17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    erwin33

iPhone SE bluetooth kan niet verbinden met bluetooth PC speakers?

Hoe kan dit? Ik heb net twee Logitech PC speakers aangeschaft met bluetooth. Nu probeer ik mijn iPhone SE te verbinden hiermee maar hij komt maar niet in het overzicht te staan op mijn iPhone. Telefoon al opnieuw uit en aangezet maar doet maar niets. Op mijn Mac reageren ze overigens wel goed op bluetooth. Hoe kan dit en hoe los ik dit op?

Bijdrager
    GoeieDag

Eerst ontkoppelen van de Mac?

Bijdrager
    erwin33

Hoe bedoel je? Dat zou toch niet uit mogen maken, ze moeten hem beide toch kunnen zien tegelijkertijd? Mijn Mac en mijn iPhone?

Bijdrager
    McPim

Meestal moet je een ‘pairing’ button o.i.d. gebruiken om ze met een nieuw apparaat te verbinden. Uit de doos (dus voor je eerste device) hoefde dat misschien niet. Heb je de handleiding al gelezen? En noem ff een typenummer, altijd handig.

Bijdrager
    erwin33

Logitech Z207   Multimedia Speakers. En pairing zag ik niet staan op mijn iPhone. Zo uit de doos kon hij wel gewoon verbinding maken met mijn Mac.

Bijdrager
    McPim

Een pairing button op je speaker bedoel ik natuurlijk, niet op je telefoon… Nogmaals: check de handleiding even?

Uit de specs:

Bijdrager
    McPim

Bijdrager
    erwin33

Die had ik natuurlijk al gevonden dat bluetooth knopje, en staat aan anders had ik ook geen contact kunnen maken met mijn Mac. Heb nu zo gauw de handleiding niet bij de hand? Waar staat deze online kon hem niet vinden.

Bijdrager
    McPim

Misschien moet je ‘m wat langer ingedrukt houden om in de ‘pairing’ mode te komen? Uit je eerder bericht leek het niet dat je dat knopje al gebruikt had, maar dat terzijde.

Bijdrager
    erwin33

Dat was niet nodig bij mijn Mac, maar dat zal ik eens proberen als ik thuis ben.

Bijdrager
    McPim

Dat is ook precies wat ik zei, dat het bij je eerste device waarschijnlijk vanzelf gaat (omdat ie dan nog geen connectie heeft gemaakt). Om een volgend device te verbinden moet meestal je actief wat doen. En daar is dat knopje voor (het is een drukknopje, geen aan/uit knop).

Bijdrager
    erwin33

Ik zal het nog eens proberen. Hoogstwaarschijnlijk ziet mijn iphone mijn speakers dan wel.

Bijdrager
    erwin33

Dat was het inderdaad :-). Gelukt! Bedankt voor de hulp.

Bijdrager
    McPim

👍🏻

Bijdrager
    erwin33

Weet alleen niet waarom mijn speakers niet gelijk connecten nadat mijn Mac heeft uitgestaan. Ik moet weer opnieuw op ‘verbind’ klikken in de bluetooth settings. Hoe verhelp je dit zodat bluetooth automatisch verbinding maakt als de Mac aan gaat?

Bijdrager
    McPim

Tsja, dat weet ik ook niet. Het zou best kunnen dat dat komt omdat je er nu 2 devices mee hebt verbonden. Ik heb die dingen niet dus daar zou ik even mee experimenteren. En je kunt ze natuurlijk met een draad aan je Mac hangen.

Bijdrager
    erwin33

Als ik die van de iPhone niet gebruik is die niet verbonden dus dat kan het niet zijn.  Als mijn Mac uit sluimerstand komt doet bluetooth het wel overigens. Maar mijn muis en toetsenbord hoef ik ook niet opnieuw te connecten als mijn Mac helemaal heeft uitgestaan dus is het vreemd dat ik dat bij mijn speakers wel moet doen.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.