20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    esmee020

iPhone slecht bereik/dekking, waar klagen: Apple of Tmobile?

Ik heb eergisteren een iPhone 3G aangeschaft in de MacHouse Amsterdam aan de Raadhuisstraat.. Ik heb er 2 dagen mee gespeeld, en ik vind het een fantastisch ding, alles is gewoon super, alle (multi)functionaliteit e.d.. Er is maar een minpunt en wel een hele belangrijke namelijk de dekking van het netwerk.. Ik woon in Amsterdam vlakbij het centrum en dan mag je verwachten dat je dekking/netwerk optimaal is zoniet gewoon normaal tot goed, maar als ik dus thuis zit (binnenshuis) heb ik meestal Geen Service staan dus 0,0 dekking/netwerk en als ik dekking/netwerk heb dan is dat 1, maximaal 2 streepjes.. Ik heb verschillende dingen geprobeerd. WiFi uitgezet, 3G uitgezet, maar de dekking van het netwerk blijft hetzelfde…

Ik heb het forum gisteren even doorgelezen en ik weet dat het een bekend probleem is, en dat je bijvoorbeeld met dit probleem korting kunt krijgen of dat je je abonnement kan laten stopzetten en je iPhone in te ruilen voor een telefoon van een ander merk (Nokia e.d.)..
    1) Ik hoef geen korting van 50% op de eerste 3 maanden van mijn i-150 abonnement (3x 50%van30euro) = 45 euro.. Wat heb ik aan die 45 euro als ik 2 jaar lang geen bereik heb..
    2) Ik wil ook mijn iPhone niet terugbrengen, om het in te ruilen voor een Nokia, Samsung, LG of weet ik het veel.. Ik wil gewoon mijn iPhone behouden..

Ik heb toch betaald voor een 3G iPhone, ik heb toch betaald voor een abonnement waarbij 3G inbegrepen is.. Dat kan ik op zijn minst toch eisen.. Ik heb helemaal geen 3G, en als ik gebruik kan maken van het GPRS netwerk dat is dat binnenshuis Geen Service tot maximaal 2 streepjes… Ik moet altijd bereikbaar zijn voor mijn werk, ik wil niet de hele dag op het balkon staan of op het balkon slapen. Op dit moment maak ik nog steeds gebruik van mijn oude mobiele nummer (Vodafone) uitstekende dekking/bereik.

Ik heb de iPhone gekocht bij de MacHouse in Amsterdam (Raadhuisstraat), maar bij wie moet ik nou klagen, naar wie moet ik een mailtje sturen, naar die winkel, naar Apple, naar Tmobile? Wat raden jullie aan?
    :oops:

Bijdrager
    brabant

Als je buitenshuis wel dekking hebt en binnen niet, ligt het niet aan je iPhone. Wellicht iets aan de situatie in huis?

succes.

Bijdrager
    wildsseb

Heb je al Firmware 2.1 geïnstalleerd?

Bijdrager
    Bolle1961
    ”esmee020″

Ik heb helemaal geen 3G, en als ik gebruik kan maken van het GPRS netwerk dat is dat binnenshuis Geen Service tot maximaal 2 streepjes… Ik moet altijd bereikbaar zijn voor mijn werk, ik wil niet de hele dag op het balkon staan of op het balkon slapen.

tja wat zal ik zeggen. je wist / kon weten dat er problemen zijn met t-mobile en de iPhone. als je daar dan toch voor kiest als je bereikbaar moet zijn voor je werk, is dat geen slimme keuze, had je beter voor KPN of Vodafone kunnen kiezen.

Bijdrager
    sally

Klagen waar je hem gekocht hebt.
    En je niet laten doorverwijzen.

Bijdrager
    RobinH

En staat (zoals eerder gevraagd) de nieuwste software (2.1) erop?

Die heeft bij mij de problemen verholpen….

Bijdrager
    recoiller

Je hebt helemaal gelijk en ik denk er exact hetzelfde over.
    In mijn geval heb ik thuis geen bereik en op m’n werk geen bereik.
    Daarmee is mijn abonnement compleet waardeloos.

De iPhone heb ik voor 120 euro legaal laten unlocken en met een KPN abonnement is het tenminste te gebruiken als meer dan een iPod touch van 219 euro.
    Ik wil de iPhone ook niet kwijt (heb er ook 79 euro voor betaald) maar begin ook behoorlijk de pis te krijgen voor het betalen van 30 euro iedere maand voor een dienst die niet werkt.
    Met je klacht moet je dus zeker bij T-mobile zijn aangezien je daar officieel je aankoop hebt gedaan en zij ook verantwoordelijk zijn voor alle support, ook als je de telefoon in een mac-winkel koopt.

