4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Timvdwijst

IPhone wil niet met PC verbinden en geeft iTunes connecten aan.

Hallo,

Mijn iPhone 4s geef aan dat hij verbonden moet worden met iTunes.
    Maar als ik de kabel er in doe komt er bij iTunes niks testaan en het logo dat hij verbonden moet worden staat er nog steeds.
    Opladen doet hij wel via die zelfde kabel.

Is dit een Hardware of een Software probleem?
    En hoe kan ik het oplossen?

Gr Tim

Bijdrager
    Chorro

Dat is een softwareprobleem waarbij ik hoop dat je een recente reservekopie hebt. Voor zo ver ik weet is de enige oplossing om hem via DFU te resetten en daarmee verlies je alles wat er op je iPhone stond, dat kun je natuurlijk daarna via iCloud en een reservekopie weer terug zetten.

Om hem in DFU te krijgen, moet ie via USB gekoppeld zijn met de computer en moet iTunes open staan. Houd de sleep/wakeknop (bovenop) ingedrukt en na 2 sec houd je ook de homeknop ingedrukt. Na 10 sec laat je de sleep/wakeknop los en houd je nog steeds de homeknop ingedrukt. Het scherm van je iPhone blijft zwart en iTunes zal een melding geven dat er een iPhone is gevonden die hersteld moet worden. Kwestie van herstellen en alles werkt weer.

Bijdrager
    coppess

Ik zou eerst een andere kabel proberen voordat je overgaat op dat soort rigoreuze stappen.

Bijdrager
    tinus_omt

En eventjes kijken of de poort niet helemaal vol zit met stof of vuil, dat kan ook een hoop schelen. Je kunt het schoonmaken met een tandenstoker.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.