9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Joffry

iPhone versus Nokia 5800

Heeft iemand ooit van deze vergelijking gehoord en klopt hier wat van ? klik

Bijdrager
    macjk

de gegevens kloppen wel alleen kan je je afvragen hoeveel waarde je hecht aan sommige punten. Zoals een camera voor video bellen ik heb het nog nooit iemand zien doen hoor.

Bijdrager
    soulutions

Precies, ’t is als je onderschrift… ‘Het is niets’…

Ze vergeten nogal wat factoren als ‘eye-candy’, interface, daadwerkelijke interactie en gebruiksvriendelijkheid (of GPS, App-store en…)…

En ach, vergelijkbaar met de aloude discussie Mac of PC: neem je toch lekker een PC of een Nokia… maar loop niet mijn tijd te verdoen met jouw verkeerde keuze en de motivaties omtrent die keuze…

Veel plezier :wink:

Bijdrager
    hahaha… wat slecht

ik denk dat dat lijstje een beetje gedateerd is.
    of dat de parate kennis van de samensteller van dat lijstje een beetje gebrekkig is.

het klopt allemaal precies wanneer je het hebt over de eerste gen iphone met een firmware van nog voor de app store.
    Maar nu kan je zeker de helft van de gebreken die hij opnoemt weg strepen en zijn daar in de vorm van legale programmaatjes oplossingen voor gekomen. Dat wat nu nog ontbreekt kan in de toekomst waarschijnlijk ook aangevuld worden. De iphone is hoe dan ook een veel gebruiksvriendelijker apparaat dan die nokia. Nokia heeft namelijk na de 3210 geen gebruiksvriendelijke interfaces meer gemaakt. Ze werden allemaal steeds ingewikkelder.

Apple stelt gebruiksvriendelijkheid voorop. en soms heb je daardoor de pech dat bepaalde dingen (nog even) niet kunnen. Maar dat is allemaal door software op te lossen. ik weet niet of er veel telefoon fabrikanten zijn die zo ver gaan in de evolutie van 1 product lijn. ze zullen je liever een nieuwe handset verkopen die je zulke technische vooruitgang bied dan dat ze je een gratis software update geven.

En ja die hogere hardware specs zeggen ook niet alles.
    Aan een ferrari op een landweggetje heb je ook niet zo heel veel namelijk.

Bijdrager
    Yosemite

Lachwekkend lijstje.

Nokia: Ages of experience, hundreds of success stories and dozens of smart handsets in current portfolio. Nokia has about 40% market share with the No.1 spot with no close competitors. Certainly the king when it comes to brand value, service and experience.

Desondanks krijgen ze het maar niet voor elkaar om een gebruiksvriendelijk GUI te maken.

Bijdrager
    MichMich
    ”macjk”

de gegevens kloppen wel alleen kan je je afvragen hoeveel waarde je hecht aan sommige punten. Zoals een camera voor video bellen ik heb het nog nooit iemand zien doen hoor.

Uhh… das nou precies wat ik WEL mis op mijn telefoon. Ik ben namelijk zo iemand die dat WEL veel deed op zijn Nokia.

Bijdrager
    tjetta
    ”Yosemite”

Desondanks krijgen ze het maar niet voor elkaar om een gebruiksvriendelijk GUI te maken.

Nou, als je naar hun marktaandeel kijkt blijkt dat er toch verrekte veel mensen zijn die er probleemloos mee overweg kunnen:) Ik vind het fijne van mijn Nokia S60v3 dat ik lekker kan multitasken en copy-pasten, diverse profielen kan aanmaken voor stil, discreet, normaal, trillen etc. Verder vind ik het belangrijk dat ik in noodgevallen via Bluetooth een internetverbinding tot stand kan brengen zonder dat ik daar eerst programmatjes voor moet downloaden, en zo zijn er nog wel een paar dingen waarom ik mijn Nokia (E71) fijner vind dan een iPhone:)

Bijdrager
    Sunshine
    ”MichMich”
    ”macjk”

Uhh… das nou precies wat ik WEL mis op mijn telefoon. Ik ben namelijk zo iemand die dat WEL veel deed op zijn Nokia.

En ondanks alles ben je toch voor de iPhone gegaan. Nou dan. Er is geen enkel apparaat, wat dan ook, dat altijd alle features heeft. Je hebt iPhone en alle andere telefoons.
    Ga gewoon happy wezen.

Bijdrager
    Yosemite
    ”tjetta”
    ”Yosemite”

Nou, als je naar hun marktaandeel kijkt blijkt dat er toch verrekte veel mensen zijn die er probleemloos mee overweg kunnen:) Ik vind het fijne van mijn Nokia S60v3 dat ik lekker kan multitasken en copy-pasten, diverse profielen kan aanmaken voor stil, discreet, normaal, trillen etc. Verder vind ik het belangrijk dat ik in noodgevallen via Bluetooth een internetverbinding tot stand kan brengen zonder dat ik daar eerst programmatjes voor moet downloaden, en zo zijn er nog wel een paar dingen waarom ik mijn Nokia (E71) fijner vind dan een iPhone:)

Windows heeft ook een groot marktaandeel en om het zacht uit te drukken een niet echt gebruiksvriendelijk OS.

Bij veel Nokia toestellen die ik heb gehad en heb uitgeprobeerd heb ik het gevoel dat ze er veel functionaliteit in hebben gepropt zonder na te denken hoe je deze op een gebruiksvriendelijk manier kan gebruiken.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.