18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    vooblez

iphone: welke? En is reparatie mogelijk?

Eerst en vooral even dit: Ik heb een iphone gekocht voor 15 €, perfect werkend, maar, wel een grote barst in het scherm…

1) Op de achterkant staat dit : A1203. Is dit een 1ste gen, of is dit een 2de gen iPhone?

2) Als het de eerste gen is, dan is het scherm vastgelijmd aan het lcd scherm. Bijgevolg is het moeilijker om te vervangen denk ik, maar dan toch: Heeft iemand hier ervaring mee, en weet iemand hoe ik aan zo’n scherm kan komen?
    Als het de tweede gen is, dan nogmaals dezelfde vraag: is reparatie mogelijk, zo ja : hoe precies?

Alvast bedankt,

– Jonas

Bijdrager
    Swisi

Post een foto van de iPhone, dan weten we al een stuk meer.

Bijdrager
    BenDover

google iPhone A1203

= 1e generatie

Bijdrager
    vooblez

Bijdrager
    Maverick9898

Het vervangen van de plaat op het scherm (het scherm zelf is neem ik aan niet stuk) is redelijk lastig. Het is namelijk vastgelijmd. Er zijn wel guides zoals op iFixit en die schermen kan je vast wel ergens online op de kop tikken.

Als je iPhone een aluminium achterkant (met onderop zwart) heeft is het een eerste generatie, is het plastic dan is het een 3G/S.

Bijdrager
    vooblez

Ok, het is dus duidelijk een eerste generatie.

Ik ga alvast even kijken op iFixit.:)

Bijdrager
    vinylmasterz

http://www.abcstore.nl/

goedkoop en snelle levering.

gemakkelijk zelf te vervangen.

succes.

Bijdrager
    vooblez

Ik zat even te kijken, en het glas vervangen alleen lijkt wel tamelijk moeilijk te zijn, daarom dacht ik eraan gewoon het LCD scherm + glas te vervangen. Dit kan ik dan bijvoorbeeld hier kopen:http://www.parts4ipods.com/iPhone-1st-Gen-Replacement-LCD-Display-Screen-with-Digitizer-1 Is dit een goede of niet?

En op die site die je me gaf, vinylmasterz, hebben ze geen scherm voor een 1ste gen.

edit:

Ook zie ik regelmatig “digitizer” terugkomen in de zoekresultaten, wat is dit?

edit2:

Ik heb nog dit gevonden: http://www.parts4ipods.com/epages/es115703.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/es115703_shop/Products/IPN2GFTCVR. Er staat wel 2G, maar is dit ook geschikt voor mijn iphone?

Bijdrager
    rl88

Bij Smartphoneworld in Breda kunnen dat misschien wel doen. 1ste gen iPhone staat niet op de site maar misschien dat ze toch iets kunnen betekenen voor je. Je kunt het ook via de post doen.

Hoop dat je er iets aan hebt..

Bijdrager
    Maverick9898

Eerste generatie iPhone is hier ook nooit verkocht, dus het is niet zo gek dat die er niet tussenstaat.

Bijdrager
    vooblez

Hmm, zou ik nu proberen het glas eraf te halen, en een nieuw op te lijmen? Of zou ik van de eerste keer met digitizer bij kopen?

Dan heb ik alsnog een goedkope iPhone, 15 + 53 = 68€ voor een iPhone.

Bijdrager
    Maverick9898

Waarom zou je een heel nieuwe scherm plaatsen? Het scherm doet het toch nog? Als je dat wilt doen moet je hetzelfde doen als met de plaat, maar dan ook nog eens het scherm ontkoppelen en nieuw plaatsen. Is een stuk moeilijker. Je kan informeren bij iemand die zo’n plaat kan vervangen hoeveel dat zou kosten en je afvragen of dat het waard is;).

Bijdrager
    Ravaso

EDIT (had niet gelezen dat het om een 1e gen ging)

Bijdrager
    vooblez

Ik wilde net de iPhone gaan recette via iTunes, omdat er nog apps op stonden van de vorige gebruiker, maar nu krijg ik de melding dat mijn sim kaart niet compatible is…Is hier iets aan te doen?

En ik wilde heel het scherm gaan vervangen omdat ik anders het glas moet zitten afpeuteren, en nadien een ander glas mooi erop moet lijmen, en dat lijkt me wel moeilijker…Maar ik zit nu met dat andere probleem, is daar iets aan te doen?

Bijdrager
    JJmac

Voor de 1 gen is een jailbreak noodzakelijk.
    Ik heb anders nog een goed werkende liggen hoor :innocent:

Bijdrager
    Maverick9898

Klopt je hebt een jailbreak nodig;).

Bijdrager
    vooblez

Ik probeer het nu te doen via RedSn0w, is dit een goede jailbreak / unlock?

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.