22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    jelmerkoppelmans

iPhone update lukt niet

Hallo,

Ik probeerde mijn iPhone 4 te updaten, en hij was klaar met downloaden, en een groot deel van de installatie was klaar. Toen gaf iTunes error code 3004 aan. Mijn iPhone ging uit en ging in recovery. Probeerde te herstellen, en gaf error 1638. Dus ik bleef maar proberen, computer herstart, iTunes herstart, maar niks wil baten. Iemand een idee of oplossing?

Bij voorbaat dank

Jelmer

Bijdrager
    Hansi2124

Google is your best friend. Misschien staat hier iets tussen als oplossing?
    http://www.google.nl/search?hl=nl&client=safari&rls=en&q=iPhone+code+3004&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

Bijdrager
    jelmerkoppelmans

Bedankt, maar ik had al gezocht. Ook een losse (dus niet van itunes gedownload) firmware lukt niet. Ik snap er echt niks meer van

Bijdrager
    Hansi2124

Ik las op de iPhoneclub.nl dat daar ook iemand deze code kreeg, maar nog niet opgelost:-(

Bijdrager
    jelmerkoppelmans

Ik heb de 4.2.1 verwijderd, nu opnieuw aan het downloaden. Fingers crossed

Inactief
    Anoniem

‘k heb hetzelfde probleem. Verwijderen van de 4.2.1 update mocht bij mij niet baten. Het flushen van de DNS cache via :

<br />
    dscacheutil -flushcache<br />

zoals aangegeven via Apple Support biedt ook geen soelaas. Ik blijf ’t nog even proberen.

Bijdrager
    jelmerkoppelmans

Nou ja, ik hoop dat het je lukt. Ik ga morgen even langs een Reseller. I’ll keep you posted

Bijdrager
    jabesse

Stug volhouden, bij mij lukte een restore de 5e keer wel.

Bijdrager
    uuuh_hello

Yes, het is mij gelukt!

Tijdens de update kreeg ik telkens error 1013
    Na flink wat googlen en twitteren is het uiteindelijk gelukt om mijn iPhone normaal te updaten. Schijnbaar had het iets te maken met wat jailbreak gedoe.

Wat heb ik gedaan? In de Terminal heb ik de regel 74.208.10.249 gs.apple.com verwijderd.

Wat moet je doen:
    1: Open terminal
    2: Typ in de Terminal “sudo nano /etc/hosts” (zonder aanhalingstekens). Geef vervolgens je wachtwoord in.
    3: Zoek de regel op 74.208.10.249 gs.apple.com (ergens onderaan)
    4. Verwijder die regel
    5. Sla op en exit

Thats it.

Ik hoop dat ik jullie hiermee hebt geholpen.

Bijdrager
    rtgrs

Hoe komt de regel “74.208.10.249 gs.apple.com” in jouw hosts-bestand? Die staat daar namelijk niet standaard…

Bijdrager
    uuuh_hello

Dat klopt, waarschijnlijk kwam deze regel erbij toen ik mijn iPhone gejailbreaked had.

Inactief
    Anoniem

Zo! gefixt!
    De regel

<br />
    74.208.10.249 gs.apple.com<br />

komt in je hosts-bestand wanneer je je iPhone eerder hebt proberen te jailbreaken. Of wanneer je, via bijvoorbeeld TinyUmbrella, je SHSH’s hebt willen bewaren.
    TinyUmbrella heeft standaard (in advanced modus) de optie aangevinkt staan dat het hosts-bestand de Cydia DNS moet gebruiken.

Wanneer je dus in TinyUmbrella deze optie uitvinkt, of zoals eerder gezegd je hosts-bestand aanpast, gaat de restore weer als een zonnetje.

NB: Je hoeft overigens de eerdergenoemde regel niet te wissen; een simpel ‘#‘-teken vóór de regel plaatsen en vervolgens het bestand opslaan volstaat ook.

Bijdrager
    Afroman

Opslaan is gewoon Command S?

Bijdrager
    uuuh_hello

Control+E uit mijn hoofd

Bijdrager
    mexmen2

oke mensen ik wordt een beetje wanhopig hier,
    mijn iphone 4 zit dus ook in recovery mode,
    heb verschillende fout meldingen gekregen 1013 en 3004!
    als ik de terminal manier probeer dan moet ik een wachtwoord in voeren maar ik heb helemaal geen wachtwoord op mijn computer, hoe nu verder????

en met de tinyumbrella methode gaat het ook al niet veel beter, de tss server is running staat er, maar verder gebeurt er niets.

hoe nu verder? heb al twee dagen geen telefoon en ik begin me al behoorlijk van de buitenwereld te voelen:p

alvast bedankt,

max

Bijdrager
    Hansi2124
    mexmen2 op 24 november 2010

als ik de terminal manier probeer dan moet ik een wachtwoord in voeren maar ik heb helemaal geen wachtwoord op mijn computer, hoe nu verder????

Het wachtwoord wat je normaal gesproken moet invoeren is “admin” zonder “”.
    En welkom op dit forum!

Bijdrager
    mexmen2

bedankt voor je snelle reactie, nu lukt het met alleen niet binnen te komen met admin, ik zie namelijk ook helemaal niet de tekst die ik invoer achter het wachtwoord, klopt dit?

Bijdrager
    Hansi2124

Volgens de beschrijving van uuuh_hello is dat juist en moet je daarna die ene regel verwijderen zoals hij beschrijft.

Bijdrager
    iCom

Onlangs ook die error 3004 gehad toen ik wilde upgraden… Ik raakte echter wel vast in herstel mode en alles was weg.

De oplossing van uuh_hello werkte gelukkig bij mij. Ik had de oplossing ergens op internet gevonden en komt inderdaad door het jailbreaken.

Mocht je het bestand niet kunnen aanpassen en opslaan moet je het eens sluiten, kopiëren naar je bureaublad, daar openen en aanpassen om vervolgens het nu wel te kunnen opslaan. Daarna naar de juiste map kopiëren en het bestaande bestand vervangen.

Bijdrager
    mexmen2

ik begrijp dat hier dus de goude oplossing ligt,
    maar ik kom niet in het bestand doordat me wachtwoord invoer niet lukt.
    en nu heb ik opeens een blanko terminal en reageert het op niets wat ik invoer

dus bij mij wil het nog niet echt lukken

Bijdrager
    jelmerkoppelmans

Hallo hulpzame OMT’ers

Heel erg bedankt voor alle hulp. Mij is het gelukt met de terminal methode. Alles was wel weg, maar met een simpele back-up terugzetten was dat ook weer opgelost.
    Nog een keer mijn grote dank

Jelmer

Bijdrager
    Hansi2124

:thumbsup:

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.