10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    ArMac

iPhone wil niet opladen via MacBook

Hoi,

Ik weet niet of dit een iPhone of een MacBook probleem is, maar wanneer ik mijn iPhone X aansluit op mijn MacBook wil deze niet goed laden. Elke keer na zo’n 20 seconden wordt de ‘verbinding’ verbroken en weer opnieuw gemaakt. Er verschijnt een melding op het scherm van mijn MacBook dat er een software update nodig is, als ik die wil starten krijg ik de melding dat er geen verbinding met de server gemaakt kan worden.

Apple al gebeld, maar die konden me niet verder helpen. Heb verschillende kabel en beide USB-poorten geprobeerd.

Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe dit op te lossen is?

Bijdrager
    Shmoo

Deze melding van een update?

Ik denk dat er twee fouten door elkaar lopen hier. Het niet willen laden kan van alles zijn. Slechte/versleten kabel, smerigheid tussen de verbinding of zelfs een iOS 12 probleem (zie homepage).

Ik heb een tijdje gehad dat als ik mijn devices met één specifieke kabel aan de Mac hing dat ze dan niet wilde laden. Steeds elke 3 seconde viel de verbinding weg en kwam die weer terug. Daar hoor je continu dat ‘ploep ploep ploep’ geluidje dat je normaal eenmalig hoort bij het maken van de verbinding.

Wat soms helpt, is je kabel draaien zoals je vroeger een schommel wel eens deed opdraaien – dan loslaten en rondjes draaien. Als je je kabel vier of vijf keer om z’n as draait dan komt er een soort spanning op de Lightning-verbinding te staan omdat de kabel het liefst terug wilt draaien maar niet kan omdat ‘ie klem zit in de verbinding. Probleem dat maar eens.

Bijdrager
    Glime

Misschien met een houten tandenstoker voorzichtig alle stof uit de poort van de iPhone schrapen?

Vaak gaat de kabel er niet vergenoeg in door stofophoping (heb ik al 3x gehad)

Bijdrager
    MacSjon

Doet het probleem zich ook voor als je de kabel rechtstreeks in de adapter van de macbook steekt (of iedere willekeurige andere lader)? Op die manier kun je  de kabel en je iphone uitsluiten als veroorzaker van het probleem.

Bijdrager
    SvS
    Bijdrager
    ArMac

@shmoo: thanks voor het reageren. het is idd die melding. Maar installeren lukt niet.

Ik heb ook verschillende draadjes geprobeerd, die het bij andere MacBooks wel doen, maar bij mij niet.

Dus aan het draadje ligt het niet.

Bijdrager
    ArMac

<p class=”cite”>SvS op 1 oktober 2018 om 15:34</p>
    deze al uitgezet? -> https://www.iculture.nl/tips/usb-restricted-mode/

Net uitgeprobeerd, werkt ook niet. Probleem blijft zich voordoen

Bijdrager
    ArMac

<p class=”cite”>MacSjon op 1 oktober 2018 om 15:10</p>
    Doet het probleem zich ook voor als je de kabel rechtstreeks in de adapter van de macbook steekt (of iedere willekeurige andere lader)? Op die manier kun je  de kabel en je iphone uitsluiten als veroorzaker van het probleem.

Oplader geeft geen problemen wanneer ik deze direct in de oplader stop.

Bijdrager
    ArMac

<p class=”cite”>Glime op 30 september 2018 om 20:39</p>
    Misschien met een houten tandenstoker voorzichtig alle stof uit de poort van de iPhone schrapen?

Vaak gaat de kabel er niet vergenoeg in door stofophoping (heb ik al 3x gehad)

Heb ik al schoongemaakt, maar probleem blijft zich voordoen. Heb ik inderdaad ook gehad met een eerdere iPhone, werkte toen perfect, maar is nu het probleem niet.

Bijdrager
    Nienke

@ArMac Ik heb hetzelfde probleem met mijn iPhone Xs en Macbook Air. Ik ben benieuwd of en hoe je jouw probleem hebt kunnen oplossen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.