8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    basek

iPhone synchroniseert niet meer (iOS 12/High Sierra)

Ik laad mijn iPhone meestal via het stopcontact op … een paar dagen geleden maar weer eens via mijn iMac.

Als ik mijn iPhone aansluit gaat hij altijd meteen synchroniseren. In iTunes is ook een iPhone knopje zichtbaar. Maar nu kan ik hem met geen mogelijkheid synchroniseren. Hij wordt niet zichtbaar. Het gekke is dat Photo’s wel meteen aangaat zodat ik mijn foto’s kan importeren. Maar iTunes geeft geen enkele melding.

Ik heb iOS 12 en High Sierra (die laatste er pas geleden opgezet). Wat kan er veranderd/mis zijn?

Alvast dank!

Bijdrager
    McMeller

Verandert er iets als je Foto’s sluit?

Bijdrager
    csteelooper

Het kan zijn dat je een software update op je Mac moet downloaden. Ik kreeg laatst die melding toen ik m’n telefoon voor het eerst op de Mac aansloot na de upgrade naar iOS12. Aansluiten op de Mac resulteerde toen in de melding: “A software update is required to connect to [iPhone naam]. Do you want to install it now?” Installeren van de update maakte dat alles weer werkte zoals voorheen. Nu is de vraag alleen waarom jij ook díe melding niet schijnt te krijgen, want ik kreeg hem direct bij de eerste keer aansluiten sinds iOS12. Overigens ging dit alles buiten iTunes om; de melding leek van het systeem zelf te komen.

Bijdrager
    basek

<p class=”cite”>McMeller op 3 oktober 2018 om 20:32</p>
    Verandert er iets als je Foto’s sluit?

Nee, Photo’s gaat juist meteen aan als ik m’n iPhone aansluit.

Bijdrager
    basek

<p class=”cite”>csteelooper op 3 oktober 2018 om 21:01</p>
    Het kan zijn dat je een software update op je Mac moet downloaden. Ik kreeg laatst die melding toen ik m’n telefoon voor het eerst op de Mac aansloot na de upgrade naar iOS12. Aansluiten op de Mac resulteerde toen in de melding: “A software update is required to connect to [iPhone naam]. Do you want to install it now?” Installeren van de update maakte dat alles weer werkte zoals voorheen. Nu is de vraag alleen waarom jij ook díe melding niet schijnt te krijgen, want ik kreeg hem direct bij de eerste keer aansluiten sinds iOS12. Overigens ging dit alles buiten iTunes om; de melding leek van het systeem zelf te komen.

Nee, helaas deze melding niet gekregen.

Bijdrager
    McMeller

Misschien vertrouwen de apparaten elkaar niet (meer). Herstel de netwerk- en/of privacy-instellingen eens via Instellingen, Algemeen, Stel opnieuw in. Sluit hem dan opnieuw aan en kies op je iPhone voor het vertrouwen van je computer.

Bijdrager
    basek

<p class=”cite”>McMeller op 3 oktober 2018 om 21:26</p>
    Misschien vertrouwen de apparaten elkaar niet (meer). Herstel de netwerk- en/of privacy-instellingen eens via Instellingen, Algemeen, Stel opnieuw in. Sluit hem dan opnieuw aan en kies op je iPhone voor het vertrouwen van je computer.

Dank voor je hulp!

Herstel (alle én de netwerkinstellingen) gedaan en dat lijkt dan goed te gaan. Ik krijg in iTunes een pop-up en op iPhone ook, over vertrouwen computer. Photo’s start sowieso meteen op. Maar helaas nog geen iPhone in beeld bij iTunes en geen mogelijkheden om te synchroniseren. Rara…

Bijdrager
    basek

OPGELOST

Uiteindelijk via de Terminal iTunes eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd. Het werkt weer als vanouds.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.