16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Ramy

iPhone vanuit amerika kopen -> Tussenpersoon

Hallo,

Ik heb familie in Amerika wonen, welke best een iPhone voor mij zouden kunnen kopen.
    Maar als zij hem gewoon in een doos stoppen en opsturen naar Europa, komt hij dan wel gewoon aan, of wordt hij afgepakt of weet ik veel wat bij de douane?

Alvast bedankt!

Moderator
    unSOUND

De douane doet steekproeven… je kunt dus mazzel hebben, maar hij kan er net zo goed tussenuit gepikt worden…

Bijdrager
    Ramy

Oh, en hier is zeker niks aan te doen? :?

Inactief
    Anoniem
    ”Ramy”

Oh, en hier is zeker niks aan te doen? :?

Toch… gebruik diplomatieke post.

Geintje, nee… kun je niks aan veranderen.

Bijdrager
    Pieterr

Tip van de OMT boys: gewoon in een pak koffie stoppen…

Inactief
    Anoniem

Ja in een doos van een product dat minder waard is dan 175 – 200 euro. Daaronder hoef je namelijk geen invoerrechten te betalen. De kans btw dat hij eruit wordt gehaald is vrij klein. Mijn iPhone is ook onderweg vanuit NY. Ben benieuwd of de douane hem onderschept.

Inactief
    Anoniem
    ”Pieterr”

Tip van de OMT boys: gewoon in een pak koffie stoppen…

Sorry, maar dat vind ik een achterlijke tip. Als de Amerikaanse douane erachter komt zetten ze je levenslang op de zwarte lijst… coke smokkelen ze namelijk op exact dezelfde manier.

Werkelijk te stupide voor woorden! :sealed:

Bijdrager
    DeluxZ

Laat ze het als gift opsturen ?:) Gewoon in een andere doos doen GIFT erop zetten en verzenden:)

Bijdrager
    Hanky Dussen

De EU heeft onlangs besloten dat je nu 430 euro belastingvij mag invoeren, dus……

Bijdrager
    birdman

Klopt je mag per 1 januari 2008 voor €430 belastingvrij invoeren. Ik ga hem zelf halen op 3 november als ik voor mijn werk naar San Francisco moet.

Hans

Bijdrager
    Ddg

Even concreet.

Wat gebeurd er als iemand hem nu opstuurd en de douane onderschept hem?

Bijdrager
    TodiWa

Dan betaal je de invoerrechten én de BTW.

Bijdrager
    Ddg

maar hierboven staat dat je 430 euro vrij mag importeren?

Bijdrager
    Nick Nack
    ”Ddg”

maar hierboven staat dat je 430 euro vrij mag importeren?

Ik weet niet in welk continent op planeet jij leeft. Maar hier is het nog geen 1 januari 2008.

Bijdrager
    Ddg

Ik leef in het continent waar je ook chill op een foutje kan reageren….
    Maar thanx voor de info

Bijdrager
    Ragbak

mijn iphone is trouwens geland in belgie, naar mijn idee zijn het daar dezelfde tarieven als in nederland, boven de 175 euro lekker dokken. verder heeft het niet veel zin om te bellen met de douane, ik kreeg van de week een man aan de lijn die het volgens mij geen klap intereseerde wat er allemaal gebeurde.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.