25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    Aerea

iPhone terug naar T-Mobile, contract ontbonden.

Her en der heb ik op dit forum gemeld dat ik de problemen rondom de iPhone meer dan zat was en mijn contract heb laten ontbinden. Omdat er nog steeds veel vragen in mijn mailbox verschijnen over hoe en wat, hierbij even het hele verhaal bij elkaar. Overigens mag je me best een PM sturen als je alsnog vragen hebt hoor, ik bedoel niet dat ik het zat was en daarom dit topic start.:)

Enfin, 10 juli stond ik in de rij aan de Lijnbaan, om 1.59u op 11 juli rekende ik als 210de mijn iPhone af en was dolgelukkig. Nog wel.;)

iPhone problemen
    Voornaamste probleem is het niet ontvangen van 3G op heel veel plekken, eigenlijk kon ik nergens binnenshuis rekenen op 3G en buitenshuis op veel plekken niet. Vooral bizar was het heen en weer switchen van GPRS naar UMTS en terug, dat ging soms in tien keer per minuut. Het internet liep soms helemaal vast, ook al had ik dan GPRS, ik kreeg een foutmelding en kon rebooten en SMS-berichten kwamen niet altijd aan.

contact T-Mobile
    Ik heb na drie weken ongeveer pas contact opgenomen met de helpdesk. Daar zou een onderzoek gestart worden van vijf werkdagen naar de mogelijke problemen. Ik werd na enkele dagen al gebeld en er was niks gevonden, ik kon echter wel een nieuwe simkaart ophalen in de hoop dat het zou helpen. Dat heb ik dus gedaan, maar dit hielp niet. Ik kreeg zelfs het idee dat het bereik alleen maar slechter werd naar verloop van tijd. Dus ik had weer gebeld en er zou een nieuw onderzoek gestart worden.

Na enkele dagen was ik het best beu en besloot te bellen. Echter werd me verteld dat dit tweede onderzoek twintig werkdagen zou kunnen duren. Ik heb op dat moment even gemeld dat ik dat bijzonder lang vind en het eigenlijk best naar vind. Er kon helaas niks aan gedaan. Echter ging twee dagen later mijn telefoon al. Er werd me gelijk 3 maanden 50% korting aangeboden vanwege de netwerkproblemen en T-Mobile beloofde me min of meer dat binnen drie maanden de dekkingsproblemen verholpen zouden worden.

Direct zei ik dat ik er niet mee akkoord zou gaan, omdat ik 3G zou krijgen en dat ook nu wil. “wat stelt u dan voor?” werd me gevraagd en ik gaf aan dat ik het liefst helemaal van het contract af kom, omdat mijn plezier in de iPhone wel verziekt is. Ze moest even wat navragen, maar kwam nog een keer met d’r 50% aanbod waarop ik negatief reageerde. “oké, dan kunt u ook het contract per direct laten ontbinden”, werd me verteld. Vervolgens even doorverbonden naar een afdeling om alles af te handelen.

En nu?
    De € 79,95 heb ik nog niet terug gestort gekregen, ik kan echter niet meer inloggen bij My T-Mobile, dus het zal wel goed komen. Ik wil m’n laatste abonnementskosten ook nog terug, maar wacht geduldig.

Doe mij maar een simlockvrije uit België, dan neem ik lekker voor € 13,50 het Vodafone abonnement voor de iPhone, met écht 3G internet én goed bereik ook nog eens. Inclusief 200 minuten heb ik dan een heel nette bundel!

YouTube filmpje dat ik heb gemaakt
    http://www.youtube.com/watch?v=WBaejMiOKuI

Bijdrager
    Nick89

Ik ga morgen ook weer contact opnemen over de dekking problematiek. Ben niet van plan om een zak geld neer te leggen voor 3G dekking die er niet is… T-mobile vind dat toch wat raar, dat je er niet zo tevreden mee bent, je hebt toch een iPhone?

