30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:

Bijdrager
    Estellea

iPhone slurpt batterij in stand-by stand

Na enkele dagen last te hebben van een iPhone die rete snel leeg loopt, denk ik het probleem te hebben ontdekt.
    Althans dat denk ik. Sinds enkele dagen loopt mijn 13 maanden oude iPhone 5s snel leeg. Heel het internet afgespeurd naar oplossingen en ik denk alle batterij besparende tips geprobeerd. Ververs apps op de achtergrond uit, locatievoorzieningen zo goed als uit, gereset via iTunes, als nieuwe iPhone geïnstalleerd, kaliberen meerdere malen en zelfs gister de batterij laten vervangen. Alle geen oplossing voor het probleem.
    Na volledig opladen blijft de batterij een aanzienlijke tijd (20 à 30 minuten) op 100% staan. Echter daarna gaat het snel.

Zo heb ik de telefoon nauwelijks gebruikt en is er binnen 3 uur 30% van de batterij af. Ik heb whatsapp dan misschien drie keer geopend en enkele berichten gelezen en gestuurd. Gebruiktijd die wordt aangegeven is naar mijn idee sowieso hoger dan werkelijk.

Wat mij al een paar dagen opvalt, als ik op de homeknop druk om het scherm op te lichten zakt de batterij steeds met 1%. Elke keer weer.
    Bij batterijgebruik geeft is het percentage bij begin/toegangscherm ook telkens het hoogst. Nu bij mijn iPhone een uur intensief gebruiken, Safari, instagram, verbruikt de batterij evenveel als drie uur stand-by.

Om een lang verhaal kort te maken, ik denk dat het hoge batterij verbruik ‘m zit in de stand-by/toegangscherm. Ik kan hier echter niks over vinden op het internet en heb geen idee waar dit aan kan liggen en beter, hoe het opgelost kan worden. Iemand enig idee?

Bijdrager
    MacKeessie

Wat geeft hij aan bij batterij gebruik? Welke app’s gebruiken wat?

Bijdrager
    Estellea

Geen idee of je het zo te zien krijgt.

Bijdrager
    Estellea

Nee afbeelding zie je dus niet,

Verbruik is van gister
    Tijd uit lader 13:47 100% opgeladen

19:05
    Gebruik: 2 uur,6 minuten –> volgens mij klopt dit al niet helemaal
    Stand-by: 5 uur, 18 minuten

Batterijgebruik
    Begin/toegangsscherm 23%
    Instagram 18%
    Safari 15%

Maar wat het meeste opvalt is dat de batterij leegloopt als hij stand-by staat. nu in een half uurtje van 100% naar 96% zonder te gebruiken.
    Gisteravond intensief gebruikt, safari, instagram e.d. en toen liep de batterij minder snel leeg.

Wat me ook opvalt, als ik de iPhone van stand-by stand af haal het scherm niet gelijk op de totale helderheid springt en het beeld een soort van niet scherp is. Het duurt soms 2 seconden soms langer voordat de helderheid dan aanspringt en het beeld scherp is. Ik zou even niet weten hoe ik het ander zou moeten omschrijven.

Zal het verbruik vandaag goed bijhouden en later vandaag nog even een update plaatsen.

Bijdrager
    Estellea

Oke, ik denk dat het percentage begin/toegangscherm gister gewoon hoog was omdat ik verder bijna geen apps gebruikte en wel de homebutton regelmatig indrukte om te kijken of er al weer procenten van mijn batterij af waren. Op dit moment is Safari nog steeds hoog en begin/toegangscherm niet opgelopen. Echter loopt de batterij wel snel leeg in standby stand, heb hem nu zelfs op niet storen modus staan en de batterij is op dit moment al op 87%..

Iemand enig idee.

Bijdrager
    SunKeeper

Probleem voorleggen in een Apple Store? Je hebt altijd kans dat ze hem omruilen voor een andere, ondanks de één-jarige garantie.
    Volgens het Europees consumentenrecht heb je wel twee jaar recht op ondersteuning.

