14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

iPhone SE + Ziggo Mobiel + 4G

Mijn vriendin heeft een iPhone SE (A1723) aangeschaft. Daarbij een Ruim-4G Ziggo Mobiel abonnement. 4G doet het hier niet op. Ik heb hier op gegoogled en word er niet echt wijzer van wat nu de oorzaak is. In eerste instantie dacht ik aan Ziggo, maar als ik wat verder lees lijkt het bij Apple te liggen, wat ik me daar niet voor kan stellen.

Wie heeft hetzelfde probleem en kan de situatie verduidelijken voor mij?

Bijdrager
    fozzy

Heb je de instellingen goed staan in de iPhone?
    Instellingen, mobiel netwerk, opties mobiele data, en bij gesprekken en data LTE aangevinkt ipv 3g of 2g?

Inactief
    Anoniem

Eerst krijgt ze dit:

Vervolgens kan ze in het lijstje met verbindingen geen 4G kiezen… :S

Ik heb deze handleiding van Ziggo gevolgd.

Bijdrager
    mollie319

Werkt 3G wel, zoals in de Ziggo handleiding gesteld wordt helemaal in het begin?

Misschien staan hier nog handigheidjes in, dit was verleden jaar, met een ‘storing’ toen iOS 9 gelanceerd werd.
    Misschien zit er een bruikbare tip tussen?
    Ziggo storing mobiel internet iOS 9

Inactief
    Anoniem

Die pagina ken ik. Dank je wel. Echter, 3G deed het in eerste instantie ook niet. Pas na het vinden van die pagina kreeg ik dat aan de praat. Maar helaas lijkt 4G niet mogelijk te zijn.

Bijdrager
    fozzy

Volgende, logische, vraag; zit je wel in het dekkingsgebied van 4g?

Bijdrager
    Marcel1973

Bij instellingen, eerste ingebruikename ff herhalen, zodat je script van ziggo kwijt bent.
    Gebruik dan bij instellingen mobiel netwerk de APN internet.ziggo.nl en laat de gebruikersnaam en het wachtwoord leeg.

Dat zou voldoende moeten zijn, anders ff inloggen in ziggo mobiel portaal op internet. Misschien heb je vinkje niet aanstaan.

Succes!

Inactief
    Anoniem

Lees wel de kanttekening onderaan, waar staat dat er geen 4G dekking is voor een iPhone 5. Wellicht dat de SE daar ook bij opgeteld kan worden…

Inactief
    Anoniem

@Marcel1973 Ik heb inderdaad de APN-instellingen al handmatig ingegeven. Dank je wel. Naar eventuele portaalinstellingen zal ik morgen even kijken. Mijn vriendin verleent ff geen medewerking meer, omdat ze film wil kijken. Typisch vrouwen trouwens. Eerst klagen over dit soort dingen en vervolgens chagrijnig doen als je om medewerking vraagt.

Geblokkeerd
    Anoniem

@THX-1138

Mijn vriendin verleent ff geen medewerking meer, omdat ze film wil kijken. Typisch vrouwen trouwens.

Waarom zou het bij jou anders zijn als bij ons;-)

Ziggo maakt gebruik van het Vodafone netwerk, dus dat zou normaal gesproken moeten werken.

Bijdrager
    fozzy

En is er inmiddels al vooruitgang met je 4G instellingen?

Bijdrager
    Mr Macintosh

Ben je er wel zeker van dat 4G niet werkt. Ik had laatst gezien dat er bij iemand met Ziggo, ‘LTE’ linksboven stond en geen 4G. Alleen LTE = 4G. Dus je hebt dan wel.

Inactief
    Anoniem

Er was wat onduidelijkheid over het LTE verhaal. Wanneer voor LTE gekozen werd, sprong het ding terug naar 3G. Kennelijk een gevalletje minder bereik. Vandaag laat ze het aanstaan en zal ze kijken of het in de stad wel goed werkt. Bedankt voor het meedenken!

Inactief
    Anoniem

In de stad is inderdaad LTE beschikbaar. Dus het lijkt allemaal OK te zijn. Dank voor het meedenken!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.