4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    schnhvn

iPhone verkopen maar veilig wissen of iCloud houden?

Zoals velen gaat de iPhone 6S in de verkoop en heb een vraag over veilig wissen maar toch controle houden.
    Vorig jaar mijn ook mijn oude iPhone verkocht en verzonden maar is toen onderweg zoekgeraakt doordat Ebay het verkeerde verzendadres had doorgegeven. (hekel lang verhaal maar na heeeeel veel communicatie 90% van het bedrag terug gekregen.

Ik had toen netjes mijn iPhone helemaal leeg gehaald en uit mijn iCloud profiel verwijderd. Had ik dat niet gedaan dan had ik kunnen checken waar ie terecht was gekomen om een melding op het scherm kunnen laten zetten.

Om het nu beter te doen wil ik dus wel de hele telefoon leeg maken maar wellicht nog verbonden laten met iCloud en deze pas verwijderen als deze is aangekomen bij de nieuwe eigenaar.

Is dit mogelijk of zit er een gevaar aan? Of heeft iemand een betere tip?
    Qua verzending neem ik wat minder risico door UPS te gebruiken hoop ik.

Bijdrager
    GoeieDag

Op zich kun je de iCloud lock wel op afstand ongedaan maken: als ie eraf moet via iCloud.com ‘wissen’ en dan verwijderen.

Maar voor dat ‘track & trace’ onderweg moet je dan wel je SIM kaart erin laten zitten. Lijkt me allemaal niet handig.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    McPim

Wat een gedoe (gezeur?) allemaal.. Als je een iPhone verkoopt zorg je dat ie leeg is, en zónder iCloud lock want dat is niet netjes. En helemaal los daarvan staat dat je verkoopt met track&trace, eerst betaald krijgt etc. Een iPhone verkoop je toch gewoon in NL? Moet je toch ff uitleggen hoe je maar 90% terug hebt gekregen van eBay.

Bijdrager
    GoeieDag
    Nummer op 20 september 2016

Bovendien is het volgens mij ook niet mogelijk om een iOS-apparaat waarop Zoek Mijn iPhone actief is te wipen.

Lees mijn reactie hierboven nou nog even, dan begrijp je het misschien wat beter.
    Het kan dus wel, maar wel door de eigenaar zelf.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.