12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Moderator
    Night

Bijdrager
    sunapple

Nieuws? Pas als het veel voorkomt zoals bij de Note 7. Probleem? Voor hem wel ja.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

In zijn jaszak onder de tafel?????

logisch dus als je zo met je telefoon omgaat…

Bijdrager
    KarelWillem

Sorry?! Wat denk je dat er met de meeste telefoons gebeurt?

Die liggen in een volgepropte tas, zitten in een te strakke broekzak, etc.

Als ze daar van zouden ontbranden, zouden we heel wat meer binnenbrandjes hebben in de wereld.

Bijdrager
    janvanes

Hij zat aan tafel met zijn jas aan, en die iPhone in zijn jaszak. Wat is daar dan verkeerd aan?

Het opvallends vind ik nog wel de reactie van Apple: “Breng het maar naar de AppleStore in Amsterdam.”

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@janvanes,

AppleStore Amsterdam, Den Haag en Haarlem de beste plaatsen om naar toe te brengen….

Bijdrager
    Q-collective

Hij had het duurste toestel van Apple amper vier dagen in zijn bezit. “Je verwacht niet dat zoiets kan gebeuren. Ik had hem bij Tele2 online gekocht dus gewoon bij een officiële winkel”, vertelt hij. Een nieuw toestel heeft hij nog niet gekregen. “Ik heb meteen met Tele2, met een ander toestel uiteraard”, grapt hij, “gebeld, maar zij konden niets doen”.

Huh? Hoezo kan de winkel waar je hem, hebt gekocht “niets doen” voor een toestel van nog geen twee weken? Daar is gewoon een DOA procedure voor. Raar verhaal.

En dit soort incidenten zijn eerlijk gezegd gewoon te verwachten. Lithium-ion batterijen zijn brandgevaarlijke technologie. In dit geval gaat het naar alle waarschijnlijkheid om een productiefout, maar met name oudere batterijen raken brandgevaarlijker. Dit heeft te maken met hoe de batterijen verouderen, waardoor intern een kortsluiting kan ontstaan en daarmee fik of zelfs een echte ontploffing. Het is lovenswaardig dat het Apple lukt dat dit zo weinig gebeurt.

Het wordt hoog tijd dat we dit vervangen voor een andere technologie, maar dat gaat helaas niet zo hard…

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door  Q-collective.

Moderator
    Pete.Z

<p class=”cite”>JoopJoopJoop op 24 april 2018 om 20:38</p>
    In zijn jaszak onder de tafel?????

logisch dus als je zo met je telefoon omgaat…

Zo ga ik al sinds 1995 met mijn telefoons om, en nog nooit is er één “ontploft”.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@pete.Z,

“Zo ga ik al sinds 1995 met mijn telefoons om, en nog nooit is er één “ontploft”

Wordt het niet eens tijd voor nieuwe????

Moderator
    Night

Er staat telefoons (meervoud), dus wie zegt dat hij niet inmiddels een iPhone X heeft? Er staat alleen maar dat hij sinds 1995 alle telefoons die sinds hij die tijd gebruikt, op de zelfde manier “behandeld”.

Bijdrager
    Shmoo

Sommige mensen solliciteren voor kapotte knieschijven… 🙂

Moderator
    Night

We hadden het over ontploffende batterijen, niet over ontploffende persoonlijkheden;-)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.