24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:

Bijdrager
    Link

iPhone voor puber

Ik wil voor mn dochter van bijna 12 een iPhone kopen, zit echter te twijfelen tussen 5s 16gb, 5s 32gb of 6se 64gb.
    aangezien kinderen nogal veel met filmpjes en muziek doen, vraag ik me af wat het beste is. uiteraard wil ik liever niet de hoofdprijs betalen dus als een 5s16gb nog zou kunnen zou dat mooi zijn. zou zo’n 5s 16gb nog kunnen?

Bijdrager
    KarelWillem

De meeste kinderen doen vooral heel veel online, en bijzonder weinig offline met films en muziek.

Dus die 16 GB gaat prima werken.

En het geld wat je overhoudt gebruik je om je dochter blij te maken met een fijn data-abonnement.:)

Bijdrager
    janbertwedman

12 jaar en dan al eisen stellen over het model iPhone?

Bijdrager
    MEEUW

Voor een dochter van bijna 12 jaar zou ik een opblaasbaar iphone kopen of een dummy.

Bijdrager
    Shmoo

Zekers.. met een iPhone 5s kun je eigenlijk niet meer op school komen als je serieus genomen wilt worden op het schoolplein. Je hebt dan wel nog het voordeel dat de 5s lijkt op de SE qua design dus kan je gewoon zeggen dat het een SE is. ?

Dit is van alle tijden hoor. Ergens begin ’90 kreeg ik van mijn ouders LA Gear schoenen aan mijn voeten, mooi met paars en er zat ook Air in alleen geen venstertjes in de zolen. Mijn ouders vonden dat veel stoerder dan Nike Air die zo’n beetje elk kind droeg en helemaal hip waren. Kon ik op school gaan uitleggen dat ik echt van deze planeet was en dat ik niet voor schooltijd nog even een maanwandeling had gemaakt met deze stappers.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Shmoo.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Shmoo.

Bijdrager
    Brombeer

Shmoo, als jongetje van 6 kreeg ik de witte kunstschaatsen waar mijn nichtje uitgegroeid was. En alsof dat nog niet erg genoeg was, liet moeder die pirouettepunten vooraan ook nog eens zitten. Geen vooruitkomen aan met die ondingen.
    Maar ik ben er voor in behandeling.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Brombeer.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Brombeer.

Bijdrager
    Shmoo

Dat is idd. erg ja, als jongen op kunstschaatsen en dan ook nog witte. Dan heb je meteen al een stempel en ben je wel een hele makkelijke prooi.

Bijna hetzelfde als jongens die op stijldansen gaan/moeten. Kom op zeg, doe dat gewoon thuis, vraag aan de postbode een brede elastiek, wikkel die tussen je bilnaad en ga lekker met de trapleuning oefenen.:wink:

Bijdrager
    tomc

Of zoals ‘in mijn tijd’ een iPod Touch, zelf gekocht, en een een gsm van 60 euro in je andere broekzak.
    Je kiest natuurlijk zelf hoe je je kind van 12 verwent.

Bijdrager
    KarelWillem
    janbertwedman op 06 mei 2016

12 jaar en dan al eisen stellen over het model iPhone?

Papa stelt eisen. Niet de dochter.

Maar kom op. Het is 2016. Niet over zeuren en gewoon advies geven.

Bijdrager
    Koning Frank

Is een Blackberry geen optie?

Moderator
    Night

Waarom? Als papa al de keuze heeft gemaakt dat het een iPhone gaat worden (maar alleen nog niet de juiste configuratie heeft gevonden)?

Bijdrager
    Link

Klopt Karel Willem en thnx. Geloof dat ik haar zo’n 5s 16gb haal van marktplaats of zo. Ik heb voor de kinderen al een paar keer van die goedkope Androidmeuk gekocht in de afgelopen jaren. Was telkens gedoe met die dingen en na iets meer dan een jaar kunnen ze de kliko in. Snap die reactie van sommigen op dit forum niet zo goed, dacht dat ze Apple minded waren hier. Of kunnen ze er niet zo goed tegen als jongeren met net zo’n speledingetje lopen als zij? een smartphone is toch allang geen statussymbool meer, t is gwn een gebruiksvoorwerp dat vooral moet werken.

Moderator
    Night

Vooral dat laatste lijkt me wel handig ja:p

Bijdrager
    madsven

Kijk uit als je je zoon/dochter met een iphone of andere smartphone naar school stuurt. Voor je het weet staan er een paar je kind op te wachten bij de fietsenstalling. Is mijn dochter al een aantal keer gebeurd. En… koop een goed en stevig hoesje, en zie erop toe dat ze hem er ook in laten (want zonder hoesje ziet ie er stoerder uit) maar is ie helaas wel eerder stuk.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  madsven.

