)

Bijdrager
    maxtje

Is inderdaad die motion blur… heb ook upgedate naar de laatste versie.
    Zal dit voor altijd zo zijn of zou dit in een software update gefixt kunnen worden? Dit stoort me namelijk echt hard

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Verkopen?

Bijdrager
    Q-collective

Maak eens een video? Ik lees op het moment nog nergens van dergelijke blur?

Bijdrager
    IGBA

Bijdrager
    KarelWillem
    Q-collective op 04 november 2017

Maak eens een video?…

Let op de tekstranden bij het scrollen.

Bijdrager
    Niels

Ben ik even blij dat ik geen 1300 euro heb neergeteld. Iedereen schreeuwt al jaren om OLED op de iPhone, zie hier het resultaat. Net als elke andere smartphone met OLED display ga je nu de nadelen meemaken: inbranden, kijkhoeken en motion blur.

Apple says color and hue shifting, OLED burn-in expected on iPhone X

En nee dit is geen sensatie nieuws, want de informatie wordt zelf door Apple verstrekt.

Bijdrager
    KarelWillem

Nou ja, een heel klein beetje sensatie is het natuurlijk wel.

Ik ken niemand met een OLED-scherm die een ingebrand scherm heeft, of helemaal gek wordt van ‘motion blur’. En een ‘kijkhoek’ op je telefoon? Hoe ver hou je dat ding normaal gesproken bij je vandaan?

Bijdrager
    Odie

Inbranden of image retention is ‘doodnormaal’ bij OLED. Ik zet het tussen quotes omdat ik er ook niet blij mee ben en vind dat het eigenlijk niet zou mogen, maar het is nou eenmaal een feit dat OLED hier last van heeft. Mijn LG OLED scherm is er ook gevoelig voor, de TV zet na een minuut idle (bv in een menu of als de ingebouwde netflix client stopt met spelen) de screensaver al aan om inbranden te voorkomen. Er zijn gevallen bekend van gamers waarbij statische content na uren spelen gewoon zichtbaar bleef in het scherm.

Motion blur is ook een probleem bij OLED schermen, ook mijn LG OLED tv heeft hier last van. Er zijn allerlei technieken om het te verminderen, maar het is gewoon een nadeel van OLED.

Mijn X staat in bestelling en komt “gelukkig” pas over twee weken, dat geeft me in totaal 4 weken de tijd om alle first-hand informatie te absorberen en twee weken om zelf te testen of het ding 1300 euro waard is. Zo niet, dan gaat ie rap terug naar Apple;-)

Bijdrager
    Beech

Typisch voorbeeld van de Wet van Ellende, de enige wet die echr geldt in de techniek. Een verbetering hier heeft altijd een verslechtering daar tot gevolg. En als je je dan ook nog gaat ergeren, dan gaat de wet in het kwadraat.:-P

Bijdrager
    iMac Lover

Waarom hebben wij éénvoudge zielen, geen geduld om eerst de revieuw af te wachten op bijvoorbeeld tweakers.net.
    Waarom moeten wij na de introductie van een nieuwe auto, vooraan staan in de showroom.

Wel !

Bijdrager
    Odie

Omdat Apple marketing tot in perfectie beheerst. En wij daar gevoelig voor zijn.

Bijdrager
    KarelWillem
    Beech op 04 november 2017

…Een verbetering hier heeft altijd een verslechtering daar tot gevolg. En als je je dan ook nog gaat ergeren, dan gaat de wet in het kwadraat.

Het wordt met bedragen van boven de 1000 euro ook steeds lastiger om iets te maken wat de prijs volledig rechtvaardigt. Elke kleine ergernis zal daarmee een stuk zwaarder gaan wegen, dan bij een telefoon van bijvoorbeeld 300 euro.

Als ik in een Fiat Panda rijd (ja, die heb ik gehad) dan zal een kraakje in het dashboard eerder bij de charme van de auto horen, dan dat het een grote ergernis zal zijn. Als ik in een Rolls Royce zou rijden (nee, die heb ik niet gehad) zou een zelfde kraakje een heel ander gevoel oproepen.

Bijdrager
    Shmoo

… Als ik in een Rolls Royce zou rijden (nee, die heb ik niet gehad) zou een zelfde kraakje een heel ander gevoel oproepen.

Ja, dan moet je met je wijf naar Dr. Schoemacher want het dashboardkastje zal niet kraken.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.