13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    rdesign

iPhone vreemd scherm-probleem (bij starten Apps?)

Hoi OMT’ers,

Mijn iPhone 4 heeft sinds gisteren wat vreemde problemen. Iedere keer als ik een App opstart gaat het hele scherm raar doen. Soms gebeurd het ook opeens uit het niets en soms gaat het zelfs een uur lang helemaal goed, zonder problemen. Het vreemde is dat de iPhone het nog wel gewoon doet als het scherm raar gaat doen. Het geluid werkt nog en zoals je ziet in de video kan ik de iPhone nog gewoon via de (nu onzichtbare) ‘slide to turn off’ uitzetten.

Hier de video. (±30 seconden)
    Wat is er precies kapot? Zal dit software zijn, of iets in de hardware?

Thanks,
    Robbert

Bijdrager
    Ostinato

Kun je er een screenshot van maken (home + vergrendelknop kort indrukken)? Zo ja, dan kan het software zijn. Anders waarschijnlijk hardware.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Zijn er verder bijzonderheden? Heb je hem recent laten vallen of het scherm laten vervangen? Iets met vocht?

Bijdrager
    rdesign

@Ostinato Dat zal ik even gaan proberen. :thumbsup:

@Dr. Maddox Ik heb afgelopen week een update gedaan naar 5.1, vandaar dat ik dit topic opende, misschien was het een bekend probleem met 5.1.

Scherm heb ik ook vrij recent laten vervangen inderdaad, week of 2 terug. Toen kreeg ik mijn iPhone niet meer aan (alleen een wit scherm) en dit scheen een probleem met het scherm te zijn. Zou het dan toch een hardware issue zijn?

Bijdrager
    rdesign

@Ostinato Nope, een screenshot ervan maken lukt niet. Krijg ik als ik hem weer opnieuw opstart een normaal scherm te zien.

Dus, hardware? :ftim:

Bijdrager
    Stirf

Terug naar waar je scherm hebt laten vervangen.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Scherm heb ik ook vrij recent laten vervangen inderdaad, week of 2 terug.

Dat is vrijwel zeker de oorzaak. De “goedkopere” aanbieders die schermen vervangen gebruiken vaak rommel als hardware. Dit is niet zozeer mijn mening maar een bekend probleem met de symptomen die je omschrijft. Vandaar dat ik er naar vroeg.

Bijdrager
    rdesign

Nou, heb de reparateur meteen een belletje gegeven, hij zou er vanavond even naar gaan kijken. Ben benieuwd. Bedankt voor de snelle reacties in ieder geval! :thumbsup:

Zal het even laten weten of het scherm het probleem was. :sarcastic:

Bijdrager
    MBPuser

Let ook ff op dat je proximitysensor het nog wel doet als hij gefixed is

Bijdrager
    rdesign

Oeh, dat is inderdaad ook iets om op te letten. Ga ik doen, thanks!:wink:

Bijdrager
    Dr. Maddox

Dat gaat eigenlijk op voor alle antennes en [s]c[/s]sensoren (goeie tip trouwens!). Voordat je bij het display bent moet je eerst alle hardware verwijderen en bijbehorende stekkertjes losmaken. Dat vraagt dus om een aardige checklist wanneer je het zaakje weer in elkaar zet.

Ik heb gisteravond nog een iPhone 4 gedemonteerd en ik ken je vertellen dat je een half uur bezig bent met het uit elkaar halen van de iPhone.

Bijdrager
    Ostinato

/spellnazi mode on

CENSOR: (thans) door de overheid aangestelde ambtenaar, belast met het onderzoeken van boeken, kranten, tijdschriften, toneelstukken enz. met het oog op hun toelaatbaarheid voor openbaarmaking of uitvoering

SENSOR: 1: schakeltoestel bij elektronische apparatuur dat bij aanraken in werking wordt gesteld
    2: elektronische voeler, die op een bep. grootheid of situatie reageert en een signaal uitzendt
    3: apparaat dat objecten, situaties of elektromagnetische straling kan detecteren en aanwijzingen kan geven over het karakter daarvan

/spellnazi mode off

Met dan aan de dikke Van Dale

Excuus, Dr. M., ik kon het niet laten, deze spelvaud was té vreemt.

Bijdrager
    Dr. Maddox

:grin: Je hebt natuurlijk helemaal gelijk!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.