Bijdrager
    julesp
    ”Nick89″

Ik ga morgen ook weer contact opnemen over de dekking problematiek. Ben niet van plan om een zak geld neer te leggen voor 3G dekking die er niet is… T-mobile vind dat toch wat raar, dat je er niet zo tevreden mee bent, je hebt toch een iPhone?

Een aantal mensen hebben deze site op gezet:

http://www.slechtedekking.nl/

Bijdrager
    Maurits Lagerberg

Ja ik woon in Aalsmeer en hier heb ik ook 0,0 ontvangst met 3G.
    Ga ik 3 kilometer verderop naar Hoofddorp en/of Uithoorn heb ik wel 3G ontvangst best wel jammer.
    Kan ik hiervoor dan ook T-Mobile bellen?
    Want uiteindelijk betaal ik ook voor me gratis internet maar wat doe ik met gratis internet als ik het niet kan ontvangen!!
    Aangezien Aerea ook dit zelfde probleem had en hij heeft er 3 maanden lang 50% korting uit weten te slepen.

Kan iemand hier een antwoord op geven die dat weet?!

Gr,

Maurits Lagerberg

Bijdrager
    LEXY

Werkt push email en visual voicemail wel bij Vodafone?

Bijdrager
    reven

Ik ben onlangs vanuit belgië naar het midden van het land gereden. De hele rit was de 3G verbinding perfect.
    In Frankrijk is de ontvangst van 3G echt erg slecht. Alleen in de grote steden en daarnaast Edge.

Maar na het lezen van je verhaal – wat is je vraag/verzoek?
    Waar kunnen wij jou ‘als community’ bij helpen.

Als het alleen gaat over het opzeggen van je abonnement.
    So what. Gewoon doen.
    Gebeurt iedere dag.

Ik zag dat je een witte iphone hebt, dan vraag je ook om problemen.

:)

Bijdrager
    Maurits Lagerberg

@Reven

Hij heeft het uitgelegd..:

Her en der heb ik op dit forum gemeld dat ik de problemen rondom de iPhone meer dan zat was en mijn contract heb laten ontbinden. Omdat er nog steeds veel vragen in mijn mailbox verschijnen over hoe en wat, hierbij even het hele verhaal bij elkaar. Overigens mag je me best een PM sturen als je alsnog vragen hebt hoor, ik bedoel niet dat ik het zat was en daarom dit topic start. Smile

Hij wou alleen dat zijn Inbox niet zo vol kwam te staan met allemaal PM messages;)

Bijdrager
    LEXY

Wat kost die iPhone nou precies in Belgie. Op de Apple en Mobistar site kan ik geen prijzen vinden.

Bijdrager
    MacAanZee

Op veel plaatsen in Nederland is de dekking slecht en niet alleen in wat kleinere plaatsen. Zelf woon ik in de IJmond, daar is de dekking op veel plaatsen slecht. Vorige week was ik in hartje Amsterdam – op de Kalverstraat – en zelfs daar had ik nauwelijks bereik en geen 3G…

Bijdrager
    eiko

in groningen heb ik tot nu toe overal 3g dekkin, zelfs in de betonnen parkeer garage waar ik werk

Bijdrager
    Dennis002
    ”LEXY”

Wat kost die iPhone nou precies in Belgie. Op de Apple en Mobistar site kan ik geen prijzen vinden.

http://iphone3g.mobistar.be/nl/buydevice01.cfm
    De Belgische applestore is voor het aanschaffen van een iPhone net zo onbegrijpelijk als de Belgische bewegwijzering…
    Mobistar is een fractie beter

Bijdrager
    macpro
    ”LEXY”

Push e-mail wel.
    Visual Voice mail niet.

