21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Tim.brondeel

iPhone waterschade na het in de toiletbezoek gevallen

iPhone 4 is zondag 21 juni 2015 in het toilet gevallen en dan even op verwarming gelegd en het was uitgeschakeld maar na een tijdje ging het Apple logo aan uit en dan opeens homescreen dan in de oplader gestoken en het kon niet meer verder laden dan 2% maandag 22. Juni hing niets meer aan. Kunnen jullie messchien helpen ? Ik woon in Aalst in België

Bijdrager
    SunKeeper

Wat moet je met een iPhone in het toilet?

Je had het direct uit moeten laten en zeker niet aansluiten op netspanning. In dat soort gevallen direct bak rijst pakken en twee weken erin laten liggen.

Nu kun je het wel vergeten. Ik denk dat de beste optie is om te sparen voor een nieuwe iPhone.

Sleutelbeheerder
    Night

Nou Sunkeeper…. bij delicate electronica en de minime ruimten in het binnenste van een iPhone helpt zelfs een bak rijst niet meer, vrees ik.
    Bovendien had TS gelijk de batterij los moeten koppelen. Iets wat bij een iPhone ook niet echt makkelijk gaat…

Geblokkeerd
    Helena Vanaeken

Bij een iPhone 4 is het relatief eenvoudig om de batterij te verwijderen… gewoon mat een zuignap de back cover verwijderen en batterij uitnemen… maarja goed… direct uitschakelen is de boodschap en dan inderdaad een paar weken in een bak met rijst/luiervulselkorrels… maar je mag het spijtig genoeg wel vergeten vrees ik…

Bijdrager
    websania

@SunKeeper: vroeger ging de krant mee….TS is meegegaan met de tijd…

@Helena Vanaeken: Bij een iPhone 4 zul je toch echt twee schroefjes moeten losmaken met een speciale schroevendraaier om de back cover eraf te krijgen. Niet met een zuignap.

Bijdrager
    hatolex

@websania,

Helena heeft wel vaker bizarre oplossingen.8-)

Bijdrager
    SunKeeper

Helena is bizar. De eigen boel slopen gaat net zo hard als elders reparatietips geven.:-P

Ontopic: flikkerde je vroeger die krant ook in de pot, of is dat een nieuwe feature van die moderne ‘krant’?

Bijdrager
    Targaryen

Nooit gesnapt hoe iemand zijn telefoon in de pot kan flikkeren. Als je neerzit, dan heb je die telefoon toch voor je? Of mis ik een of andere rage waarbij mensen snapchats sturen met hun nummertje op de Bristol-schaal?

Bijdrager
    websania

Ik heb een collega die dat ook al een keer voor elkaar heeft gekregen; wat ik me nog kan voorstellen is telefoon in borstzak en dan bukken om “sporen” uit te wissen? Laten we de TS vragen hoe dit gekomen is!

Geblokkeerd
    Helena Vanaeken

Ja oke da schroefjes verwijderen en dan da back eraf, maar zat er nog eigenlijk kaka/pipi in de pot???

Bijdrager
    hatolex

Helena, zet even je spellingscontrole aan. 😒

Bijdrager
    SunKeeper

Hoeft niet, toooooo much info!:mrgreen:

Trouwens, het spellingsboek is erbij gevallen volgens mij. (zie topictitel)

Bijdrager
    Targaryen

Ik hoop dat iedereen naderhand beseft dat Helena gewoon een troll is? Lekker negeren zou ik zeggen. Voor de rest blijf ik met mijn vraag zitten: hoe doe je zoiets?

Geblokkeerd
    Helena Vanaeken

@Targaryen hoezo? ;-(:-o en ik denk dat er nu eenmaal niets meer aan te doen is… er is al veel te veel tijd verstreken…

Bijdrager
    SunKeeper
    Helena op 23 juni 2015

en ik denk dat er nu eenmaal niets meer aan te doen is…

Mee eens, te hebt al te veel vage posts geplaatst. Enige wat nog rest is het gekkenhuis. Voor België: het zottenkot.

Bijdrager
    fred44nl
    websania op 23 juni 2015

Ik heb een collega die dat ook al een keer voor elkaar heeft gekregen; wat ik me nog kan voorstellen is telefoon in borstzak en dan bukken om “sporen” uit te wissen? Laten we de TS vragen hoe dit gekomen is!

typisch geval van staand plassen, terwijl dat ook zittende kan:)

Bijdrager
    Targaryen

Als je staand staat te pissen, neem je toch wel je klabanus in je hand(en)? Anders is het écht wel sneu dat je per se naar dat schermpje moet zitten staren tijdens die halve minuut dat je staat te wateren…

Geblokkeerd
    Helena Vanaeken

SunKeeper dat bedoelde ik toch niet joohh ik had het over zijn iPhone >_<;-)

Bijdrager
    Tim.brondeel

Ik heb mijn iPhone later repareren bij smartphonerepairs het was een nieuwe batterij en hij werkt weer volledig

Bijdrager
    SunKeeper

Juist.

Volgende vraag is voor hoelang…;!

Bijdrager
    Haike
    Tim.brondeel op 27 juni 2015

Ik heb mijn iPhone later repareren bij smartphonerepairs het was een nieuwe batterij en hij werkt weer volledig

Je bedoelt dat je eigenlijk reclame maakt voor smartphonerepairs aangezien je nu weer een kapotte iPhone hebt??

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.