17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    Ricardo95

iPhone vol, hoe foto's overzetten?

Hallo allemaal!

Mijn iPhone is vol. Grotendeels met foto’s en video’s. Maar zo vol dat hij telkens meldingen geeft, apps niet kunnen updaten etc. Dus echt storend vol. Hoe los ik dit op?

Er staan meer dan 10.000 foto’s en video’s op mijn iPhone. Erg veel, dat weet ik. Heb geprobeerd deze van mijn telefoon te halen.

Windows verkenner: Geeft een error, iets in de richting van, dat de verbinding met het apparaat niet is gevonden. Doet hij na een paar minuten bezig geweest te zijn. Keer op keer, telefoon is ingesteld dat hij niet automatisch vergrendeld.

Foto’s & Fotolader op de mac: Geven beide geen foto’s weer wanneer ik de iPhone selecteer.

Stack cloud: Geeft continue foutmeldingen en stopt dan met uploaden. En duurt mega lang voor alles via internet daarheen is.

Ik weet het even niet meer wat mijn optie’s zijn en hoe ik dit nu moet oplossen. Heeft iemand nog tips? Zou het helpen als ik mijn icloud opslag verhoog naar 50 of 200 gb?

Bijdrager
    penseel

Bijdrager
    penseel

Moderator
    Night

Laten ons eerst eens weten of je alles wil bewaren en waar je ze graag zou willen opslaan. (lokaal, iCloud, Stack)

Bijdrager
    Ricardo95

Het liefst bewaar ik (zeker nu) alles. Gaat ook om heel veel zakelijke foto’s. En zou het het liefst lokaal opslaan.

Bijdrager
    bassbug

Met app ‘Image Capture’ (standard app van Apple op je Mac) kan je als je foto’s en video’s van je iPhone naar een (externe) harddisk kopiëren. Daarna alle foto’s en video’s van je iPhone verwijderen. Voila!

Bijdrager
    penseel

Image Capture = Fotolader heeft hij al geprobeerd.

Bijdrager
    penseel

Bijdrager
    justhan

Anders misschien via Voorvertoning? De app opstarten en dan vind je via “archief” “importeer van iPhone”.  Je kunt dan ook (eventueel) selecties maken van de foto’s die je wel en niet wilt behouden. De geselecteerde foto’s & video’s kunnen dan op een door jou gewenste plek op computer, externe device of cloud-omgeving worden opgeslagen.

Bijdrager
    janbertwedman

Gewoon met de App Foto’s.

Bijdrager
    janbertwedman

O, heb je al geprobeerd

Moderator
    Night

Misschien kun je het makkelijk doen door je iPhone met je Mac te verbinden en alle foto’s met een app als iMazing naar je Mac te verplaatsen. Daarna kun je ze van je iPhone verwijderen.

[update] Ik heb het net even getest, en dat werkt prima met de gratis versie. Houdt er wel rekening mee dat ook dit met 10.000 foto’s een behoorlijke tijd zal duren.

Bijdrager
    JJmac

Als de standaard Apple Apps niet werken zou ik eerst daar naar laten kijken.

Een simpele fotolader moet het gewoon doen.

Moderator
    Night

De standaard Mac apps zijn eigenlijk niet bedoeld voor handmatig ingrijpen, vandaar dat er diverse tools zijn om dat alsnog te bewerkstelligen.

Bijdrager
    Beech

Gewoon je iCloud opslag verhogen, tijdje wachten, inloggen op icloud.com en van daaruit downloaden. Ik begrijp trouwens niet waarom ze niet in je Foto app staan op je pc en je Mac.

Bijdrager
    Beech

En ?

Bijdrager
    Ricardo95

Sorry voor de late reactie. Heb verschillende dingen uitgeprobeerd. Maar veel lukte niet of niet gemakkelijk. Het frustreerde me zo, dat ik uiteindelijk inderdaad gewoon mijn icloud heb verhoogd. Moet zeggen dat er nu heel wat Gigabyte’s vrij zijn nu alles naar de cloud is geupload vanaf mijn telefoon…..

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.