Bijdrager
    LEXY

Witte iPhone bij T-Mobile met goedkoopste tweejarig contract: €905,-
    Unlocked uit Belgie met Vodafone tweejarig contract nog duurder namelijk: €939,-

Me voor twee jaar vastleggen voor veel teveel geld? Ik ben niet gek!!!
    Ik wacht nog wel even, in Januari komen er vast normale aanbiedingen. En met een beetje mazzel zijn dan de kinderziektes en de slechte dekking ook geschiedenis. Tot die tijd, [size=18:9ef68568b2]iPhone my ass!![/size:9ef68568b2]

Bijdrager
    brinkey

Voor het eerst ben ik blij dat ik weer eens niet kon wachten met kopen. Mijn iphone 2g in april gekocht in de states functioneert perfect via vodafone. Als ik al die verhalen hoor over t-mobile en de de 3g wacht ik nog wel een jaartje met upgraden.

Bijdrager
    Aerea
    ”julesp”

Een aantal mensen hebben deze site op gezet:

http://www.slechtedekking.nl/

Lesje Nederlands: “een aantal mensen heeft”, in plaats van ‘hebben’, het gaat hierbij namelijk om ‘een aantal’, of wel ‘één aantal’ en dus niet ‘meerdere aantallen’.;)

”Maurits

Kan iemand hier een antwoord op geven die dat weet?!

Wat staat er op de dekkingskaart van T-Mobile op de plek waar jij woont? Als dat aangeeft dat je goed bereik moet hebben binnenshuis (wat bij mij ook het geval was), kun je een onderzoek laten starten. Bij mij bleek daar ook uit dat ze niet voldeden aan hun eigen kaart, vandaar.

”LEXY”

Push e-mail/ contacten/ agenda werkt ‘gewoon’ met Vodafone.

Visual Voicemail werkt niet met Vodafone.

Daarnaast dien je rekening te houden met een datalimiet van 250MB per maand. Overigens is Vodafone hier niet moeilijk in en word je gebeld wanneer je er ver overheen gaat en pas als je enkele maanden er overheen gaat wordt er actie ondernomen vanuit Vodafone. Denk hierbij aan trager internet na 250MB.

Overigens is 3G bij Vodafone bijna twee keer zo snel als het 3G internet dat T-Mobile levert, dus weer een pluspunt.

”reven”

Maar na het lezen van je verhaal – wat is je vraag/verzoek?
    Waar kunnen wij jou ‘als community’ bij helpen.

Naar mijn idee begon ik dit topic met uitleg hierover, ik bied geïnteresseerden en mensen die ook moedeloos worden van de nadelen van T-Mobile, informatie aan over hoe ik het heb aangepakt. Dit omdat ik al diverse e-mails heb ontvangen met vragen rondom deze kwestie. Daarnaast zullen er vast nog meer geïnteresseerden zijn.

Nogmaals: geen vraag/ verzoek in dit geval dus.

”LEXY”

Witte iPhone bij T-Mobile met goedkoopste tweejarig contract: €905,-
    Unlocked uit Belgie met Vodafone tweejarig contract nog duurder namelijk: €939,-

Me voor twee jaar vastleggen voor veel teveel geld? Ik ben niet gek!!!

Houd er rekening mee dat stel je wilt over een jaar een nieuwe iPhone of andere telefoon, je een simlockvrije zou kunnen halen en je Vodafone simkaart erin kunt stoppen. Mocht je dit niet willen, of wat dan ook, je bent per maand in elk geval een stuk minder kwijt bij Vodafone. In feite zou je over een jaar een nieuwe iPhone kunnen kopen en dit simkaartje weg kunnen gooien, want het gaat dan om een bedragje van € 13,50 en niet om € 29,95.

Bijdrager
    LEXY
    ”Aerea”

Houd er rekening mee dat stel je wilt over een jaar een nieuwe iPhone of andere telefoon, je een simlockvrije zou kunnen halen en je Vodafone simkaart erin kunt stoppen. Mocht je dit niet willen, of wat dan ook, je bent per maand in elk geval een stuk minder kwijt bij Vodafone. In feite zou je over een jaar een nieuwe iPhone kunnen kopen en dit simkaartje weg kunnen gooien, want het gaat dan om een bedragje van € 13,50 en niet om € 29,95.

Dat is waar, mits je je oude iPhone tweedehands verkoopt. En dat verkopen gaat makkelijker en levert meer op met een unlockte foon dan met een iPhone die alleen werkt met T-Mobile simkaarten.

