3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    brambrambram

iPhone Tethering bij USB connectie automatisch uitschakelen

Onderweg maak ik veel gebruik van tethering op mijn iPhone 3G via Bluetooth naar mijn Macbook Pro. Als ik op mijn werk of thuis de iPhone weer (via USB) aansluit op mijn Macbook Pro wordt er altijd weer een tether-verbinding gemaakt omdat de tethering modus nog aan staat.

Ik heb het idee dat mijn Macbook Pro een WiFi of ethernet verbinding verkiest boven de verbinding met de iPhone maar alsnog vind ik het geen fijn idee dat de tethering modus actief blijft.

Nu is mijn vraag: is er een manier om de tethering modus enkel via Bluetooth te laten gaan en de USB mogelijkheid uit te schakelen? Of zou ik dit aan de Mac OS X kant met een instelling op kunnen lossen?

Ik stoor me vreselijk aan het steeds handmatig aan/uit zetten van de tethering modus.

Moderator
    Poezenbeest

Je kan in netwerkinstellingen de USB-verbinding verwijderen. Als je daar alleen AirPort, Ethernet en Bluetooth hebt staan, dan zou hij niet meer via USB mogen verbinden.

Bijdrager
    brambrambram

Helemaal goed. Het werkt nu prima.

Ik dacht dat de iPhone gebruikte maakte van dezelfde verbinding in de network prefs voor zowel Bluetooth als USB.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.