19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    JoopJoopJoop

iPhone verkoop klaarmaken.

Hi,

Ik wil mijn iPhone 6s klaarmaken voor verkoop.

De potentiele koper moet de iPhone kunnen testen voordat dat die hem koopt.

Nadat de iPhone is gewist, vraagt hij dwingend om een simkaart (dat is nog wel te regelen, overigens onzinnige eis natuurlijk)

Vervolgens ook dwingend om een Apple ID, dat gaat me te ver, voor een iPhone die verkocht moet worden, wanneer ik mijn eigen Apple ID opgeeft, lukt het me niet meer die te verwijderen..

Hoe kan ik een iPhone geschikt maken voor de verkoop en dat de koper in staat is te testen, zonder dat er informatie van mij persoonlijk op voorkomt?

Wissen is dus onvoldoende, de koper kan daarna niet testen…

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  JoopJoopJoop.

Bijdrager
    BartjeGossen

Zijn eigen Apple ID laten gebruiken? Wel regelen dat ie dat ook weer uitschakelt want anders kan die als ie afziet van de koop op afstand rotzooien.

Bijdrager
    gipsman

Kan je de apple-ID stap niet skippen via de optie “Later” of “Skip this step”?
    Anderzijds kan je ook gewoon alle (verwijderbare) apps, na ervan uit te loggen, deleten en ook uitloggen bij alles van apple (iCloud, Photos, Find my iPhone, Mail, enz.) Toestel ook uit je account en uit iTunes store verwijderen. Koper kan dan nog steeds Safari testen, een foto maken, etc.
    Als de koop doorgaat, kan je een totale reset doen.

Bijdrager
    Niels

De simkaart gebruik je gewoon van de koper of je bestelt ergens gratis een prepaid simkaartje. Een Apple-ID hoef je niet per se in te stellen en kun je bij de setup uitstellen, als de potentiële koper dit wel doet, let dan op dat hij niet zoek mijn iPhone inschakelt.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@bartjegossen,

Eigen apple id kan alleen als de koper zijn/haar wachtwoord weet wanneer die hier is….

Wanneer die hem niet koopt, hoe verwijderd ik dat apple ID dan weer?

En hoe wanneer het een switcher is?

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  JoopJoopJoop.

Bijdrager
    BartjeGossen

Zie reactie Niels Dam en buiten dat: als iemand een Apple ID eist dan mag je verwachten dat ie ook weet waar die het over heeft. Ook een switcher kan een dergelijke inlog aanmaken.

Bijdrager
    GoeieDag

Apple ID van een potentiële koper op jouw iPhone? Lijkt me een slecht idee, want zo kan deze persoon jouw apparaat ‘gijzelen’.

Gewoon jouw simkaart erin, en het ding activeren met het overslaan van de iCloud account. Dan kan die potentiële koper genoeg met het ding uitproberen om te zien of het ding goed werkt. Wilt ie ‘m meenemen, dan hoef je alleen jouw simkaart eruit te trekken.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  GoeieDag.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@nielsdam,

Hier heb ik mogelijk wat aan, ga het nog eens proberen of ik kan vinden hoe het opgeven van een Apple ID is over te slaan…

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@nielsdam,

Het is gelukt, bleek wel verstop te zijn, eerst is de optie niet zichtbaar, dan kies zoiets als wachtwoord vergeten, dan pas kan je opgeven een Apple ID uitstellen…

Nog bedankt dus.

@bartjegossen, degene die een Apple ID eist is Apple, vreemd antwoord dus van je….

Bijdrager
    Brombeer

En als je nou speciaal voor de verkoop een nieuw Apple ID aanmaakt, al dan niet met wegwerpSIM?

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  Brombeer.

Bijdrager
    hokkie
    Brombeer op 08 november 2016

En als je nou speciaal voor de verkoop een nieuw Apple ID aanmaakt, al dan niet met wegwerpSIM?

Ja joh… Misschien gelijk even een spelletje installeren en een cd-tje downloaden?

TS ziet te veel ‘beren op de weg’. Gewoon dat ding bij koper in de handen drukken aanzetten en voilà, het werkt. Bij akkoord en betaling zijn sim erin doen en Apple-ID opgeven (door koper, want als de iPhone uit je handen flikkert bij die handeling, heb je daar weer gezeik over).

Bijdrager
    BartjeGossen

Uit je openingspost viel af te leiden dat je op de potentiële koper (“hij”) doelde en dat die allerlei eisen stelt. Nu begrijp ik dat je op de installatie van het toestel doelt.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@bartjegossen,

Voortaan eerst de post GOED lezen, of vraag hulp daarvoor, voordat je reageert…

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@hokkie,

Ik zie geen Beren op de weg, wil alleen maar de koper in de gelegenheid stellen de iPhone te testen voordat die hem koopt..

En niet, “in de handen drukken en rot nu maar op………” zoals jij suggereert!!!!

Mijn mentaliteit ligt kennelijk wat hoger dan de jouwe.

@brombeer,

Zoals ik 1,5 uur daarvoor al meldde, het is gelukt zonder Apple ID, staat ook bij hoe dat zou kunnen….

Bijdrager
    BartjeGossen

Ik kan wel wat botheid verdragen hoor, maar ik ben niet de enige die jouw post zo heeft geïnterpreteerd. Verder graag gedaan voor het meedenken.

Bijdrager
    Loyd

Ik heb laatst mijn iPhone 6 verkocht, van tevoren gewist en de koper ter plaatse haar gang laten gaan met testen. Zorg zelf ook dat je de telefoon uit je iCloud verwijdert. Anders krijgt de volgende eigenaar problemen als hij de telefoon zelf ooit weer wil wissen want dan vraagt hij jou Apple id weer. En o ja ze heeft hem gekocht. Zelf nu de 7 plus?

Bijdrager
    MacAanZee

Toen ik m’n iPhone verkocht heb ik gewoon al m’n eigen dingen nog even op m’n iPhone laten staan. Kan je alles laten zien. Eventueel uitloggen uit iCloud en ‘Find My iPhone’ uitzetten kan je al wel doen. Als de koper overtuigd is dat ie het doet, druk je op ‘wissen’ en is hij binnen 10 seconden weer als ‘nieuw’. “Hallo”:)

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  MacAanZee.

Bijdrager
    hokkie
    JoopJoopJoop op 08 november 2016

En niet, “in de handen drukken en rot nu maar op………” zoals jij suggereert!!!! Mijn mentaliteit ligt kennelijk wat hoger dan de jouwe.

Je moet niet zo zenuwachtig doen, dat suggereer ik!! Die meldingen zijn normaal en dat weet de koper natuurlijk ook wel. Daarnaast een onzinnige topic, want sinds het bestaande van de iPhone staat hier het hele internet mee vol. Een simpele zoekopdracht had je alle informatie gegeven die je nodig hebt.

Bijdrager
    GoeieDag

MacAanZee, precies!
    Ik zet in iCloud alles al uit, behalve FmiP. Want mijn Contacten, Agenda, etc heeft iemand niet nodig om te kijken of ie goed werkt. Wel blijft de foon zo nog gelocked staan voor en koper met minder fraaie bedoelingen. Bovendien kan de koper bij daadwerkelijke koop, ook zien dat de iCloud lock er echt af wordt gehaald, voor hem ook niet onbelangrijk.
    Daarna volledig wissen en binnen 30 seconden ben je klaar.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.