10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    apie123

iphone tethering en ipad

Heeft iemand van jullie ervaring met het connecteren van een ipad met een getetherde iphone via bluetooth?
    Ik heb nl. een iphone 3GS en vraag me af of ik een ipad met of zonder 3G ga kopen.
    Als ik het netwerk van mijn 3GS kan gebruiken, dan hoef ik geen 3G te kopen.
    Maar ik kan enkel tetheren via bluetooth of kabel…

Bijdrager
    sepollema

Ja, hier werkt het uitstekend !

Bijdrager
    Moriarty

Werkt het? Ja

Mag het? Nee

Lees de voorwaarden van het contract mobiele telefonie en data gebruik van je telefoon abbo.

Bijdrager
    Wijtze

Wat kunnen de gevolgen zijn als je het doet?

Want ik heb t een paar maanden tijdens stage gedaan bij gebrek aan vast internet.. Soms zelfs tot over de fup..

Bijdrager
    uwatec

als je een ‘oud’ abo hebt valt het wel mee met de gevolgen. ik doe het ook en heb nog nooit iets van mn provider gehoord. ik theter zowel mn ipad als mn macbook en gebruik denk ik aardig wat data. ik heb het echter nooit bijgehouden en misschien is het nu ook weer niet zoveel dat mn provider het erg vind;-)

met de nieuwe abo’s met al die datalimieten weet ik het echter nog niet zo. hou je data goed in de gaten, want ik denk dat je zo over je maandlimiet heen gaat.

plus nog een tip: zorg voor een externe batterij / accu. zodat je tijdens het theteren kan laden. het kost hoe dat ook batterij

Bijdrager
    Wijtze

@uwatec,

ok, ik heb nog een abbo van Hi lopen uit 2009 met onbeperkt internet. Maar de FUP zit rond de 700mb ben ik achter gekomen aangezien ik toen een sms kreeg dat ik er boven zat. Verder niets gehoord over het theteren..

Gelukkig had ik wel een stroom voorziening dus kon ik m’n iPhone gewoon opladen tijdens het gebruik..

Bijdrager
    apie123

Ik zit in België en daar mag het gewoon. Ik heb geen abonnement, maar een pre-paid kaart.
    En als ik het goed begrijp werkt tethering vanuit de iphone naar de ipad prima via bluetooth.
    Fantastisch! Weer 100 EUR uitgespaard voor de 3G versie!:-)

Bijdrager
    lord anubis

Hier in NL mag het ook, ze mogen het n.l niet verbieden.
    Dat ze doen alsof het niet mag is intimidatie.

Bijdrager
    JOOO

Het vervelende is wel dat als je bijvoorbeeld een Vodafone abo hebt je niet kan tetheren zonder je iPhone te jailbreaken. En dat is dan wel weer illegaal…
    Of kan je met een Vodafone abo nu wel gewoon naar het tether menu gaan en activeren?

Bijdrager
    joke_name

@jooo.

Bij vodafone kan het niet is uitgeschakeld via de provider. Bij KPN en telfort kan het wel.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.