26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    Lennertpichel

iPhone tethering vraag

beste omters,

mijn iphone 3G wil niet tetheren…

het probleem is zo:
    tethering staat aan
    hij is verbonden met mijn mac
    als ik bij netwerkverbindingen kijk is hij verbonden (bluetooth pan)

de netwerkverbinding geeft aan ‘zelftoegekend ip adres’

daarom wil hij niet verbinden…..

mijn iphone is in gevangenis stand zeg maar, maar gewoon T-mobile origineel.

via USB hetzelfde probleem.

PDA-net is ook handig maar me trial is verlopen en daar moet ik nog ff een oplossing voor vinden…. maar ik wil dat het gewoon normaal ook werkt.

Heeft iemand een oplossing voor mij???

Bijdrager
    milann

Op deze site: http://www.benm.at/ staat ergens een bestandje dat je moet installeren op je iPhone. Zo is het mij gelukt om tethering aan te krijgen..

Bijdrager
    Lennertpichel

heb ik al gedaan via me iphone.. zo’n profiel bedoel je waarschijnlijk??

Bijdrager
    formulefan

ja zo’n profiel moet je instellen. Dan zou het moeten werken. Als tethtering op je iPhone aanstaat zit daar niet het probleem.
    Welk os gebruik je? 10.5?
    Waar staat dat hij een zelftoegekend ip adres heeft?

Bijdrager
    Lennertpichel

nieuwste update van OS.. 10,5,8

als ik naar netwerk ga, via systeemvoorkeuren, zie ik dat er een zelftoegekend adres is en dat de verbinding niet goed werkt…

Bijdrager
    formulefan

probeer eens om de ethernet poort en je wifi uit te schakelen. Dit kan namelijk een probleem vormen.
    Bij de bluetooth instellingen moet ook ingesteld staan dat het hij het ip van de dhcp krijgt.

Helpt dit?

Bijdrager
    Lennertpichel

helpt helaas ook niet…
    hij is wel verbonden maar zegt:

Bluetooth PAN heeft een zelftoegekend IP-adres en kan mogelijk geen verbinding tot stand brengen…..

heel irritant dit… DHCP staat gewoon ingeschakeld…. moet dus iets in de instellingen vd iphone staan denk ik

Bijdrager
    formulefan

heb je het profiel van benm geinstalleerd? Dan zou het volgens mij gewoon moeten werken.
    wifi en ethernet uitzetten heeft geen invloed?

Bijdrager
    Lennertpichel

profiel van benm is geinstalleerd, want ik heb ook de optie om tethering aan te zetten.
    heb netwerkinstellingen op iphone al gereset, profiel opnieuw geinstalleerd maar hij blijft het doen

Bijdrager
    formulefan
    ”Lennertpichel”

profiel van benm is geinstalleerd, want ik heb ook de optie om tethering aan te zetten.
    heb netwerkinstellingen op iphone al gereset, profiel opnieuw geinstalleerd maar hij blijft het doen

Heb je bij de bluetooth pan misschien toevallig een dns server of proxy ingesteld? Anders zou het volgens mij moeten werken. Als je op je iPhone via safari online gaat heb je wel internet toch?

edit -> Als je verbonden bent (dat lukt wel toch?). Staat er dan ook internet tethering in je beeld op de iphone?

Bijdrager
    Lennertpichel
    ”formulefan”
    ”Lennertpichel”

Heb je bij de bluetooth pan misschien toevallig een dns server of proxy ingesteld? Anders zou het volgens mij moeten werken. Als je op je iPhone via safari online gaat heb je wel internet toch?

edit -> Als je verbonden bent (dat lukt wel toch?). Staat er dan ook internet tethering in je beeld op de iphone?

heb geen dns/proxy ingesteld. iPhone geeft wel aan dat hij aan het bezig is, want ik krijg dat blauwe balkje…

Bijdrager
    Lennertpichel

verder als ik alles heb uitgeschakeld, heb ik alleen parallels nog staan in mijn netwerkverbindingen, neem niet aan dat hij daarom stoort…

Bijdrager
    formulefan

Wat raar. Ik heb misschien nog een oplossing.
    Staat op de iPhone bij instellingen/algemeen/netwerk bij vpn iets ingsteld?

Bijdrager
    Lennertpichel

nope.. .geen vpn ingesteld….

ik moet je zeggen dat tethering ooit wel heeft gewerkt toen os 3,0 net uit was…

maar volgens mij sinds ik de jailbreak erop heb gezet wil hij het niet meer doen….

Bijdrager
    formulefan

hmmm…. raar. ik heb geen enkel idee meer. Als je op de iphone wel gewoon kunt internetten heb je voor de rest niks fout gedaan. Misschien dat je jaibreak er iets mee van dienst heeft, maar daar heb ik geen verstand van.

Bijdrager
    Lennertpichel

tja… naja bedankt voor je medeleven trouwens:)

ik ga wel weer wat dingen proberen, het is ook niet zo’n ramp

Bijdrager
    milann

Heb je wel voldoende bereik? Ik weet dat het een voor de hand liggend antwoord is maar toch;)…

Bijdrager
    Lennertpichel

ja zeker voldoende bereik….. dat is het probleem niet gelukkig

gewoon 3g ontvangst

Bijdrager
    jackybe67

Waarom verwijder je niet eens je iPhone uit de bluetooth instellingen. Terug configureren en wie weet……

Bijdrager
    Lennertpichel
    ”jackybe67″

Waarom verwijder je niet eens je iPhone uit de bluetooth instellingen. Terug configureren en wie weet……

heb ik al diverse keren gedaan, opnieuw koppelen etc.. maar hij blijft een eigen IP adres geven… tja helaas.. heb helaas nog geen oplossing

Bijdrager
    Bumba86

Je zit toevallig niet op iPhone OS 3.1 beta als ontwikkelaar ofzo … want Apple heeft de tweaks gefixt in deze versie.

Bijdrager
    Lennertpichel

heel apart… ik ging het vanavond weer proberen en hij deed het opeens :s

heel apart…. naja nu ff kijken of hij het blijft doen..

nee ben geen dev. met 3.1 …:)

Bijdrager
    janhh

Officieel mag dit niet van t-mobile toch? Wordt dit toch gedoogd, of zijn er al gevallen bekend van boetes of hoge rekeningen bij mensen die dit toch doen?

Bijdrager
    Lennertpichel
    ”janhh”

Officieel mag dit niet van t-mobile toch? Wordt dit toch gedoogd, of zijn er al gevallen bekend van boetes of hoge rekeningen bij mensen die dit toch doen?

ik doe het al een tijdje, en nog nooit iets van t-mobile gemerkt dus… gewoon door tetherrrrren!!

Bijdrager
    MacJac

Zo te lezen is het probleem opgelost.

Ik zit met hetzelfde probleem, maar om te beginnen kan ik het genoemde programmaatje niet vinden.
    Heeft iemand een idee hoe dit programma heet?

MacJac

Bijdrager
    wilvanelk

Hallo,
    Ik heb nog niet zo lang een iPhone, maar wil toch reageren. Het lijkt op een probleem dat ik had met beantwoorden van e-mail dat ineens niet meer kon na het installeren van een navigatie app. Na het verwijderen van de bewuste app werkte het weer naar behoren.

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.