10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Rholerio

iPhone valt uit bij lage temperatuur

Hoi alle,

Nu het eindelijk weer eens wat kouder aan het worden is, begint mijn probleem. Ik heb een iPhone 5s die buiten na een tijdje uitvalt, als ik hem aan probeer te zetten geeft die aan dat de batterij leeg is. Als ik hem dan weer een tijdje in mijn broekzak hebben zitten (waar die opwarmt) gaat die weer aan. Weet iemand of dit normaal is, vanwege de temperatuur. Of ligt dit aan mijn iPhone.

ps. dit was vorig jaar ook gaande, maar toen niks mee gedaan.

Groet Jannes

Bijdrager
    iPhonerepairs

Beste Jannes,

Dit is inderdaad erg storend. Dit kan meerdere oorzaken hebben. Wellicht is het verstandig om uw telefoon na te laten kijken!

Groetjes,

Peter

Bijdrager
    KarelWillem

A: Weet iemand of dit normaal is, vanwege de temperatuur. B: Of ligt dit aan mijn iPhone.

A: Nee
    B: Ja

Bijdrager
    Niels

Klinkt als een defecte accu. Het is een algemeen bekend feit dat accu’s minder lang mee gaan in de kou, maar zulke lage temperaturen hebben we hier nu ook weer niet.

Bijdrager
    SunKeeper

Ik zou beginnen met een uitgebreide kalibratie.

1. Opladen tot 100%.

2. Ongeveer twee uur wachten terwijl aangesloten. (of kijk in coconutBattery terwijl je je iPhone aan je Mac hangt, wacht totdat er onderaan in het venstertje ”Fully Charged” staat. Dit kan een tijdje duren nadat je al op 100% zit volgens je iPhone zelf)

3. Daarna loshalen en op de batterij gebruiken. Niet eerder aansluiten dan het moment dat je iPhone zichzelf echt uitschakelt, omdat de batterij leeg is. Het is mogelijk dat je lang op 1% lading blijft ‘hangen’, kan ook eerder al uitgaan.

4. Aansluiten en aangesloten laten tot 100%.

5. Nog twee uur aangesloten laten op 100%. (of wacht op ”Fully Charged” in coconut)

Als je dit nog nooit hebt gedaan sinds iOS 9 is er grote kans dat het helpt.
    Als dit, een paar keer achter elkaar, niet helpt is er inderdaad iets met de batterij aan de hand.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Heb hetzelfde probleem ervaren met mijn iPhone 4s en hem gecalibreerd. Stel toch vast dat hij moet bijna 100% opgeladen zijn of hij valt weer uit.

Bijdrager
    stevie

Heb hetzelfde probleem gehad met mijn iPhone 4s. Bij het hardlopen onder de ca 10 graden viel deze na een kwartier uit, ondanks 100% lading bij vertrek. Aanzetten lukte dan niet meer en kreeg de melding dat de batterij leeg is.

Thuis bij het aankoppelen aan de lader, stond de de telefoon meteen weer op 70% of meer. Eerst met kalibreren proberen op te lossen, maar uiteindelijk was de oplossing een nieuwe batterij. Die heb ik er nu enkele maanden geleden ingezet en tot nu toe geen problemen meer gehad (en op zondagmorgen vroeg is het toch al weer een paar keer onder de vijf graden geweest.)

Bijdrager
    Sandermrt

Heb precies hetzelfde met mijn 6 plus! Ik ga binnenkort even naar de Apple store om te kijken of zij kunnen helpen

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb afgelopen weken achterop een vuilniswagen gestaan met -3, en in de regen gewandeld met de muziekvereniging met 0 graden.
    In alle gevallen functioneerde de telefoon probleemloos.

Nu is dat een Android, maar ook met de iPhones heb ik nooit uitval gehad bij kou.

Dat kou invloed heeft op accu’s is normaal, dat je telefoon compleet uitvalt bij temperaturen tussen 0 en 10 graden is minder normaal.

Bijdrager
    Jeddes

Hier nog wat ervaringen van anderen wiens iPhone ook sneller leegloopt bij koud weer

Here’s Why Your iPhone Battery Dies in Cold Weather (And How You Can Stop It)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.