Inactief
    Anoniem

Voor mensen die denken dat het niet zo veel uitmaakt om contact op te nemen met de provider.

Mijn moeder heeft in 2006 een sim-only abbonement van een provider. Deze heb ik opgezegd en stopt per oktober 2008.
    Een medewerker van “provider” heeft persoonlijk gebeld en gevraagd waarom ik niet verder wou gaan met het abbonement.
    Toen heb ik uitgelegd dat mijn moeder een keer de betaling 2 dagen te laat had betaalt en dat daarom haar kaart was geblokkeerd( ~€30 blokkeer kosten en vervolgens weer hetzelfde om het weer te activeren). Medewerker zei dat ze even moest overleggen. 2 minuten gewacht ongeveer, daarna werd mij aangeboden om het contract met 1 jaar te verlengen voor €0 per maand. Inclusief alle belminuten. Dit hebben wij toch maar niet gedaan.

Heb even de provider naam niet genoemd, gaat niet over de iPhone. Alleen even een Tip!

Bijdrager
    knippie

Radar nog gezien vanavond?

Bijdrager
    Hansfree

Moet je nu wel je plaatje veranderen :evil: :P

P.S.
    Sorry maar ik vind het een beetje gezeur…. Had je nu echt verwacht overal 3G te hebben? Beetje naïef misschien…. De iPhone is nu eenmaal gewoon een telefoon en niet de heilige graal. En T-mobile, sorry maar daar heb ik echt nooit problemen mee gehad, zeker niet qua bereik. Van het weekend In Elp (ergens in een uithoek in Drenthe) geweest, geen 3G wel GPRS en een stukje het bos uit al vrij snel wel weer 3G. Met andere woorden, heb niet overal 3G (duh…) maar op de meeste plekken toch echt wel. Binnen heb ik ook geen 3G maar gebruik ik gewoon wifi, stond al eerder hier ergens op het forum dat GSM/3G je huis niet zo goed binnenkomt.

Bijdrager
    MacAanZee

Op heel veel plaatsen is helemaal geen bereik. Kan je dus ook niet bellen. “Geen Service”.
    zelfs in hartje Amsterdam (Kalverstraat)…! En ook niet op allerlei plaatsen in mijn woonplaats (IJmond > wonen meer dan 100.000 mensen) en ook niet in Bergen/Schoorl, waar ik vaak op vakantie ben…. Lekker he!

Bijdrager
    Hansfree

Dat heb ik in de 4 jaar dat ik nu bij tmobile zit echt nog nooooit gehad, dus dat is wel vreemd. Heb echt op de meest afgelegen plekken nog bereik.

Inactief
    Anoniem
    ”Hansfree”

Dat heb ik in de 4 jaar dat ik nu bij tmobile zit echt nog nooooit gehad, dus dat is wel vreemd. Heb echt op de meest afgelegen plekken nog bereik.

Bekijk even het filmpje van de TS op youtube. Misschien begrijp je hem dan beter. :mrgreen:

Bijdrager
    Hansfree

TS?

Bijdrager
    Godsmack

Ik heb 2 iPhone 3g’s, eentje met een T-mobile abbo en de ander met een Vodaphone kaartje.. met mijn Vodaphone iPhone heb ik overal perfect bereik waar het T-Mobile toestel geen of vrijwel geen ontvangst heeft.

Ik kan thuis (Haarlem centrum) niet bellen of gebeld worden op mijn T-mobile toestel..

Bijdrager
    RoyHochstenbach

Een tip voor als je het contract hebt laten ontbinden: controleer regelmatig je bankrekening of T-mobile onverwachts iets doet afschrijven. Ik had dat ook laten ontbinden, en tot 2 maanden daarna kreeg ik nog een afschrijving. Heb ik laten storneren en toen laten blokkeren. Ik had toen naar T-Mobile gebeld, en daar zeiden ze dat ik nog in het systeem stond en dat veranderd moest worden.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.