11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    jconen

iphone synchroniseren op nieuwe macbook pro

Hallo,
    Het zal vast al ergens staan, maar kon het zo snel niet vinden ergens op het forum.
    Ik heb een 2e macbook pro, hoe kan ik mijn iPhone synchroniseren (dus bv mijn apps op de iphone in itunes bewerken en muziek toevoegen aan de iphone) met deze computer, zonder gegevens te verliezen?

Bijdrager
    pepijn-paans

volgensmij kan je maar 1 geautoriseerde mac hebben.

Bijdrager
    arjankamp

Je kunt via thuisdeling je muziek wel delen in iTunes. De bestanden blijven echter wel op de originele MacBook staan. Je iPhone synchroniseren op 2 verschillende mac’s kan nog niet. Op elke Mac staan immers andere bestanden. Hiervoor kun je vanaf de herfst je icloud voor gebruiken. Google op icloud Apple voor meer info

Bijdrager
    jconen

Hoe kan ik dan de nieuwe mac als vaste mac voor mijn iphone instellen om muziek erop te zetten. En hoe raak ik dan niet al mijn apps kwijt?

Bijdrager
    LdeV

Ik heb via Bluetooth alle muziek, films en apps overgezet naar mijn (toen) nieuwe iMac. Dat deed ik van m’n Macbook Pro.

Bijdrager
    jgmkoster

ik zou gewoon mijn itunes bibliotheek in z’n geheel kopiëren naar m’n nieuwe mac. Ik neem dat als je je iPhone wil synchroniseren met een nieuwe mac dat dit je “hoofd” mac wordt en je dus ook al je muziek ed. wilt overzetten.

Bijdrager
    jconen

Dank je.
    Hoe kopieer ik de hele itunes bibliotheek? Welke bestanden zijn dit?

Bijdrager
    jgmkoster

het mapje itunes wat in standaard map “muziek” zit. Kun je gewoon in z’n geheel kopiëren en vervolgens opdezelfde plek terug zetten op je nieuwe mac. Als je dan iTunes voor de eerste keer opent dan krijg je waarschijnlijk de melding dat iTunes geen bibliotheek kan vinden, deze moet je vervolgens zelf opzoeken. Je moet dan gewoon de map itunes aangeven die je dan hebt overgezet.

Bijdrager
    arjankamp

Maar als je dan 2 verschillende mac’s hebt, hoe doe je dat dan als je op de ene iets koopt? Dan moet je dat zelf telkens bijhouden. Hiervoor kun je toch beter icloud voor gaan gebruiken?

Moderator
    unSOUND

Gewoon op één Mac de library zetten, en de andere gebruik laten maken van die library via Thuisdeling.

Bijdrager
    Tenvox

Eigelijk klinkt het erg vreemd. Waarom zo omslachtig als we praten over een verandering binnen het Apple park. Kopieren van een map van de een naar de andere laptop is niet het moeilijkste, maar je zou verwachten dat het vele malen eenvoudiger kan door een kwestie van een optie binnen het iTunes menu.
    Anyway, ik ga het proberen wat hierboven omschreven staat. Allen bedankt

T

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.