16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac Hammer Fan

iPhone SE valt soms uit.

Ik heb enkele jaren een SE maar sedert iOS 13.4 gebeurt het dat hij uitvalt. Bij een batterijstand van 40% wordt het scherm zwart, herstart hij en dan is er vaak geen beeld meer. Laad ik hem op, dan krijg ik een melding van minder dan 10% lading batterij. Ik gebruik de lader van mijn iPad omdat deze de iPhone sneller oplaadt. Is dat een probleem? Ligt het aan de batterij of aan ioS 13.4? TIA

Bijdrager
    Qapla

Wat staat er bij instellingen-Batterij-Batterijconditie?

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Maximumcapaciteit 88%

Piekprestaties: Deze iPhone is onverwacht uitgeschakeld omdat de batterij de benodigde stroompiek niet kon leveren. De energiebeheerfunctie is toegepast om te voorkomen dat dit nog eens gebeurt.

Bijdrager
    Qapla

Ik denk dat je je batterij moet laten vervangen.

Bijdrager
    Beech

Heb dat ook gehad. Nieuwe batterij er in en merkte dat de app Runkeeper de boosdoener was, die zorgde ervoor dat de batterijcapaciteit in een paar maanden naar 93% zakte. Nu gebruik ik Runkeeper niet meer en de batterijcapaciteit staat al een paar maanden stabiel op 93%.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Zou het kunnen zijn dat ik de batterij beschadigd heb door de zwaardere oplader van mijn iPad te gebruiken?

Bijdrager
    Qapla

<p class=”cite”>Mac Hammer Fan op 10 mei 2020 om 20:04</p>
    Zou het kunnen zijn dat ik de batterij beschadigd heb door de zwaardere oplader van mijn iPad te gebruiken?

Dat ben ik niet zeker maar ik vermoed van niet.

Moderator
    Night

Dat denk ik ook niet. Apple heeft daarvoor teveel veiligheidjes ingebouwd in het laadsysteem. Maar na een x-aantal laadcycli is een Li-ion batterij gewoon ‘op’. Vervanging voor een B-merk zal hem weer een revival geven en kost je slechts een paar tientjes bij de reparateur om de hoek.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Dank u wel Qapla, Beech en Night.

Bijdrager
    wouter57
    Bijdrager
    Mac Hammer Fan

<p class=”cite”>wouter57 op 11 mei 2020 om 00:26</p>
    Kalibreren zou ook een oplossing zijn.

https://www.forza-refurbished.nl/nieuws/iphone/batterij-iphone-kalibreren/

Dank u wel Wouter, zal ik zeker nog eens proberen. 👍

Bijdrager
    bassbug

Je batterij is op. Ik had dat ook op het laatst met m’n SE.

Een nieuwe batterij bij AppleStore laten vervangen en het draait als een zonnetje.

De prijs is rond de €50. De SE kan nog jaren vooruit wat mij betreft.

Bijdrager
    wouter57

Mijn iPhone 7+ heeft ook nog 88% maar na het kalibreren kan ik er ruim een volle dag of soms langer mee doen.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik heb hem gekalibreerd. Nu staat de batterij op 100%, de maximumcapaciteit op 88%. De melding dat de batterij normale piekprestaties ondersteunt verschijnt echter niet bij de batterij instellingen. Bij mijn vorige 4s heb ik nog steeds de batterij niet moeten vervangen. Ik hou jullie op de hoogte.

Moderator
    Night

👍

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Voorlopig één keer gehad dat de batterij van zestig naar 35% dropte in minder dan een uur.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.