30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)
  • Q:

Bijdrager
    ramrod

IPhone verkocht , nieuwe eigenaar doet moeilijk .

Hi,

Ik heb gisteren mijn 5s verkocht , koper belt vandaag dat de batterij zeer slecht zou zijn

Er is zo,n 6 maanden geleden een nieuwe batterij in gegaan (100% zelfde als de originele die er in zat ) , ik heb de IPhone altijd normaal gebruikt , gemiddeld 1x per dag opladen , 2 weken geleden voor het laatst echt gebruikt en de laatste week heeft hij op vliegtuig modus gestaan batterij liep amper leeg , ik heb nooit ervaren dat de batterij slecht was .

Om zn klacht kracht bij te zetten heeft hij een foto gestuurd wat aan zou geven dat de batterij slecht zou zijn

Kan je aan deze gegevens zien dat de batterij slecht is …? Wel vreemd hoog beeld schermverbruik , wat zegt dat …?

Thx

Bijdrager
    nicj56

Laat hem eens de batterij calibreren aan de lader leggen even powerbutton + home in houden tot apple logo komt en dan volledig laten opladen.

Bijdrager
    GoeieDag

En bij koop tussen particulieren geldt: koop=koop. De koper neemt het risico bij zaken die je bij de overdracht niet goed kunt checken, zoals de accu.

Bijdrager
    Shmoo

Normaal is dit niet nee maar hoeft niet meteen een doodsteek te zijn. Soms wil opnieuw herstellen al helpen en dan kijken wat er gebeurt als je niet een iCloud backup terugzet.

Bijdrager
    ramrod

@ Goeiedag

Dat is wel zo maar ik wil dat gezeik niet , ik ben er van overtuigd dat de batterij goed was .

Wie weet heeft hij de batterij wel zelf verwisseld , hij had nog een 5S waar hij niets mee kon ivm een vergrendeling , wachtwoord vergeten kwijt …

Maar geeft de foto dan an dat de batterij slecht is …?

Bijdrager
    Shmoo
    GoeieDag op 26 maart 2016

En bij koop tussen particulieren geldt: koop=koop. De koper neemt het risico bij zaken die je bij de overdracht niet goed kunt checken, zoals de accu.

Wat akelig om meteen op die manier te denken.:cry:

Bijdrager
    GoeieDag

Begrijpelijk, je wilt een goed product ook ‘netjes’ verkopen.

Heb je trouwens dit gedaan voor de verkoop? Vooral Find my iPhone uitgezet? https://support.apple.com/nl-nl/HT201351

De nieuwe eigenaar moet de foon eens herstellen naar fabrieksinstellingen.

Bijdrager
    ramrod

Ja dat staat uit , hij heeft hem in beperkte mate ook geprobeerd , WIFI aan en ff wat gedaan op de IPhone .

Maar hoe komt je aan zo,n hoog percentage voor begin / toegangsscherm

Bijdrager
    GoeieDag

Nee Shmoo, dat is helemaal niet akelig (bedoeld). Het is zoals het is, en dat moet de koper ook weten.

En zoals Ramrod zegt: de nieuwe eigenaar kan aan het klooien zijn geweest, dus dit blijft een woord tegen een ander woord. En dan heeft de koper pech.

Bijdrager
    GoeieDag
    ramrod op 26 maart 2016

Maar hoe komt je aan zo,n hoog percentage voor begin / toegangsscherm?

Het is een relatief getal, dus als ie er weinig op heeft gedaan, maar dat ie wel de hele nacht met het toeg.scherm AAN heeft gelegen, dan is dit een logisch percentage.
    Dus hij moet misschien even kijken waarom de foon niet in sluimer is gegaan.

Bijdrager
    pruus

Het is gewoon raar dat het toegangsscherm zoveel van de batterij snoept. Ik denk dat hij het scherm aan gezet heeft (altijd aan), en als je dan ook nog een keer de lichtsterkte/helderheid hoog zet. Dan snap ik dat het de batterij opvreet. Helaas is het niet anders. Vraag hem het scherm na 10 minuten te zetten. En inderdaad een keer herstarten, opladen. Als hij het scherm op 10 minuten zet en vervolgens nog elke 5 minuten kijkt, dan zal straks blijken dat het scherm de grootste snoeper is.

Bijdrager
    Koning Frank

Verkeerde redenering, verkeerde conclusie.

Je bent enerzijds als verkoper verplicht mededeling te doen over de zaak die je verkoopt en anderzijds ben je als koper verplicht om onderzoek te doen. Zolang de verkoper niet bewust gebreken heeft achtergehouden is er in dit geval niks aan de hand.

Bijdrager
    ramrod

Dat een scherm eventueel veel batterij verbruikt heeft toch niets te maken met een eventueel slechte batterij , lijkt mij , ik kan dat scherm op constant aan zetten en op volle helderheid , ja dan zal er veel verbruikt worden , daar staat een slechte batterij toch buiten ?

