24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    iJack

iPhone X en magneet hoesjes..

Ik heb een iPhone X en direct een bumper erbij gekocht. Voor m’n “oude” iPhone had ik een mooie bookcase hoes, zo’n hoesje waarin een aantal pasjes passen en de telefoon zit vast door een magneetverbinding, die kan je dus makkelijk eruit pakken. Voor m’n nieuwe X ook zo’n magneethoes gekocht maar ik had er steeds problemen mee. Vreemde vage klachten als vertragingen bij bv het verwijderen van apps of dingen die niet werkten. 3 x opnieuw een installatie (bestanden overzetten) gedaan maar de problemen bleven. Toen maar een clean install gedaan en de apps (en registraties) er opnieuw opgezet. Het lijkt nu beter te gaan al blijven er toch soms vreemde vertragingen in zitten.

Als laatste poging het probleem te vinden heb ik de telefoon uit de magneethoes gehaald en m’n bumper weer gebruikt. Sinds die tijd geen problemen meer gehad. Zou dat de oorzaak kunnen zijn of kan dat niet? Doe ik het toestel weer terug dan komen de vage problemen ook weer terug. Heel vreemd verhaal wellicht maar misschien heeft iemand hier ook eenzelfde ervaring mee? Zou het te maken kunnen hebben met de optie van draadloos opladen?

Bijdrager
    iJack

excuus voor dubbele topics, had steeds timeout meldingen… Ik kan het bericht ook niet meer verwijderen…

Bijdrager
    penseel

4x ?

Bijdrager
    iJack

Zoals ik al zei, kreeg steeds timeout meldingen bij het plaatsen en daarna stond het topic er 4 x op. Verwijderen kan ook niet helaas…

Bijdrager
    JoopJoopJoop

4 keer????????

De iPhone X heeft een glazen behuizing, niet van metaal dus.

Inmiddels algemeen bekend…

Bijdrager
    Martin55

Misschien de tip om eerst, bij lange berichten, je tekst te maken in kladblok en daarna kopiƫren in het forum.

Bijdrager
    Martin55

Ehh kladblok=notities, had ik dus ook moeten doen ? ?

Bijdrager
    McPim

Martin55, je kunt je post gewoon aanpassen of verwijderen (behalve een openingspost). Zie hier. En hier :wink:

Bijdrager
    iJack
    Martin55 op 11 november 2017

Misschien de tip om eerst, bij lange berichten, je tekst te maken in kladblok en daarna kopiƫren in het forum.

En wat helpt dat bij een time-out melding van het forum?

Bijdrager
    iJack
    JoopJoopJoop op 11 november 2017

4 keer????????

De iPhone X heeft een glazen behuizing, niet van metaal dus.

Inmiddels algemeen bekend…

En wat is je punt nu dan? Ik weet dat de behuizing van glas is maar de vraag was of een hoesje met een magneet erin achterop de telefoon en metalen plaatje in hoesje zodat je de telefoon makkelijk uit het hoesje kan nemen, van invloed zou kunnen zijn op de werking van de telefoon (electronica), juist omdat de X een glazen behuizing heeft…

Bijdrager
    McPim

Om antwoord te geven op je vraag @iJack: inderdaad een vreemd verhaal. Apple verkoopt zelf een hoes met magneet (heb je die?) dus het lijkt me onmogelijk dat die dit soort problemen geeft.

Bijdrager
    iJack
    McPim op 11 november 2017

Om antwoord te geven op je vraag @iJack: inderdaad een vreemd verhaal. Apple verkoopt zelf een hoes met magneet (heb je die?) dus het lijkt me onmogelijk dat die dit soort problemen geeft.

Ik heb niet de magneethoes van Apple, ik weet ook niet 100% zeker of het daaraan ligt, de symptomen waren vaag. Ik heb een relatief goedkoop magneet hoesje gekocht maar zal eens naar die van Apple kijken. Dank voor de tip!

Bijdrager
    GoeieDag

Het lijkt me niet vreemd, want dat draadloos laden is ook een electro-magnetisch gebeuren. En je weet niet wat voor een sterke magneet in zo’n hoesje zit.

Bijdrager
    iJack
    McPim op 11 november 2017

Apple verkoopt zelf een hoes met magneet (heb je die?) dus het lijkt me onmogelijk dat die dit soort problemen geeft.

Hoi McPim, dit is volgens mij geen magneet hoesje waarbij je de X uit het hoesje kan pakken (dus los van het deel waar je pasjes in kunnen).

Moderator
    Pete.Z

Alle dubbele topics even verwijderd, alle reacties in dit topic.

Bijdrager
    iJack
    GoeieDag op 11 november 2017

Het lijkt me niet vreemd, want dat draadloos laden is ook een electro-magnetisch gebeuren. En je weet niet wat voor een sterke magneet in zo’n hoesje zit.

Dat dacht ik dus ook!

Bijdrager
    iJack
    Pete.Z op 11 november 2017

Alle dubbele topics even verwijderd, alle reacties in dit topic.

Dank Pete.Z!

Bijdrager
    McPim
    iJack op 11 november 2017

Hoi McPim, dit is volgens mij geen magneet hoesje waarbij je de X uit het hoesje kan pakken (dus los van het deel waar je pasjes in kunnen).

Ah, ik dacht dat je gewoon een hoesje met magneetsluiting bedoelde.. Dan heeft GoeieDag een punt inderdaad en hebben we het over veel sterkere magneten. Ik lees hier dat het in de iPhone X met een nieuw klein sensortje in de sleep/wake button werkt, en dus een heel klein magneetje. Wellicht zelfs om storingen te voorkomen?

Bijdrager
    iJack

@McPim

Ik heb het verhaal in je link gelezen en denk dat dat best het probleem zou kunnen zijn met de goedkopere magneet cases.

Hall effect sensors vary output voltages in response to magnetic fields. In modern consumer electronics, these specialized components are often used to detect and react to the presence of a nearby object. For example, when the Hall effect sensor in an iPad detects magnets embedded in a Smart Cover, it wakes or sleeps the tablet.

Mooie cover trouwens, wel duur maar bij Apple is dat altijd relatief.;-) De grote magneet in de goedkopere hoes zou dus de vage storingen kunnen veroorzaken, ook in combinatie met de optie van het draadloos opladen. Ik ga toch eens kijken naar deze nieuwe Apple case..

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@ iJack,

Glas geeft geen bescherming tegen magnetisme invloeden…

Bijdrager
    iJack
    JoopJoopJoop op 11 november 2017

@ iJack,

Glas geeft geen bescherming tegen magnetisme invloeden…

Ah, bedoel je dat.. dat zou inderdaad dus de reden kunnen zijn van mijn vage storingen.. Geen magnetische hoesjes dus.. denk ik..

Bijdrager
    daanclasener

Zou het niets te maken kunnen hebben met de kou? OMT heeft bericht hierover.

Bijdrager
    ushuaia71

Ik heb ‘die’. Dat hoesje doet perfect zijn ding. Laden met hoes errond en mooi apart vakje voor de bankkaarten. Nog geen enkel issue gehad met de X, enkel een keertje moeten rebooten omdat iOS even de bocht uitging met mijn control center.

Bijdrager
    iJack
    ushuaia71 op 11 november 2017

Ik heb ‘die’. Dat hoesje doet perfect zijn ding. Laden met hoes errond en mooi apart vakje voor de bankkaarten.

Hoeveel pasjes kunnen je kwijt in dit hoesje? Ziet er erg mooi uit!

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.