Bijdrager
    Artfark

Probeer dit eens. Heeft mij (wel op een 4s) van zelfde soort probleem afgeholpen.

1st. Turn off WiFi.
    2nd. Turn on everything on cellular data (3G/4G, Cellular Data, Data Roaming)
    3rd. Wait until iPhone gets 3G/4G signal, after it wait ~5mins
    4th. Turn off 3G (DO NOT connect to any Wi-Fi networks before this is done), DO NOT turn off cellular data and data roaming.
    5th. Turn on Wi-Fi. Connect to home Wi-Fi if available.

Daarna data weer gewoon aanzetten.

Bijdrager
    Estellea

@artfark, wat is cellular data?? En hoe kan ik 3g/4g uitzetten zonder dataroaming niet uit te zetten? Je kan 3g/4g alleen uitzetten als je mobiele data uitzet toch? En dat gaat data roaming ook uit..

Bijdrager
    Shmoo

Heb je misschien ingesteld dat Mail automaten elke X aantal minuten controleert of er nieuwe mailtjes zijn?

Vreselijk irritant is het ook dat je niet goed kunt zien waar die spanning blijft. 23% begin/toegangscherm wat de * is dat. Willen ze soms zeggen dat het toegangscherm meer batterij gebruikt dan een programma zelf!?

Bijdrager
    Shmoo

Ik bedenk mij nou net.. Schakel Siri eens uit die is ee sinds kort bijgekomen.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  Shmoo.

Bijdrager
    Afroman

Neemt Siri zoveel van je accu?

Bijdrager
    Shmoo

Niet bij mij maar je weet het nooit he.

Bijdrager
    Estellea

@shmoo siri staat uit en mail op handmatig

Bijdrager
    Niels

Gebruik je sinds kort iCloud foto’s?

Bijdrager
    Estellea

uhh ik heb niks veranderd sinds dit aan de hand is, dat is het rare. Maar icloud foto’s? ik heb fotostream aan staan, maar dat heb ik al een hele tijd..

Bijdrager
    Niels

Ok, dan is dit niet de boosdoener. iCloud foto’s is overigens de vernieuwde versie van fotostream, zodat je foto’s ook naar het nieuwe Foto’s programma van OSX 10.10.3 en al je iDevices synchroniseren (http://www.apple.com/osx/photos/)

Alvorens je bij een  Store of  Support aanklopt: probeer er eerst achter te komen of er sprake is van een software of hardware probleem. Dit kun je doen door een back-up te maken (via iCloud en/of iTunes) en vervolgens de iPhone te herstellen met iTunes.

Vervolgens moet je de iPhone eerst voor een dag instellen als nieuwe iPhone. Er kunnen vervolgens twee dingen gebeuren:
    1) bestaat het probleem nu nog, dan is er sprake van een hardware probleem (defecte accu)
    2) is het probleem weg, zet dan voor je opnieuw een herstel uit en zet je nu wel je reservekopie terug
    > blijft het probleem weg, dan heeft er iets niet goed gezeten in iOS en is dit nu opgelost
    > komt het probleem terug, dan is een van je apps of instellingen de boosdoener.

Bovenstaande procedure is ook standaard voor . Naast het uitlezen van een diagnose in de store of op afstand, vragen ze altijd om de iPhone te herstellen om een software probleem uit te sluiten.

Bijdrager
    Estellea

@nielsdam, dankje voor je antwoord. Wat betreft de iphone herstellen via itunes dat heb ik ook al gedaan. Echter daarna wel met mn huidige apple id weer ingelogd, maar er stonden dus geen eerdere gedownloade apps op.. Ik heb die wel daarna via de appstore cloud terug gezet.. dit misschien niet doen dan? Maar dan dus een dag zonder apps gebruiken? Dan gebruik ik hem dus eigenlijk niet..

ik ben zo’n leek op dit gebied haha

Bijdrager
    Niels

Haha, geeft niet:) Ik heb alles ook alleen maar geleerd door dezelfde problemen met mijn iPhone en door te lezen op dit forum.