Bijdrager
    Brombeer

Die afbeelding vertelt hoeveel % elke app van het verbruikte verbruikt heeft. Niet hoeveel er in totaal verbruikt is en ook niet hoeveel % van de batterijlading dat dan is, of hoeveel batterijlading er überhaupt was.
    Op grond van deze afbeelding kun je over de batterij zelf geen uitspraken doen.

Bijdrager
    ramrod

@ Brombeer je was me net voor , lijkt mij ook .

Moderator
    Night

Er is maar één mogelijkheid om te achterhalen of de batterij inderdaad slecht is en dat is door op zijn Mac Coconut Battery te installeren en dit de laadcycli te laten controleren:

Anoniem

Ik denk hij ontzettend vaak z’n telefoon unlockt. Waarschijnlijk omdat ie nieuw voor hem is en hij de hele dag met het ding aan het spelen is. En ja, dan is ie sneller leeg dan bij normaal gebruik.

Bijdrager
    ramrod

Dat denk ik niet , hij had al een 5S , die kreeg hij niet meer ontgrendeld , ivm wachtwoord vergeten of zo iets ook een beetje vaag volgens mij .

Bijdrager
    GoeieDag
    No_Name op 26 maart 2016

Verkeerde redenering, verkeerde conclusie

Je snapt het niet. Komt wel.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@goeiendag,

Je zit er weer eens helemaal naast, juist bij koop en verkoop, nieuw of tweedehands, tussen particulieren is het consumentenrecht van toepassing en kan de koper de telefoon retourneren en de koop ontbinden..

Bijdrager
    Jack1

@ Joop Joop Joop,

Het consumentenrecht is alleen van toepassing tussen een professionele verkoper welke handelt uit naam van een onderneming, en een consument.
    Bij particulieren is dit niet het geval.

Bijdrager
    TheBigZ
    JoopJoopJoop op 26 maart 2016

bij koop en verkoop, nieuw of tweedehands, tussen particulieren is het consumentenrecht van toepassing….

Nee. http://www.rechtshulpadvocaten.nl/kopen-verkopen

https://www.juridischloket.nl/consument-en-geldzaken/kopen-via-internet-of-telefoon/miskoop-marktplaats

Op Marktplaats.nl kunt u tweedehands producten kopen en verkopen. Bij kopen en verkopen via Marktplaats is er meestal sprake van een koop tussen particulieren. Dit betekent dat de regels vanuit de wet, die gelden als u iets koopt bij een bedrijf, niet van toepassing zijn. Wel geldt dat de verkoper juiste informatie moet geven over het product en de koper onderzoek moet doen naar het product. U kunt bij een slechte koop uiteraard de verkoper aanspreken en proberen het product terug te sturen en uw geld terug te vragen. De verkoper is hiertoe niet altijd verplicht.

Bijdrager
    ramrod

Daar gaat de discussie wat mij betreft niet over , ging mij om battery gate ….

Bijdrager
    Koning Frank

@ramrod Inderdaad, maar wat ons betreft wel.

No_Name op 26 maart 2016

Verkeerde redenering, verkeerde conclusie

Je snapt het niet. Komt wel.

Die constatering zal vast bij een hele hoop dingen opgaan, maar laat het recht nou net mijn vakgebied zijn. Jammer joh.

Bijdrager
    Nora is back

Vraag hem om ook het tweede deel van de pagina “gebruik” te sturen, het deel “Gebruik sinds volledig opgeladen”. Daar staat hoeveel uur de iPhone actief is geweest sinds de laatste keer opladen. Dat geeft meer inzicht dan alleen de percentages van de apps die gebruikt zijn.

Bijdrager
    GoeieDag

Oké No_Name, met jouw opmerking “Je bent enerzijds als verkoper verplicht mededeling te doen over de zaak die je verkoopt en anderzijds ben je als koper verplicht om onderzoek te doen” ben je juridisch leuk bezig, en nu? Ramrod zegt: accu was goed, koper vind van niet. Koop is gesloten er is betaald; ramrod zegt terecht: ‘ik weet niet of jij hebt lopen klooien, dus ik neem ‘m niet terug. En daar sta je dan als koper. Klaar.
    Kun je naar de rechter om je gelijk (?) proberen te halen. Naar de rechter voor een iPhone van een paar honderd euro?!
    Ziehier hoe het nu in de praktijk werkt.

Bijdrager
    GoeieDag
    JoopJoopJoop op 26 maart 2016

@goeiendag, Je zit er weer eens helemaal naast.

Hoezo ‘weer’?
    Heb even een aantal postings van jou doorgelezen, en dan begrijp ik gelijk waar deze domme opmerking vandaan komt.

Geblokkeerd
    Anoniem

@goeiedag heb jij een lelijke vrouw thuis zitten?

Bijdrager
    Nora is back

Weer even OT alsjeblieft. ramrod vraagt hoe hij de huidige situatie kan oplossen. Iemand nog een idee wat hij kan doen om e.e.a. tot en goede einde te brengen?

Bijdrager
    GoeieDag

Er zijn tips gegeven.
    Volgens mij is de beste dat de koper het ding moet herstellen naar fabrieksinstellingen, en dan eens kijken hoe het gaat.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.