12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    jaapoost

iPhone tethering buitenland kosten

Hallo,

Heeft er iemand van jullie al tethering gebruikt in het buitenland?
    Ik vertrek voor een ruime maand naar Griekenland, en wil (ipv een internet stick) via mijn iPhone tetheren.
    Reden? Volgens T-Mobile is de max prijs €5,- per dag. (€2 euro per MB, dus na 2,5 MB is het gratis).

Ze zijn er niet echt duidelijk in, maar volgens mij wordt na 2.5MB de snelheid geknepen.

Nu zijn mijn vragen:

Heeft iemand tethering in het buitenland gebruikt (dus niet surfen op de iPhone, maar echt via de laptop).
    Hoe zag de prent er uiteindelijk uit? (Wanneer je namelijk een notebook stick hebt zijn de max kosten €15,- per dag, dus vraag ik mij af of T-Mobile ziet dat je niet echt je iPhone maar je MBP gebruikt)
    Wordt de snelheid na 2.5 MB geknepen?

En, als bonus: is er een handig tooltje om te zien hoeveel data je laptop binnen haalt en verzend?

Thanks!

Jaap

Bijdrager
    Koetjesreep

Ik heb een idee.
    Als je morgen nou eens met T-mobile belt?

Bijdrager
    jaapoost

@Koetjesreep

Dank voor je toevoegende reactie.
    Uit de zinnen:

Volgens T-Mobile is de max prijs €5,- per dag. (€2 euro per MB, dus na 2,5 MB is het gratis)
    Ze zijn er niet echt duidelijk in

zou je eventueel de conclusie kunnen trekken dat ik iets dergelijks al had gedaan. Daarbij valt het misschien op dat de vragen die ik stel toegespitst zijn op gebruikerservaring, dit omdat van T-Mobile officieel niet getethered mag worden.

Ze vervolgens deze vraag stellen zou dan dus ook vrij zinloos zijn.
    1700+ berichten (in een half jaar) … tja, zo snap ik dat wel…
    (excuses voor overige lezers gezien de wat botte toon)

Bijdrager
    Koetjesreep

Je bent niet echt slim he.
    Maar ik ben de goede zelve dus ik leg het wel even uit.

Je kan het ook lezen als, ik heb op de website gezocht, maar ik ben te lomp om dat te begrijpen.
    Daarom stuur ik je door naar de helpdesk. Als zij zeggen, “ja meneer de botterik, internetten in het buitenland (zelfde als tettering) is maximaal X euro per dag) dan heb je je antwoord.

Ga nu maar naar bed toe, het is al laat.
    Ow en het antwoord staat in je eigen post, dus waarom stel je hem? Ow ja!!!! Je snapt de zin niet.:D
    Nu ga ik weer nuttig mensen helpen die het wel waarderen.

Kuch, tettering via gsm en internet laptop met dongle kuch kuch
    Even langs het GGD.

Bijdrager
    Afroman

De prijzen gelden binnen Nederland, alles buiten Nederland valt ook buiten je bundel en je wordt er niet vrolijk van.

Bijdrager
    jaapoost

Het maakt volgens mij een groot verschil wanneer je T-Mobile Grenzenloos in je abbonement aan hebt (dat heb ik).
    Wanneer je hier een stukje naar beneden scrollt zie je info: http://www.metjelaptoponline.nl/mobiel-internet-buitenland

Bijdrager
    prullenbak

Internetten op je mobiel in het buitenland is schandaaaalig duur. Hoe duur? Schandalig duur.

Tethering wordt officieel niet ondersteund, maar ga ervan uit dat het net zo duur is als internet op je mobiel. Hoe duur is dat? schandalig duur.

Je gebruikt ook nog is veel meer data met tethering als normaal internet op je mobiel. je kan je dus afvragen hoe duur het gaat worden, maar ik kan je nu alvast 1 ding vertellen: Het wordt, you guessed it, schandalig duur.

Gewoon NIET DOEN dus.

Bijdrager
    Ian83

@jaapoost: Waarom vraag je ons wat als je het zelf toch beter weet? Wees nou niet zo eigenwijs en luister naar de mensen die er vaak meer van weten dan jij. N.B. Het feit dat graag wilt dat iets is zoals jij wilt dat het is, maakt nog niet dat het ook zo is (dit wordt ook wel wishful thinking genoemd). Ik ben laatst een weekje in Dublin geweest, een paar keer Google maps gebruikt, mail gecheckt een paar websites bezocht en had een rekening van ca. € 90,- (bovenop de gewone maandelijkse abonnements kosten). Het grenzeloos gebeuren geldt alleen maar voor bellen en sms-en. Verder maakt voor de kosten niet uit of je de iPhone gewoon gebruik of internet gebruikt via tethering, de kosten blijven hetzelfde. Zie voor de tool istat pro (gratis).

Geblokkeerd
    Anoniem

Uit: http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/media/pdf/productinformatie/prijslijst-iphone.pdf Prijslijst iPhone T-Mobile site (pdfje):

Jouw gebruik wordt in het buitenland per dag vastgesteld
    en naar boven afgerond op 10 Kb of een veelvoud daarvan. Na een gebruik van 50 Mb per dag wijzigt de snelheid automatisch naar maximaal 64/ 16 Kbps. Je betaalt
    maximaal € 15,00 per dag in zone 1.

Dus max 15 euro per dag IN ZONE 1!, staat er heel duidelijk.

Dus: zone 2 en 3 zit denk ik geen max aan en betaal je alles wat je gebruikt.

Bijdrager
    BasiX

Ben gisteren nog in Parijs geweest en bij elke grensovergang kreeg ik een SMS van T-Mobile waarin ze de prijzen aangeven. Ik denk dat dat genoeg zegt. Geen max bedrag dus, zoals de mensen hierboven ook al aangeven.

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”jaapoost”

Ik vertrek voor een ruime maand naar Griekenland, en wil (ipv een internet stick) via mijn iPhone tetheren.
    Reden? Volgens T-Mobile is de max prijs €5,- per dag. (€2 euro per MB, dus na 2,5 MB is het gratis).

Ze zijn er niet echt duidelijk in, maar volgens mij wordt na 2.5MB de snelheid geknepen.

… maar loopt de teller gewoon door; het is niet alsof het na 2.5 MB opeens gratis wordt. Fuggedaboudit! Er staat nu trouwens “een max van 15 euro” en dus 7.5 MB die je op volle snelheid binnen haalt.

En nee, men kan geen onderscheid maken tussen het gebruik van je iPhone als modem of een datastickje.

En, als bonus: is er een handig tooltje om te zien hoeveel data je laptop binnen haalt en verzend?

Zit gewoon in OS X ingebouwd: Applications -> Utilities -> Activity monitor -> Tabblad “network”

Maareh, gezien het feit dat je er een maand zit… Is het geen optie om te zien wat voor prepay Internet abo’s ze daar in Griekenland hebben?

Bijdrager
    wouwout

dit is je beste oplossing: mobiel internetten in griekenland met griekse operators.

http://betabug.ch/blogs/ch-athens/958

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.