30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)
  • Q:
    Bijdrager
    syledy

iphone verzekeren?

de phonehouse verkoper kreeg bijna een rolberoerte toen ik niet wilde ingaan op zijn verzekeringsvoorstel van 13,75 per maand, eigen risico 55 euro, en een aantal vreemde voorwaarden (bewijzen dat je ‘m niet onbeheerd hebt achtergelaten?), voor een nieuw af te sluiten verzekering voor m’n iphone 4.
    mijn vraag: verzeker je je iphone, waar en zijn er nog andere bedrijven waar het evt. goedkoper kan?

Bijdrager
    Koetjesreep

Mijn inboedel is sowieso altijd verzekerd via mijn inboedelverzekering.

Bijdrager
    Chorro

Woow, dat zijn echt achterlijke bedragen.

Ik heb een eigen risico van 25 euro en betaal 8,95 per maand met naar mijn mening redelijke voorwaarden.
    Verzekering is van Mahé, afgesloten bij A-Mac toen ik m’n 3GS kocht.

Bijdrager
    Brambo1978

kostbaarhedenverzekering van interpolis, ongeveer 2,75 per maand

Sleutelbeheerder
    Night
    Bijdrager
    The JM
    Brambo1978 op 07 augustus 2010

kostbaarhedenverzekering van interpolis, ongeveer 2,75 per maand

Maar dan krijg je maar max €250,- terug bij verlies/diefstal, toch? Op zich kun je het daarmee redden, mits je alleen een nieuw toestel bij T-Mobile hoeft te kopen. Weet iemand hoe dit zit?
    Dus, ik heb nu een 32 GB iPhone 4 à €269,95. Als ik m verlies zou ik dus €250,- terugkrijgen van de verzekering. Hoef ik dan alleen nog een keer die €269,95 betalen aan T-Mobile, omdat ik verder al een abonnement heb?

Bijdrager
    MacHanker.

Nee zo werkt het niet helaas. Je zou dan zelf een losse iPhone moeten kopen en dat kan niet bij T-Mobile. En de 250 euro is bij de buiten de deur verzekering, bij de kostbaarheden ben je tot 1000 euro verzekerd.

Bijdrager
    BasiX

@The JM

Dat kan, alleen moet je dan wel meteen weer twee jaar extra bijtekenen voor je contract.

Bijdrager
    mark1990

Ik heb mijn iPhone verzekerd bij Pro Assist via Belcompany

Bijdrager
    Qmagic

iPhone 3 was bij Pro Assist (via t-mobile) €6,95 of €7,95 per maand, afhankelijk van de soort dekking/verzerkering. Met een eigenbijdrage van €30 bij schade.

Bijdrager
    MichMich

Mensen, mensen… Nooit dingen verzekeren die je zelf zou kunnen betalen.
    Je huis moet je verzekeren… en je auto. Maar als je allemaal kleine dingen (zoals een iPhone) gaat verzekeren. Dan betaal je per jaar in totaal meer aan premie dan je ooit aan schade zult hebben.

Bijdrager
    bjorngra

@MichMich. Daar sluit ik me bij aan. Tegenwoordig smeren ze je bijna bij alles een verzekering aan. Bij T-Mobile zeiden ze, “Je bent een man van de risico’s”. Nee, ik denk na. Kijk eens wat je op jaarbasis aan premie betaald, en als je een probleem hebt, wordt het je zo lastig gemaakt dat je geen geld uitgekeerd krijgt.

Bijdrager
    1234

ik ben zeer te spreken over Pro assist. driemaandelijks betaal je 18 euro.

Mijn 3G komt maandag terug, dit is de vierde keer dat ik hem heb opgestuurd. ik krijg alweer een splinternieuw toestel.
    Alleen voor het behoud van maximale restwaarde vind ik deze verzekering dus al de moeite waard.

Pro assist komt als je belt vrijwel direct per koerier je telefoon halen en brengt hem ook weer terug. Je krijgt een leentoestel, als ze er een hebben zelf een iPhone.

Ik ben hem nog nooit langer dan 12 dagen kwijt geweest. ik heb nog nooit het eigen risico hoeven betalen.

nee, ik heb geen aandelen, maar Pro Assist is zeer oke wat mij betreft.

Bijdrager
    Koetjesreep
    timmyboy op 07 augustus 2010

ik ben zeer te spreken over Pro assist. driemaandelijks betaal je 18 euro.
    Mijn 3G komt maandag terug, dit is de vierde keer dat ik hem heb opgestuurd. ik krijg alweer een splinternieuw toestel.
    Alleen voor het behoud van maximale restwaarde vind ik deze verzekering dus al de moeite waard.
    Pro assist komt als je belt vrijwel direct per koerier je telefoon halen en brengt hem ook weer terug. Je krijgt een leentoestel, als ze er een hebben zelf een iPhone.
    Ik ben hem nog nooit langer dan 12 dagen kwijt geweest. ik heb nog nooit het eigen risico hoeven betalen.
    nee, ik heb geen aandelen, maar Pro Assist is zeer oke wat mij betreft.

Ik kreeg van T-mobile 4x een nieuwe! zonder verzekering. Hmmz

Bijdrager
    1234

! nog beter, maar daar reken ik maar niet op.

de eerste keer kreeg ik een nieuwe na het terugsturen wegen stof achter het scherm. Dat ze je dan een nieuwe geven is wel een beetje bizar, maar ik ben erachter dat de kosten van een reparatie gewoon hoger zijn dan een nieuwe opsturen.

