5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    SanderMichelsen

iPhone synchroniseert raar (iCal en contacten)

Goedemorgen,

Uiteraard het forum getracht te doorzoeken naar een vergelijkbaar probleem, ik heb alleen niets kunnen vinden.

Daarom een nieuwe vraag er van gemaakt.

Wij hebben drie iPhones in gebruik binnen mijn bedrijf. Nou synchroniseren er twee goed met iCal, één ervan niet.

In die ene bewuste iPhone staan alle agenda’s dubbel (m.a.w. de agenda werk staat er bijvoorbeeld twee keer in), één keer onder het kopje “Alle op mijn iPhone”, en één keer onder het kopje “Alle Naamloze account”.

Het gevolg hiervan is dat als je in op deze iPhone een afspraak toegevoegd, hij deze niet gesynchroniseerd met iCal op onze Macs en v.v.

Ik heb getracht om via het synchroniseren via iTunes de agenda’s op de bewuste iPhone te verwijderen door deze niet meer te synchroniseren maar tevergeefs.

Is dit een bekend probleem? En zo ja, wat is de oplossing?

Mocht er geen oplossing zijn dan zal ik de hele iPhone moet terugzetten naar fabrieksinstellingen. Is er dan een manier om je Contacten te exporteren vanaf de iPhone? Ook dit krijg ik niet gesynchroniseerd.

Alvast dank voor tijd, en help.

Sander.

Bijdrager
    dspiers

Hoe Sync je op het moment? via MobileMe, Exchanger Server of gewoon via de USB kabel?

Als het MobileMe is, probeer het volgende: delete je mobileme account en breng hem weer handmatig in. Zet alles weer op PUSH en vink de juiste rubriekjes aan zoals email, ical, contacts etc.

Ik ga er van uit dat alles wel goed staat op je mobileme web site.

Bijdrager
    McLangendorff

Heb je gekeken of alle gegevenns ook correct zijn op me.com? Indien niet juist, dan kan je alle gegevens op mobileme overschrijven met de gegevens van je mac. Deze optie vind je onder de mobileme instellingen. Risico hiervan is wel dat alle niet gesynchroniseerde gegevens (welke ingevoerd zijn op de iPhone) verloren kunnen gaan.

-Systeemvoorkeurren
    -MobileMe
    -Tabblad synchronisatie
    -Onderaan “Geavanceerd”

Daar de synchronisatie van je adresboek opnieuw instellen. *Van Mac naar MobileMe”

Bijdrager
    SanderMichelsen

alletwee bedankt voor jullie snelle antwoord. Ben het aan proberen ‘as we speak’.

Nogmaals dank.

Bijdrager
    mymac
    ”dspiers”

Hoe Sync je op het moment? via MobileMe, Exchanger Server of gewoon via de USB kabel?

Als het MobileMe is, probeer het volgende: delete je mobileme account en breng hem weer handmatig in. Zet alles weer op PUSH en vink de juiste rubriekjes aan zoals email, ical, contacts etc.

Ik ga er van uit dat alles wel goed staat op je mobileme web site.

Thx! Op de iPhone van mn vader syncte MobileMe ook niet helemaal goed, contacten en groepen gingen niet weg/er bij. Even gedaan wat jij zei: eraf halen en opnieuw instellen (2 min. werk) en alles doet het! Toch een hele eenvoudige maar goed werkende tip:wink:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.