Je kunt via 2 verschillende mailadressen bij T-mobile klagen, in beide gevallen krijg je een berichtje terug dat je klacht is ontvangen en daarna hoor je niets meer (ik ben 2 weken verder en vooralsnog niets). Je kunt ook bellen naar een servicenummer (trek daar wel ruim de tijd voor uit). In dat geval kun je inderdaad een soort van korting afdwingen maar ik hoor dat iedereen een andere optie krijgt.
    Aangezien het primaire nut van een telefoon is dat je altijd beschikbaar bent en altijd anderen kunt bereiken, is het niet acceptebel dat je in 40% van de gevallen geen bereik hebt (dat is ongeveer mijn situatie). Je kunt dan wel genoegen nemen met 50% korting op het abonnement maar het nut van het abonnement is dan vrijwel 0.
    Voor mezelf heb ik inmiddels het volgende sommetje uitgerekend: ik betaal nu 79 euro voor de telefoon, 120 voor het unlocken en 26 voor het aansluiten. In totaal betaal ik voor de iphone dus pak hem beet 225 euro. Voor het abonnement zit ik 24 maanden vast aan 30 euro = 720 euro. In totaal zou ik dus 945 kwijt zijn. Eigenlijk is het abonnement (720 euro) waardeloos en hierdoor heb ik ook 120 extra moeten betalen voor het unlocken om ten minste iets aan de iPhone te hebben.
    Ik wil voorstellen om mijn abonnement te reduceren tot 1 jaar. Ik maak er dan geen gebruik van en betaal 360 euro voor iets wat voor mij waardeloos is. Maar dat wil ik dan nog wel accepteren, het totaal van de iPhone komt dan uit op 360+225=585 euro, dat is 60 euro meer dan wat je in Belgie betaald voor een simlockvrije telefoon zonder abonnement. Die 60 euro mogen ze houden voor de omslachtige administratie die ze voeren.

Als er nou meer mensen zijn die dit wel als optie zien, dan is het misschien een idee om het gezamenlijk aan te pakken.

Bijdrager
    esmee020
    ”robiinhorst”

En staat (zoals eerder gevraagd) de nieuwste software (2.1) erop?

Die heeft bij mij de problemen verholpen….

yep.. meteen geupdate.. weet iemand eigenlijk wat aanbiedersinstellingen zijn..? iTunes vroeg mij of ik die ook wou updaten en dat heb ik toen ook gedaan..

”recoiller”

Ik wil voorstellen om mijn abonnement te reduceren tot 1 jaar. Ik maak er dan geen gebruik van en betaal 360 euro voor iets wat voor mij waardeloos is. Maar dat wil ik dan nog wel accepteren, het totaal van de iPhone komt dan uit op 360+225=585 euro, dat is 60 euro meer dan wat je in Belgie betaald voor een simlockvrije telefoon zonder abonnement. Die 60 euro mogen ze houden voor de omslachtige administratie die ze voeren.

Als er nou meer mensen zijn die dit wel als optie zien, dan is het misschien een idee om het gezamenlijk aan te pakken.

het is in ieder geval beter dan die korting van 50% op de eerste 3 maanden.. maar je betaalt nog steeds een jaar abbo voor een provider met een slechte dekking van het netwerk (binnenshuis)..

Bijdrager
    RobinH
    ”esmee020″

[
    yep.. meteen geupdate.. weet iemand eigenlijk wat aanbiedersinstellingen zijn..? iTunes vroeg mij of ik die ook wou updaten en dat heb ik toen ook gedaan..

Nee,
    Dat heb ik ook nooit gehad….:?

Bijdrager
    wouwout

ken je iemand anders met een iphone 3G en/of een ander merk telefoon met tmobile abo? Zo ja, kijk eens of de ontvangst net zo slecht is bij jou thuis. Amsterdam zou prima moeten zijn.
    Misschien is er iets mis met je iphone.

Ter illustratie: ik heb een sony ericcson W880i en de iphone heeft na 2.1 veel betere ontvangst bij mij thuis. Heb nu 3G ontvangst en dat had ik met de sony ericcson bijna nooit.

Bijdrager
    esmee020
    ”wouwout”

ken je iemand anders met een iphone 3G en/of een ander merk telefoon met tmobile abo? Zo ja, kijk eens of de ontvangst net zo slecht is bij jou thuis. Amsterdam zou prima moeten zijn.

Ter illustratie: ik heb een sony ericcson W880i en de iphone heeft na 2.1 veel betere ontvangst bij mij thuis. Heb nu 3G ontvangst en dat had ik met de sony ericcson bijna nooit.

ik denk dat het aan mijn huis ligt.. misschien moet ik maar verhuizen naar het platteland.. volgens mij heb je tussen de koeien beter bereik dan in een buitenwijkje van Amsterdam. :)
    ik vind het wel raar, want ik woon niet in een ziekenhuis of een bunker.

