5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    B-mac-fan

iPhone SIM-code

Hoi,

Ik ben sinds gister de trotse bezitter van een simlock-vrije 8GB iPhone 3G.
    Maar als ik de iPhone aanzet, krijg ik een melding of ik de SIM-kaart wil unlocken.
    Als ik dan op ‘Unlock’ klik, moet ik mijn SIM-code intoetsen.

Kan ik dit ook veranderen, zodat ik meteen bij het aanzetten van de iPhone een code moet intoetsen in plaats van alleen voor het activeren van de SIM-kaart? Dus zoals andere telefoons het ook hebben?

Bedankt alvast!

Bijdrager
    Mefait

Jazeker kan dat:
    Ga naar instellingen -> algemeen -> codeslot:)

Bijdrager
    wouwout

apple gebruikt de term sim code voor de beveiliging (pin) code.

Bijdrager
    B-mac-fan

Bedankt, maar als ik dit doe, dan vraagt hij ook om een code als ik de iPhone uit lock stand haal.
    Maar ik zou eigenlijk alleen willen dat er om een code gevraagd word bij het ‘echt’ opstarten van de iPhone.
    Zoals dit bij andere ‘normale’ telefoons ook het geval is.

Is dit ook mogelijk?

Bijdrager
    Switch

Dan is het dus net andersom als wat je nu hebt:

“unlock” op de iPhone staat gelijk aan “Sim/pincode invoeren” op een gewone mobiele telefoon. Het is de code die “op je simkaart” staat, om met de simkaart te kunnen bellen.

Wat je nu hebt is een “toestelblokkering”, dus een toetsencombinatie die alleen voor de iPhone geldt.

Wat ik opmaak uit je tekst, wil je dus net als op elke mobiele telefoon een cijfercode bij het opstarten (simcode/pincode) wat dus de Unlock (in NL: ontgrendelen) op een iPhone is, en geen lockscreen (wat je nu hebt).
    Even naar de instellingen en terugzetten:

Instellingen->Algemeen->Codeslot (uit)
    Instellingen->Telefoon->Simpincode (aan)

wil je het zo?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.