Het beste is inderdaad een schoon herstel, maar de basic apps als Whatsapp, Facebook, instagram, etc. en Mail zouden minstens normaal moeten werken en die kun je dan ook gewoon installeren. Dit zou ik wel even doen als de iPhone aan de lader ligt, want anders gaat je accu natuurlijk leeg aan het downloaden en installeren van de apps.

Ik zou het even een dag proberen om te kijken of dit verschil maakt. Anders zou ik gewoon langs de  store gaan.

Mocht je niet in de buurt van een store wonen, kun je ook contact opnemen met Apple Care. Je kunt via de  website onder support een case aanmaken met je probleem. Vervolgens aangeven of je zelf belt of gebeld wilt worden op een bepaald tijdstip. Telefonisch kun je dan uitleggen wat je al gedaan hebt, zoals het herstel via iTunes (dit kunnen ze in hun systeem controleren). Ze zullen dan een diagnose op afstand doen en kijken of de accu in orde is.

Volgens consumentenrecht heb je overigens 2 jaar garantie op je iPhone, dus een defecte accu dient te worden vervangen (door reparatie of wisseling voor een refurb).

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 3 maanden geleden door  Niels.

Bijdrager
    Niels

Trouwens nog even snel een tip voor als je contact gaat opnemen met support of langs de store gaat, zorg dat je accu al voor een deel leeg leeg (40%). In mijn geval werd het accu defect in de diagnose die ze uitvoeren namelijk alleen zichtbaar als de accu niet vol was.

Bijdrager
    Estellea

Ik woon in Den Haag en hier zit een Apple store, ik denk dat ik binnenkort maar even langs ga. Aangezien ik denk dat het deffect niet in de software of apps zit, maar in de hardware.. Hopelijk kunnen ze daar wat voor me betekenen. Iemand enig idee of de omruilregel nog steeds geldt? Als de telefoon niet gemaakt kan worden je deze kan omruilen tegen een refurbished iphone? Voor een redelijk normale prijs dus wel..

Bijdrager
    repairmeester

De batterij moet vervangen worden, dat is de enige oplossing.

Groeten,

Repairmeester

Bijdrager
    Niels

Omruilen voor een refurb gebeurt normaal alleen als je Apple Care hebt. Bovendien worden steeds meer reparaties in de stores zelf gedaan, met name accu’s en kapotte schermen. Vergeet trouwens niet een online afspraak in te plannen bij de genius bar, anders heb je kans dat je heel lang moet wachten of helemaal niet geholpen wordt.

Bijdrager
    Estellea

Oke, ik heb op internet gelezen dat daar geen Apple Care voor nodig is. Maar ik ga maar even een afspraak maken, misschien valt het allemaal mee.

Thanks!

Bijdrager
    Shmoo

@nielsdam heb je toevallig dit ingesteld bij tekstvervangingen op de Mac?

Als dat zo is en je tikt dan op een iPhone of iPad het woordje Apple in dan maakt iOS daar automatisch het Apple-logo van ook al laat je de ( ) achterwege.

Lid
    Humain

Toevallig een fitness tracker of zo die continu actief is en GPS data blijft monitoren?

@repairmeester: Dit is gewoon een vuil stuk spam neem ik aan????

Lid
    Humain

Welke Apps heb je er op staan, maak eventueel screenshots.

Bijdrager
    badr

hej estella heb je dit probleem nog steeds

Bijdrager
    Estellea

Hi, ja heb het probleem nog steeds!

Bijdrager
    badr

ik heb dat probleem ook ik ga denk ik de accu vervangen

Bijdrager
    Yarid

Dag Estellea

Ik heb net hetzelfde probleem. reparatiecentrum vindt het probleem niet.
    Toegangsscherm verbruikt enorm veel batterij.
    Heb jij al een oplossing voor het probleem?

Groeten
    Yarid

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.