Bijdrager
    Koning Frank

Dat heeft meer te maken met het niveau van de school dan je merk telefoon.

kuipers1234 op 06 mei 2016

Snap die reactie van sommigen op dit forum niet zo goed, dacht dat ze Apple minded waren hier. Of kunnen ze er niet zo goed tegen als jongeren met net zo’n speledingetje lopen als zij? een smartphone is toch allang geen statussymbool meer, t is gwn een gebruiksvoorwerp dat vooral moet werken.

Het is dan ook een beetje een domme vraag. Je beslist toch zelf hoeveel geld je kwijt wil aan de telefoon van je dochter? Alle versies (5s, 6se, etc) die je noemt zijn goede opties. Des te meer je uitgeeft, des te betere telefoon je ervoor terug krijgt (in beginsel). Het is aan jou om te bepalen hoeveel je kwijt wilt, of als je dochter een iets duurdere wil ze daar zelf aan bijbetaalt, etc etc. Hoe moeten wij dat in godsnaam voor je beslissen, doe dat lekker zelf.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Koning Frank.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Koning Frank.

Bijdrager
    madsven
    No_Name op 07 mei 2016

Het niveau van de school? Lul niet zo slap, dit gebeurd overal. Niveau van de school zit m in hoe de school ermee omgaat.

Bijdrager
    MvdM

Er bestaat geen 6se. Ik neem aan dat je de se bedoelt. Waarom overweeg je die alleen in 64 GB en de 5s in 16 of 32?

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  MvdM.

Bijdrager
    MvdM

Klopt Karel Willem en thnx. Geloof dat ik haar zo’n 5s 16gb haal van marktplaats of zo. Ik heb voor de kinderen al een paar keer van die goedkope Androidmeuk gekocht in de afgelopen jaren. Was telkens gedoe met die dingen en na iets meer dan een jaar kunnen ze de kliko in. Snap die reactie van sommigen op dit forum niet zo goed, dacht dat ze Apple minded waren hier. Of kunnen ze er niet zo goed tegen als jongeren met net zo’n speledingetje lopen als zij? een smartphone is toch allang geen statussymbool meer, t is gwn een gebruiksvoorwerp dat vooral moet werken.

Ik zou voorzichtig zijn met tweedehands. Zeker de 5s gaat al een tijdje mee en de kans is groot dat ie dan al een paar keer door een ‘professional’ gerepareerd is. Als je het niet te duur en de 5s wilt, haal hem dan nieuw bij MediaMarkt ofzo, daar is ie ± €319.

Bijdrager
    MEEUW

och gun iedereen een betere iphone als die van mij. En als ik naar mijn scherm kijk, dan zal dat wel lukken.
    Natuurlijk zijn we apple minded.
    Maar misschien heeft meer met leeftijd te maken en wanneer iemand ready is voor telefoon.
    tevens speel daar ook mee, dat niemand meer bereikbaar is als je tegen iemand praat.
    En nog een aantal dingen ;).
    Noem het gezonde zorgen om de kinderen van toekomst ;).

madsven op 07 mei 2016
    No_Name op 07 mei 2016

Het niveau van de school? Lul niet zo slap, dit gebeurd overal. Niveau van de school zit m in hoe de school ermee omgaat.

Ja ik wou hier nogal wat van zeggen. Maar je reactie zeg al genoeg dat wel degelijk om niveau van de school gaat.
    En iets met stukje wijk en buurt :).

Bijdrager
    Koning Frank
    madsven op 07 mei 2016
    No_Name op 07 mei 2016

Oh ja, nu je het zegt. Bij mij op het stedelijk gym werd ook om de haverklap mijn telefoon gejat … not. En ook op de jaren dat ik op een niet-categoriaal gym’Gebeurt’ schrijf je trouwens met een -t op het einde en zonder -d.

Bijdrager
    Koning Frank

Hee, ik ben het een keer eens met MEEUW.

Bijdrager
    JJmac

Koop voor een paar tientjes een 4s, kan nog prima mee en is makkelijk te vervangen als het om de kosten gaat.

Bijdrager
    MEEUW

wat tof @no_name ;).
    Nee mijn reactie was niet al te serieus moet je als grapje zien;)

Bijdrager
    SvS

Weet niet wat voor type je dochter is, maar je kunt wel kiezen voor een tussenweg, jij €319 betalen (prijs van nieuwe 5s bij MM) en zij de rest als zij liever die rosegouden wilt. Dan is ze wellicht ook extra voorzichtig ermee als ze haar eigen geld erin gestopt heeft.

Persoonlijk zou ik voor 32 of 64 gaan, maar ik weet nog niet zo heel goed hoe de pubers met geheugen omgaan of dat ze alleen maar online zijn (Instagram, spotify, etc) dat kunnen ouders van huidige pubers beter vertellen.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  SvS.
24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.