-
Q:
iPhone update lukt niet
Hallo,
Ik probeerde mijn iPhone 4 te updaten, en hij was klaar met downloaden, en een groot deel van de installatie was klaar. Toen gaf iTunes error code 3004 aan. Mijn iPhone ging uit en ging in recovery. Probeerde te herstellen, en gaf error 1638. Dus ik bleef maar proberen, computer herstart, iTunes herstart, maar niks wil baten. Iemand een idee of oplossing?
Bij voorbaat dank
Jelmer
Google is your best friend. Misschien staat hier iets tussen als oplossing?
http://www.google.nl/search?hl=nl&client=safari&rls=en&q=iPhone+code+3004&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=Ik las op de iPhoneclub.nl dat daar ook iemand deze code kreeg, maar nog niet opgelost
InactiefAnoniem22 november 2010 om 21:06‘k heb hetzelfde probleem. Verwijderen van de 4.2.1 update mocht bij mij niet baten. Het flushen van de DNS cache via :
<br /> dscacheutil -flushcache<br />
zoals aangegeven via Apple Support biedt ook geen soelaas. Ik blijf ’t nog even proberen.
Yes, het is mij gelukt!
Tijdens de update kreeg ik telkens error 1013
Na flink wat googlen en twitteren is het uiteindelijk gelukt om mijn iPhone normaal te updaten. Schijnbaar had het iets te maken met wat jailbreak gedoe.Wat heb ik gedaan? In de Terminal heb ik de regel 74.208.10.249 gs.apple.com verwijderd.
Wat moet je doen:
1: Open terminal
2: Typ in de Terminal “sudo nano /etc/hosts” (zonder aanhalingstekens). Geef vervolgens je wachtwoord in.
3: Zoek de regel op 74.208.10.249 gs.apple.com (ergens onderaan)
4. Verwijder die regel
5. Sla op en exitThats it.
Ik hoop dat ik jullie hiermee hebt geholpen.
InactiefAnoniem23 november 2010 om 09:06Zo! gefixt!
De regel<br /> 74.208.10.249 gs.apple.com<br />
komt in je hosts-bestand wanneer je je iPhone eerder hebt proberen te jailbreaken. Of wanneer je, via bijvoorbeeld TinyUmbrella, je SHSH’s hebt willen bewaren.
TinyUmbrella heeft standaard (in advanced modus) de optie aangevinkt staan dat het hosts-bestand de Cydia DNS moet gebruiken.Wanneer je dus in TinyUmbrella deze optie uitvinkt, of zoals eerder gezegd je hosts-bestand aanpast, gaat de restore weer als een zonnetje.
NB: Je hoeft overigens de eerdergenoemde regel niet te wissen; een simpel ‘#‘-teken vóór de regel plaatsen en vervolgens het bestand opslaan volstaat ook.
oke mensen ik wordt een beetje wanhopig hier,
mijn iphone 4 zit dus ook in recovery mode,
heb verschillende fout meldingen gekregen 1013 en 3004!
als ik de terminal manier probeer dan moet ik een wachtwoord in voeren maar ik heb helemaal geen wachtwoord op mijn computer, hoe nu verder????en met de tinyumbrella methode gaat het ook al niet veel beter, de tss server is running staat er, maar verder gebeurt er niets.
hoe nu verder? heb al twee dagen geen telefoon en ik begin me al behoorlijk van de buitenwereld te voelen
alvast bedankt,
max
mexmen2 op 24 november 2010als ik de terminal manier probeer dan moet ik een wachtwoord in voeren maar ik heb helemaal geen wachtwoord op mijn computer, hoe nu verder????
Het wachtwoord wat je normaal gesproken moet invoeren is “admin” zonder “”.
En welkom op dit forum!Onlangs ook die error 3004 gehad toen ik wilde upgraden… Ik raakte echter wel vast in herstel mode en alles was weg.
De oplossing van uuh_hello werkte gelukkig bij mij. Ik had de oplossing ergens op internet gevonden en komt inderdaad door het jailbreaken.
Mocht je het bestand niet kunnen aanpassen en opslaan moet je het eens sluiten, kopiëren naar je bureaublad, daar openen en aanpassen om vervolgens het nu wel te kunnen opslaan. Daarna naar de juiste map kopiëren en het bestaande bestand vervangen.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.