8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Vodka

iphone wel verbinding, geen data via WIFI en airport extreme

Gisteren toen dit probleempje was opgelost

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=134489

Ontstond er direct een nieuw probleem. Mijn iPhone heeft wel verbinding met het wifi netwerk, maar kan geen website openen (wel verbinding geen data)

Gek genoeg heeft mijn macbook wel via wifi verbinding evenals de macbook van mijn vriendin. Er daar stroomt de data rijkelijk van modem naar computer.

Ik heb op de iPhone al het netwerk laten vergeten en weer opnieuw ingesteld, ik heb mijn Airport extreme atn weer gereset en opnieuw geconfigureerd. Maar ik kom er niet uit, wat zie ik over het hoofd?

Airp.Extr is verbonden met een router van Alice

Bijdrager
    brinkey

probeer op je iphone de netwerk instellingen te resetten

Bijdrager
    Vodka
    ”Vodka”

Ik heb op de iPhone al het netwerk laten vergeten en weer opnieuw ingesteld …

Bijdrager
    Vodka

Dit geeft allemaal niet geholpen

1. Airport Extreme harde reset
    2. Router (Alice) Reset
    3. Netwerk SSID + Password aanpassen
    4. Netwerkinstellingen herstellen op iphone
    5. Beveiliging er af halen (normaal wpa psk)

Het gekke is dus dat er hier 2 laptops gewoon connecten en verbinding hebben.
    We hebben inmiddels 4 verschillende iPhones geprobeerd, en op alle iphones werkt het niet.

De problemen zijn begonnen na een reset van het basestation, daarvor heeft alles goed gewerkt

Bijdrager
    macpro

Controleer je DNS instellingen op de iPhone. Daar zit meestal de oorzaak van dit soort problemen.

Bijdrager
    Vodka

DNS is hetzelfde als op mijn macbook 10.0.1.1

Bijdrager
    iJack
    ”macpro”

Controleer je DNS instellingen op de iPhone. Daar zit meestal de oorzaak van dit soort problemen.

Ik heb dit ook een keer gehad toen ik bij vrienden in het buitenland (Canada) was, mijn MacBook maakte gewoon contact en ik kon het netwerk gebruiken, mijn iPhone had ook contact en ik kon niet het web op. Ik heb toen in mijn iPhone een ander DNS server ingesteld ( 1.1.1.4 ) en toen werkte alles wel… Dit zou je kunnen proberen of even handmatig de DNS server van je provider invullen… Thuis werkte alles weer als normaal overigens…

Het klopt in ieder geval dat dit hoogstwaarschijnlijk met je DNS te maken heeft…

Bijdrager
    Vodka

Ik heb het DNS op mijn iphone aangepast, geen resultaat.
    Daarna het DNS van mijn provider geprobeerd, ook geen resultaat

daarna Open DNS geprobeerd, en bingo. Die doet het wel
    Het lag dus inderdaad aan de DSN instellingen. Wat er nu precies scheef zit in mijn DSN instellingen weet ik niet, maar met OPEN DNS werkt het dus wel

https://www.opendns.com/homenetwork/start/device/apple-osx-leopard

bedankt voor de hulp!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.