Moderator
    Pete.Z
    MichMich op 07 augustus 2010

Je huis moet je verzekeren… en je auto. Maar als je allemaal kleine dingen (zoals een iPhone) gaat verzekeren. Dan betaal je per jaar in totaal meer aan premie dan je ooit aan schade zult hebben.

En daar sluit ik me volledig bij aan, verzekeren van dingen die weinig waard zijn (en het zal voor sommigen best veel geld zijn, maar uiteindelijk is de waarde gewoon laag) levert nooit wat op, behalve voor de verzekeraar.
    Denk er ook aan dat verzekeraars standaard niet uitbetalen…..

Moderator
    Rivanov

T-Mobile boodt me bij zowel de 3G (2 jaar geleden) als nu bij de iPhone 4 een verzekering aan. Voor beide heb ik hartelijk bedankt.

Bijdrager
    samulder

Wel verzekerd via t-mobile. goedkoopste versie omdat je diefstal niet kunt aantonen enkel bij inbraak, maar daar heb je ook een inboedelverzekering voor. eigen risico is 30 euro per gebeurtenis.

Bijdrager
    syledy

Bedankt vopr alle reakties, ik denk er nog even over na of ik hem wel verzeker, in ieder geval niet bij de phonehouse met z’n 13,75 en die bangmakerij van ze

Bijdrager
    Steo

@timmerboy Service van pro assist is inderdaad prima. Paar weken geleden werd mijn iphone 3G opgehaald. Ik kreeg een nieuwe HTC als leentoestel. Na twee weken kwam de iPhone weer terug. Helaas hadden ze niet alles vervangen wat ik had gevraagd en hebben hem dus nog een keer meegenomen. Als het goed is komt hij maandag weer terug.
    Toch werd meteen vermeld dat de kosten 30,00 waren voor de eigen risico en die kon ik ook gelijk pinnen. Dit zal ik straks dus echt wel moeten doen. Vreemd dat jij geen eigen risico moest betalen.

Ik heb in ieder geval straks een super nette iPhone:) Kan mooi doorverkocht worden, want die 170,00 euro die ik mocht bijbetalen voor de iPhone 4 was wel erg veel natuurlijk.

Bijdrager
    samulder

kosten zijn 6,95 per maand trouwens (bij proassist) betaling per 3 maanden.voor een euro meer heb je het + pakket (of hoe ze het willen noemen) Ik kreeg een tijdje terug een nokia n73 als leentoestel, was een drama.
    Je moet hem wel verzekeren binnen 2 weken na aankoop.

Bijdrager
    Trat
    Koetjesreep op 07 augustus 2010

Mijn inboedel is sowieso altijd verzekerd via mijn inboedelverzekering.

Je GSM valt niet onder je inboedel. Lees de kleine lettertjes maar eens na…

Bijdrager
    CMD-Z

Hoe werkt dat met pro assist als je een probleem hebt?
    Je belt ze en ze halen hem op?

Bijdrager
    1234
    Pete.Z op 07 augustus 2010
    MichMich op 07 augustus 2010

En daar sluit ik me volledig bij aan, verzekeren van dingen die weinig waard zijn (en het zal voor sommigen best veel geld zijn, maar uiteindelijk is de waarde gewoon laag) levert nooit wat op, behalve voor de verzekeraar.
    Denk er ook aan dat verzekeraars standaard niet uitbetalen…..

Ik snap jullie beredenering wel, maar als ik in 1 keer minstens 400 euro moet ophoesten als mijn iPhone kapot gaat (na het eerste jaar garantie) dan wordt het voor mij te duur.

Uiteraard kun je heel erg je best doen om je wettelijke europese recht op garantie te halen en krijg je wellicht wel een nieuwe zonder verzekering, maar voor mij geld vooral: tijdsbesparing. Met de verzekering van Pro Assit heb ik geen zorgen aan mijn kop, en dat is me die paar centen gewoon waard.

Overigens, kom ik er wel net achter dat Pro Assist mijn iPhone 4, die ik in Parijs koht, niet verzekerd, dat gaat dus alleen via een t-Mobile contract.

Daar komen de kopzorgen…

Edit:
    Oja, en het verhaal dat “verzekeraars standaard niet uitbetalen” is natuurlijk gewoon gelul, of een een slechte ervaring.

Bijdrager
    hucks

ik wil mijn iphone mss laten verzeker en na wat gegoogeld kom ik hier op.

ik ben belg

http://offer.mobistar.be/nl/aanbod/opties-diensten/opties/p/detail/insurance
    http://www.belcompany.be/diensten.php#belprotect
    welke is volgens jullie het beste aan te raden?

Bijdrager
    Trat

Vraag is eerst: waarom wil je hem laten verzekeren? Kan hij niet onder je inboedelverzekering?

Bijdrager
    hucks

kwoon bij mijn ouders… duno hoe dat gaat dan?

Bijdrager
    jf
    Trat op 02 september 2010

Vraag is eerst: waarom wil je hem laten verzekeren? Kan hij niet onder je inboedelverzekering?

8 augustus zei je nog dat je GSM niet onder de inboedelverzekering valt…

Bijdrager
    hucks

gaat dat als mijn ouders een inboedel verzekering hebben? ik weet niet eens of ze het hebben
    en als ze het hebben hoe laat ik mijn iphone dan mee verzerkern?

Bijdrager
    paalpizzle

Peepz,

Verzekering is bijna altijd overbodig, als je iPhone stuk is (gevallen binnenshuis) valt deze gewoon onder de inboedelverzekering!!!

Deze tip kreeg ik van http://www.iphoneservice.nl, top tip!

Trouwens goeie service en website!

Laterzzz.
    Pascal

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.