6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Portnull

iPhone X (2017) of iPhone XR (2018)?

De iPhone X (de vorige versie van november 2017) begint op sommige plekken aardig in prijs te zakken, richting de prijs van de nieuwe iPhone XR. Verschillen zijn er uiteraard:

– A11 (X) versus A12 (XR) ← winst voor XR
    – Telelens (X) versus geen telelens (XR) ← winst voor X
    – OLED (X) versus LCD (XR) ← winst voor X
    – 5.8″ (X) versus 6.1″ (XR) ← naar mijn voorkeur winst voor X

Voor de rest verschillen ze volgens mij niet wezenlijk, de kleuren daargelaten, maar ik vind het ergens ook wel een comfortabel idee dat ik daarin geen keuze zou hoeven te maken.

Wat is volgens jullie tussen deze twee de beste keuze als de prijs hetzelfde is?

Moderator
    Raymon Mens

Een enorm voordeel van de iPhone XR is de accuduur. Ik gebruik deze iPhone nu ook ondanks dat ik ook een X en XS ter beschikking heb, gewoon omdat je geen zorgen maken over de accu echt heerlijk is. Van wat voor iPhone kom je af? Want 3D Touch is imo wel een gemis.

Bijdrager
    Portnull

De accuduur is voor mijn geen enorme dealbreaker. Ik heb op dit moment een SE met versleten batterij, die zonder veel gebruik aan het einde van de dag onder de 15% zakt, dus ik denk dat ik het qua accuduur makkelijk red met willekeurig welke nieuwe iPhone (in feite ook met een nieuwe SE ;-)).

Van de gigantische sprongen die ik er vanaf de SE op vooruit zou gaan vind ik de camera het interessantst. Doet de camera van de X uit 2017 veel onder voor de XR uit 2018?

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Camera van de XR is beter, zeker in het donker, je mist alleen de 2x zoom (die ik overigens wel veel gebruik). Scherm is groter, de LCD is vrijwel net zo goed als de OLED. De processor is sneller van de XR. 3D touch is tegenwoordig lang-klik en zal met elke update steeds meer en beter werken, dus dat is ook al geen argument meer. Groot en zwaar zijn ze allebei. Randje rondom is bij de XR groter, maar niet storend. En de batterij van XR is beter.

Dus: de XR

Bijdrager
    Shmoo

Ik zou voor een XR gaan alleen vanwege het feit dat je die in een leuk kleurtje kunt kopen. 🙂

Bijdrager
    elwardo

X is een veel betere prijs-kwaliteitverhouding. Ik geef de voorkeur aan de vormfactor / maat van de X. Het is op die manier gebruiksvriendelijker voor mij. Maar het valt niet te ontkennen dat de XR een batterij met een langere levensduur zal hebben. Is het scherm anders belangrijk voor u?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.