18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    patsneok

Iphone verloren tips welkom

Vanmiddag heb ik in de IKEA mijn iphone 3G 16 GB verloren. Hopelijk meldt de eerlijke vinder zich, maar ik heb er een hard hoofd in. Uit voorzorg heb ik alvast mijn sim-kaart laten blokkeren. Mijn contract bij t-mobile loopt nog door tot 30-07-2010. Wat nu? Mijn iphone ben ik kwijt, mijn contract loopt nog een tijdje door.
    * een nieuw contract aangaan voor een nieuwe iphone 3GS
    * een nieuw contract bij t-mobile aangaan voor een ander toestel dan de iphone 3GS. (Maar welk toestel komt in de buurt van de iphone??)

Tip en adviezen zijn van harte welkom.

Bijdrager
    WTR

Hey,

Ergens in post van vanmiddag had iemand een iPhone gevonden…….

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=2174853&highlight=iphone+gevonden#2174853

Succes

Bijdrager
    Star65

Als je Mobile Me hebt kun je je iPhone traceren en een message sturen die op je iPhone zichtbaar wordt.
    Tevens kun je gevoelige info van afstand wissen.

Bijdrager
    Mr. Brown

IKEA al gecontacteerd? Ik hoop echt dat je hem terug vindt!

Bijdrager
    STEVEJ0BS

– je kunt je huidige contract verlengen met de optie ‘lost or stolen’ dan krijg je een nieuwe iPhone
    – een tweedehands iPhone kopen die gekraakt is en een goedkoop abonnementje nemen

Bijdrager
    i93Jeffrey

Heftig, ik hoop voor je dat je um weer vind.
    Maar ik zou even contact opnemen met IKEA

Bijdrager
    RobApple

Kijk achterop je doosje wat het serienummer is en vergelijk dat met degene die de iPhone gevonden heeft.

Bijdrager
    Vodka

Hoezo verloren? Hoe weet je zeker dat hij niet gestolen is?
    Misschien kun je iets met je verzekering regelen?

Bijdrager
    patsneok
    ”Mr.

IKEA al gecontacteerd? Ik hoop echt dat je hem terug vindt!

Ja, bij IKEA al gemeld dat ik ‘m had verloren. Ik werd echt heel vriendelijk geholpen. Ze ging meteen mijn iPhone bellen, (ik ontdekte het binnen ongeveer 10 minuten) maar die werd niet opgenomen; hij ging over naar de voicemail.
    Daarna bij de klantenservice een formulier ingevuld waarin ik aangeef dat ik mijn iPhone heb verloren. Als ze ‘m vinden, dan bellen ze mij. (Nee, niet op mijn iphone.. :P )

Bijdrager
    patsneok
    ”Bikkel”

- je kunt je huidige contract verlengen met de optie ‘lost or stolen’ dan krijg je een nieuwe iPhone

“krijg” je dan een nieuwe iPhone? Of ga je een nieuw contract aan en betaal je dan nogmaals de aansluitkosten (€ 26,50) en de prijs voor het toestel (€ 200,00) Ik verwacht van wel.

”Bikkel”

- een tweedehands iPhone kopen die gekraakt is en een goedkoop abonnementje nemen

Waarom moet die iPhone gekraakt zijn? Toen ik mijn SIM bij T-Mobile liet blokkeren, gaven ze aan dat ik voor € 5,00 een nieuwe simkaart (met mijn huidige nummer) Dan zou een tweedehands iPhone ook nog een optie zijn.

Bijdrager
    patsneok
    ”Vodka”

Hoezo verloren? Hoe weet je zeker dat hij niet gestolen is?
    Misschien kun je iets met je verzekering regelen?

Tja dat kan leiden tot een flinke disussie. Ik had met mijn iPhone een foto gemaakt; had ‘m even neergelegd om wat op te schrijven en ben toen al pratende met lief verder gelopen. Na een paar minuten kwam ik erachter dat ik hem had laten liggen. Ik liep meteen terug om te kijken of hij daar nog lag, helaas… daar lag mijn iPhone niet meer. :( Iemand heeft ‘m blijkbaar meegenomen terwijl diegene kon weten dat het niet zijn/haar eigendom is. Is dat nu diefstal of is dit verlies? Ik vindt dat voor beide uitleg wel iets te zeggen valt; dus wie het weet mag het zeggen..

Bijdrager
    Granny Smith
    ”patsneok”

Is dat nu diefstal of is dit verlies?

als je iets vind en je doet geen moeite om de eigenaar te achterhalen terwijl dit eenvoudig kan (gewoon iemand bellen uit de lijst) dan is het diefstal… je weet van wie het is (binnen de 5 min)

Bijdrager
    RobApple

Het is in feite nalatigheid, onbeheerd achterlaten. Dat zou ik maar niet opgeven, dan krijg je niets. Geeft niemand echter het recht om jou iPhone mee te nemen.

Bijdrager
    patsneok
    ”Granny

als je iets vind en je doet geen moeite om de eigenaar te achterhalen terwijl dit eenvoudig kan (gewoon iemand bellen uit de lijst) dan is het diefstal… je weet van wie het is (binnen de 5 min)

Ehum, ik had een pincode erop gezet, dus of het dan nog zo makkelijk is om de eigenaar te achterhalen weet ik niet.

Bijdrager
    Granny Smith

ha… in dat geval zou ik naar de ikea helpdesk gaan… effe melden… iphone meenemen en als ik 2 weke later nog niiets gehoord heb dan is ie van mij:P

eigenlijk kan je best je sim niet direct blokken… gewoon bellen tot ie opneemt… vaak… dan naar politie gaan en laten opsporen (via de operator logs kunnen ze wel achterhalen in welke regio… niet altijd op straat niveau maar ik zou het wel proberen)

Bijdrager
    themacs
    ”Star65″

Als je Mobile Me hebt kun je je iPhone traceren en een message sturen die op je iPhone zichtbaar wordt.
    Tevens kun je gevoelige info van afstand wissen.

Inderdaad als:
    – je Mobile Me hebt
    – GPS localisatie hebt aanstaan op je iPhone
    – Push hebt aan staan
    – je iPhone 3G internet abbo heeft of toevallig online zit
    – Find my iPhone geactiveerd hebt.

GPS & Push vreten batterij, ik onder andere zet die wel meestal uit.
    Dus als het niet allemaal op voorhand geactiveerd hebt, ben je wel gezien denk ik om hem via Find my iPhone terug te vinden.

Bijdrager
    patsneok

Iedereen bedankt voor alle info en support! Ik heb in de t-moblie winkel een sim-swap laten doen. Dat houdt in dat ik nu een nieuw simkaartje heb en mijn “oude” nummer heb behouden.
    Ik had ook kunnen kiezen voor de “lost and stolen”-regeling. Mijn huidige contract loopt nog bijna een jaar. Daarbij een nieuw contract voor nog eens twee jaar, is mij te lang. Een contract voor drie jaar zag ik niet zitten.:(

Nu ga ik op zoek naar een ander toestel. Ben bang dat het geen tweedehands iPhone wordt, de prijzen die daarvoor gevraagd worden vind ik hoog, erg hoog. Ze zullen het vast wel waard zijn, maar ik heb het er niet voor over.

Bijdrager
    Granny Smith

een nieuwe uit belgie dan maar? dat wordt wel wachten

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.