5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    dame.blanche

iPhone verbindt niet meer met iMac

Hallo, mijn iPhone 5C met iOS 10.0.2 verbindt niet meer met mijn iMac (10.6.8).
    In iPhoto (’08) verschijnt hij wel, maar ik krijg dan altijd de melding “geef toegangscode in op iPhone”. Die staat ondertussen al af.
    In Fotolader verschijnt ie ook wel, maar krijg dezelfde melding over de toegangscode. (er staat een slotje achter de naam van mijn iPhone).
    In iTunes krijg ik de melding dat er een “ongeldige reactie van het apparaat is ontvangen” is met die iPhone.

Als ik dan een iPhone 6S met iOS 10.0.2 aan mijn computer hang, dan laadde die de eerste keer wel alles correct in iPhoto of Fotolader. De 2e keer dat ik die iPhone eraan hing, waren het dezelfde problemen als met de iPhone 5C.

Wat ik gedaan heb:
    iOS geüpdate naar 10.1.1
    andere kabel
    andere USB-poort
    iPhone herstart nadat ik toegangscode heb afgezet

Herkent iemand de problemen? Mijn iMac updaten is niet mogelijk wegens te oud.

Thx!

Bijdrager
    Rob

Hetzelfde hier! iPhone 5S, Mac Pro 3,1 met MacOS 10.7.5 met bijbehorende versies van Aperture en iTunes. Heb me al sufgezocht op de iPhone naar een plek om toegang te verlenen maar blijkbaar wordt er in Cupertino weer eens voor ons gedacht. Het zal wel weer iets zijn dat ons nog prima werkende spul te oud bevonden wordt….
    Teruggaan naar iOS 9 would be nice.
    Wie wat weet is een held(in)

Groeten,
    Rob

Bijdrager
    Joid

En als je nu gewoon je toegangscode op je iPhone invoert? Wat gebeurt er dan?

Bijdrager
    GoeieDag

Kun je het niet draadloos doen; sync over WiFi? Of via fotostream?

En ja, 10.6 is wel erg oud; de iMac waar het op staat is ongetwijfeld nog van ver voor de aankondiging van de iPhone. Er is in die jaren veel gebeurd, dus zeuren over Cupertino is wel erg flauw (Rob).

Bijdrager
    Goggel

Heb het zelfde probleem. Na verschillende kabels en USB poorten te hebben geprobeerd blijft het probleem bestaan.
    Ook heb ik de telefoon aangesloten op een MBP (2014) helemaal up to date, hierop functioneert alles zoals het hoort.
    Het lijkt of de MacBookPro 2,2 te “oud” is.

iPhone 5C 10.1.1
    MacBookPro 2,2 met MacOS 10.7.5. Lion
    iTunes 12.2.2

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.