Bijdrager
    recoiller
    ”wouwout”

Ik zit in Utrecht. In huis met T-mobile in een Nokia telefoon ook geen bereik. In de straat in de Nokia wel bereik, maar minimaal met de iPhone geen bereik.

Bijdrager
    Cenobyte

Ligt toch echt aan T-Mobile dan of aan je woning.

Ik heb binnen in mijn huis overal volle bak. Ook een restaurant waar ik regelmatig kom en met mijn vorige Nokia met KPN nooit bereik binnen had, heb ik binnen nog 2 streepjes nu met mijn iPhone en T-mobile.

Ik denk dat het gewoon een combinatie is van een ongelukkig gelegen woning t.o.v. de zendmast waar jij het dichtst bij zit.

Bijdrager
    recoiller
    ”Cenobyte”

Ligt toch echt aan T-Mobile dan of aan je woning.

Ik heb binnen in mijn huis overal volle bak. Ook een restaurant waar ik regelmatig kom en met mijn vorige Nokia met KPN nooit bereik binnen had, heb ik binnen nog 2 streepjes nu met mijn iPhone en T-mobile.

Ik denk dat het gewoon een combinatie is van een ongelukkig gelegen woning t.o.v. de zendmast waar jij het dichtst bij zit.

Klopt, en ik heb toevallig pech met huis en werk. Overigens valt me wel op dat m’n bereik onderweg bij T-mobile ook vaker slecht is dan nu bij KPN, maar dat kan ook verbeelding zijn.

Bijdrager
    2xdutch

Ik heb prive de iPhone met het beruchte T-Mobile abo en van mijn werkgever een Nokia E51 met KPN abo. Kan dus goed vergelijken. En steeds als ik met de iPhone (ook vandaag in een Landal huisje in de buurt van Hellendoorn) niet eens bereik heb om te telefoneren, werkt 3G op de Nokia via PTT vrolijk door.

iPhone 2.1 software heeft de situatie wel verbeterd, maar het T-Mobile netwerk blijft onder de maat.

Bijdrager
    Sixer

Ik heb een 2G iPhone en kan binnenkort voor €1 een 3G krijgen als ik mijn T-Mobile account verleng.

Ik heb met mijn 2G vaak bagger bereik, wat het voor mij riskant maakt om weer beide een iPhone èn een T-Mobile abonnement te nemen. Onbereikbaar zijn is voor mij onacceptabel genoeg om een andere telefoon èn een ander abonnement te nemen.

Gisteravond dacht ik maar eens wat testjes te doen, en een vriend zijn Nokia kreeg met mijn T-Mobile simkaart vol bereik, waar mijn iPhone 2G No Service had.

Wel zag ik een ander persoon in die kroeg met een 2G met KPN erop, die had weer wel 3 streepjes bereik. Nogal lastig dus.

Hoe groot is de kans dat een 3G iPhone vele malen beter GSM bereik heeft dan 2G ? Of heb ik toevallig een slechte 2G van eBay gehaald in de tijd?

Bijdrager
    2xdutch

Geen idee, maar overal waar mijn iPhone 3G/T-Mobile geen bereik heeft, gaat de Nokia E-51/KPN van mijn baas in 3G met de vingers in de neus gewoon lekker verder. De conclusie ligt dan voor jou voor de hand. Stap over naar KPN, al of niet met een simlock vrije 3G.

Bijdrager
    Sixer

Kan ik wel doen, maar ik heb niet zo’n zin om in één keer €600,- neer te leggen voor een 3G. En ik weet ook niet hoe voordelig een KPN 3G account is.

Het feit dat mijn sim-kaart in een Nokia direct vol bereik kreeg, doet me vermoeden dat mijn 2G gewoon fubar is.

Bijdrager
    2xdutch
    ”Sixer”

Het feit dat mijn sim-kaart in een Nokia direct vol bereik kreeg, doet me vermoeden dat mijn 2G gewoon fubar is.

Volgens mij heb je dan zojuist je eigen vraag beantwoord. :)

Moderator
    Poezenbeest

Niet FUBAR… meer PFU…

Het is een fabel dat juist in het centrum van Amsterdam de ontvangst goed zou moeten zijn. In een straat als de Rozengracht wil dat nog wel lukken, maar als je in de smalle Rozenstraat ernaast gaat staan, dan is het een heel ander ding. Als ik op het terras van Mulder op het Weteringscircuit zit, dan heb ik vol ontvangst, maar in de Kerkstraat (tussen Vijzelstraat en Amstelveld) heb ik ineens weer slecht ontvangst…

Overigens zou het op 2 of 3-hoog gewoon wel goed moeten zijn, zeker in de wijken buiten het centrum, maar binnen de ring, daar zijn de straten wat breder (Pijp uitgezonderd)

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.