13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    iPeppel

iPhone uit de verpakking, en dan?

Vandaag per post ontvangen mn iPhone 3G 8GB die ik via yordeal.nl besteld had (2 weken geleden besteld).

Op apple.nl en diverse forums had ik verhalen gelezen dat lang niet alle sim-kaarten het vlekkeloos doen etc. etc. maar ik had geen probleem: simkaart van de kpn erin gedaan, iphone aangezet (verscheen een tijd lang een scherm met alleen het apple logo – begon het ergste te vrezen) en voila daar was het beginscherm. Bereik is perfect (en zit NB in een wat afgelegen gebied).

De vragen:

– Hoewel ik in mn ‘oude’ telefoon alle telefoonnummers op de sim-kaart had staan (en niet in het geheugen van de telefoon) is mn lijst met contacten in de iphone volledig leeg. Hoe krijg ik die erin gekopierd? Of moet ik alle nummers apart invoeren?
    – Meerdere malen heb ik gelezen dat je je iphone eerst aan de computer/itunes moet hangen om dr te activeren. Mijn iphone vroeg nergens naar. Afwijkend gedrag?
    – Registeren van je iphone bij apple (ivm garantie e.d.) moet via itunes. Moet je dan eerst een account aangemaakt hebben of kan dat ook op het moment dat je de iphone voor het eerst aan je pc hangt?

Bijdrager
    RJ

– ga naar instellingen –> mail, contacten, agenda–> importeer simcontacten

-bij mij vroeg die er meteen om, maar misschien bij jou niet omdat het een simlockvrije is?

-je kan ook bij het aan je pc hangen van je iPhone registreren

Bijdrager
    AdriaanB

- Hoewel ik in mn ‘oude’ telefoon alle telefoonnummers op de sim-kaart had staan (en niet in het geheugen van de telefoon) is mn lijst met contacten in de iphone volledig leeg. Hoe krijg ik die erin gekopierd? Of moet ik alle nummers apart invoeren?

Instellingen -> Mail, Contacten, Agenda -> Importeer SIM contacten

- Meerdere malen heb ik gelezen dat je je iphone eerst aan de computer/itunes moet hangen om dr te activeren. Mijn iphone vroeg nergens naar. Afwijkend gedrag?

Je hebt waarschijnlijk een unlocked iPhone gekocht, vandaar dat je KPN simkaart werkt, anders zou die het niet doen!

- Registeren van je iphone bij apple (ivm garantie e.d.) moet via itunes. Moet je dan eerst een account aangemaakt hebben of kan dat ook op het moment dat je de iphone voor het eerst aan je pc hangt?

Je hebt dan idd een Apple-ID nodig!

Bijdrager
    iPeppel

Fantastisch! Bedankt, alle contacten staan er nu keurig in!

Idd simlock vrije gekocht omdat ik voor mn werk aan KPN gebonden zit. Via yordeal.nl betaal je wel 100 euro meer dan bij losse verkoop in Belgie, maar geen maanden wachten en zoeken maar binnen 2 weken in huis.

Bijdrager
    Oppie

En dan?
    Je doet in principe alles via iTunes, ook het beheer van contacten. Dus laat iTunes maar eens lopen met de iPhone aangesloten…

Moderator
    Poezenbeest

Moet je wel eerst Adresboek vullen…

Heb eerst mijn SE K800 gesynct met iSync en toen via iTunes de iPhone laten importeren…

Bijdrager
    Oppie

Huhh? Op een Mac ontkom je bijna niet aan Adresboek.app. Al een jaar of 7-8. Zo heeft Mail.app Adresboek nodig…

Bijdrager
    iPeppel

Ik ben PC gebruiker (iPhone is voor zakelijk gebruik). iPhone vandaag op computer/ituns aangesloten. Zette de foto’s van mn iphone op de computer. Kon verder de iPhone registeren, maar account aanmaken kan niet omdat ik geen creditcard heb. Net gekeken bij mn bank; kost me 20 euro per jaar…

Het is blijkbaar niet mogelijk om een itunes account aan te maken zonder dat je beschikt over een creditcard? Per jaar 20 euro uitgeven hiervoor vind ik namelijk een beetje overdreven.

Overigens ben ik bij Nokia, Samsung gewend dat als je de telefoon uit hebt staan de wekker het nog gewoon doet. Dat is bij de iPhone blijkbaar niet het geval?

Bijdrager
    Oppie

Dat klopt. Misschien dat het wel eens verandert, in firmware 2.2 of zo…

Aan de andere kant: een Mac computer zet je eigenlijk ook nooit uit; waarom een iPhone wel? Zo vaak je dat ding moet gebruiken. Wil je niet gestoord worden, zoals ’s nachts of in de bioscoop, etc, zet je hem toch lekker makkelijk op de Airplane mode. Dan heb je 1) het ding weer zeer snel up-and-running en 2) je kunt de andere zaken (agenda, contacten, emails, notities, rekenmachine, iPod en die driehonderd andere progjes die je erop hebt, nog wel gewoon gebruiken.
    Dus eigenlijk snap ik Apple wel dat die functie er niet in zit: is niet nodig!

Moderator
    Pete.Z
    ”Oppie”

Huhh? Op een Mac ontkom je bijna niet aan Adresboek.app. Al een jaar of 7-8. Zo heeft Mail.app Adresboek nodig…

Onzin,ik heb dat adresboek nog nooit gebruikt,het kan prima zonder.
    Alleen Apple benelux staat er in bij mij.:wink:

Bijdrager
    Yada
    ”iPeppel”

Het is blijkbaar niet mogelijk om een itunes account aan te maken zonder dat je beschikt over een creditcard?

Jawel hoor, ga maar naar de AppStore en probeer een gratis app te downloaden. Geef dan aan dat je een account wilt aanmaken en dan kun je wel aangeven dat je een account zonder creditcard wilt aanmaken…

Bijdrager
    Oppie
    ”Pete.Z”

Onzin,ik heb dat adresboek nog nooit gebruikt,het kan prima zonder.

Gebruik je dan ook geen Mail.app?

Bijdrager
    falleri
    ”iPeppel”

Het is blijkbaar niet mogelijk om een itunes account aan te maken zonder dat je beschikt over een creditcard? Per jaar 20 euro uitgeven hiervoor vind ik namelijk een beetje overdreven.

Click and buy. Maak een account aan en kies voor die optie.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.