5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    pt

iphone trilfunctie stuk

De trilfunctie van mijn iPhone is stuk. Ben niet de enige zie ik hier op forum. Het gaat om een Amerikaans 2G-toestel, 8 maanden oud, firmware 2.0. Waarschijnlijk kan ik in Nederland nergens binnenlopen en garantie claimen. Maar zou een Apple service provider er tegen betaling wel aan beginnen? Zou dat kosten? Iemand enig idee?

Bijdrager
    Rho1972

Het is een eerste genaratie iPhone, die niet in nederland gekocht is, de reparatieprocedure verloopt via t-mobile en er is een zgn. landgarantie. Moet ik het dan nog voor je uittekekenen- de garantie in Nederland kan je wel vergeten!

Bijdrager
    bennie
    ”Rho1972″

Moet ik het dan nog voor je uittekekenen- de garantie in Nederland kan je wel vergeten!

Volgens mij is dat ook niet de vraag van de TS…

PT,
    De trilfunctie zit in de “backplate” van de iPhone. (daar waar de aan/uit knop zit). Ik heb een paar maanden terug de hele backplate laten vervangen bij MacRepair in Amsterdam. Dit koste mij iets van 90 euro ex btw.

Men vertelde mij destijds dat dit onderdeel schaars was en ik waarschijnlijk een 2e hands backplate zou krijgen. Ik had geluk en kreeg toch een nieuwe.

Uiteindelijk denk ik dat reparatie de moeite waard is, maar dat kan ik natuurlijk voor jou niet bepalen.
    Succes!
    Ben

Bijdrager
    pt

dank jullie.
    maar hij trilt weer! ben bang dat er ergens wat los zit daarbinnen
    durf hem niet meer aan te raken, volgende keer als hij weer niet trilt zal ik eens naar macrepair gaan

Bijdrager
    mymac

misschien moet je dan eerst vragen of ze hem kunnen bekijken en misschien iets kunnen vastzetten weer, zodat ze niet een hele nieuwe backplate erop hoeven te zetten:wink: .

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.