11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    landa002

iPhone uit Belgie gebruiken in Canada

Hoi

Ik ben van plan in Belgie een Iphone 3Gs aan te schaffen zonder abbonement, dus simlock vrij.
    Nu ben ik binnenkort in Canada (1/2 jaar) en wil de telefoon daar natuurlijk ook gebruiken.

Ik ga ervan uit dat een lokale sim card wel zal werken maar…. volgens mij zijn er 2 problemen.

– het stroomnetwerk daar is anders (110V ipv 220V)
    – is het draadloze netwerk of de frequentie ook niet anders..?

Weet iemand hier iets over en of dit dus gaat werken of dat het verstandiger is een mogelijke aanschaf niet te doen?

Graag jullie input

Groeten, 06-08-2009

Bijdrager
    Mr. Brown

De adapter is gemaakt om tussen 100-240V te werken, geen probleem dus in Canada. Je hebt enkel een andere stekker nodig. In Canada heb je uiteraard 3G en aangezien de iPhone een Quad-band toestel is, zul je geen probleem hebben met het netwerk.

Bijdrager
    klaasb

batterij opladen door hem in een usbpoort te stoppen van een willekeurige computer blijft natuurlijk ook een optie.

Bijdrager
    landa002

Aha, kijk… daar heb ik wat aan !
    Bedankt mensen, lijkt dus niet direct een probleem te veroorzaken, moet lukken dus !

Groeten, 06-08-2009

Bijdrager
    houtappels

Hey!

Ik ben net terug uit Canada met o.a. ook een Iphone uit belgie. Ik heb voor 9 canadeese dollar een ander stroom plugje gekocht op het vliegveld van Apple, wat ik zo op mijn adapter kon schuiven. Het werkte perfect.

http://www.ubattery.co.uk/images/NBA-APP003_a.jpg

Succes!

Bijdrager
    landa002

Perfect, lijkt me een goed idee en betaalbaar.
    Bedankt.

Bijdrager
    acb

Op het vliegveld van Apple?

Bijdrager
    houtappels

Ik ben aangekomen op toronto en ik weet dat het naast een of andere dure juwelier zaak zat, omdat ik eigelijk naar die dingen ging kijken en toen zag dat ze deze verloopjes hadden liggen in de winkel daarnaast.

Correctie het was een doorschijnend doosje van apple waar het in zat, heb het nog wel ergens maar was geen Apple store voor de duidelijkheid.

Bijdrager
    formulefan

ik kreeg dit verloopje ook ooit toen ik zo’n adapter kocht in de plaatselijke apple store. kreeg ik twee stekkers bij. bij mijn iphone geloof ik niet. Misschien dat ze je bij de apple store kunnen helpen.

Moderator
    Poezenbeest

Let er overigens wel even op dat Canada zo ongeveer het duurste land is qua telefonie en mobiel internet… Ze rekenen daar heel erg veel geld voor data-verkeer en roamen.

Bijdrager
    yoepie

Daarnaast wil ik je heel veel succes wensen met het kopen van een iPhone in Belgiƫ. Volgens mij is er geen iPhone te krijgen en weten ze niet wanneer ze weer geleverd worden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.