4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    koeny33

iPhone synchroniseren met netwerk-mac

Beste mensen,

Ik ben bezig al mijn documenten, muziek, foto’s etc. centraal op te slaan op mijn server, een Mac Mini. Het punt is nu alleen, dat als ik mijn iPhone synchroniseer met mijn iMac, alle muziek zich niet meer op die machine bevindt, maar dus op de Mac Mini. Daardoor zou ik elke keer naar de server moeten lopen, daar mijn iPhone aan hangen om te synchroniseren, etc.
    Is het mogelijk de iPhone de muziek van de Mac Mini te laten synchroniseren, terwijl hij aan de iMac gekoppeld is?

Met vriendelijke groet,
    Koen

Bijdrager
    vraptor

Als je iphone iOS 5 geschikt is kun je je iphone zelfs draadloos syncen. Je hoeft hem dan alleen aan het stopcontact te hangen en hij zal z’n data van de server halen.

Zo niet kun je je bibliotheek van de imac opslaan op de server. Hetzelfde dus eigenlijk als dat je je bibliotheek op een externe HDD zou zetten (ten minste, volgens mij moet dit mogelijk zijn…..)

Bijdrager
    koeny33

Dag vraptor, bedankt voor je reactie! En hoe zit het dan met de contacten, ik neem aan dat die dan automatisch naar de server gekopieerd worden? Zijn die contacten dan beschikbaar in iCal en Adresboek op de iMac?

Bijdrager
    vraptor

Jazeker. Wanneer je op de iMac inlogt met de dezelfde Apple id waar je je aankopen mee doet op de iPhone worden je mail, contacten en agenda gewoon gesynchroniseerd tussen al je Apple apparaten en de cloud. De muziek zal hij gewoon van je Mac mini halen. Tip: gebruik thuisdeling en je kunt al je bestaande muziek zonder moeite van de iMac naar de Mac mini kopiëren. Als je dan vervolgens in de toekomst achter je iMac zit, kun je ook heel gemakkelijk de muziek afspelen die op de Mac mini staat.

Gebruik je wel lion op je server? Dat is een vereiste voor de draadloze synchronisatie.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.