7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    iNaffer

Iphone SDK

Hallo,

Ik kan nu behoorlijk goed progammeren maar ik zou graag iphone applications gaan maken maar ik heb een 10.4.11 intel mac kan het daar ook op?

Gr. Qonvict

Bijdrager
    Yaris

Nee, zie http://www.apple.com/downloads/macosx/development_tools/iphonesdk.html

iPhone SDK System Requirements: Mac OS X 10.5.3 or later

Bijdrager
    dev10
    ”Qonvict”

Ik kan nu behoorlijk goed progammeren

In twee weken tijd?

Ik wil je niet ontmoedigen hoor, maar programmeren is niet iets wat je in twee weken tijd kunt leren. Daar gaan jaren over heen.;)

Bijdrager
    iNaffer

K kon al websites bouwen en Iphone SDK leek me leuker

Bijdrager
    Martijn Snels
    ”Qonvict”

K kon al websites bouwen en Iphone SDK leek me leuker

Dan nog is het erg twijfelachtig of je nu ‘redelijk’ kan programmeren. Zet wat werk online zou ik zeggen dan kunnen we het beter beoordelen. iPhone applicaties ontwikkelen is niet in twee weken gedaan als je niet héél goed kan programmeren.

dev10 heeft gelijk dat er jaren overheen gaan. Ik ben zelf ook web ontwikkelaar en weet dat het ontwikkelen voor het web sneller is geleerd dan programmeren van een native applicatie. Er zijn veel boeken over ontwikkelen op OSX en de iPhone. Ik raad je aan die eens door te neuzen.

Bijdrager
    dev10
    ”Martijn

dev10 heeft gelijk dat er jaren overheen gaan. Ik ben zelf ook web ontwikkelaar en weet dat het ontwikkelen voor het web sneller is geleerd dan programmeren van een native applicatie. Er zijn veel boeken over ontwikkelen op OSX en de iPhone. Ik raad je aan die eens door te neuzen.

Ik ben zelf ook webprogrammeur en ik ben sinds een jaar of twee echt serieus aan het programmeren. Ik heb inmiddels redelijk wat werkervaring en kan ook veilige webapplicaties maken. Maar ik leer echt nog iedere dag bij. Aan een native applicatie wil ik gewoon nog niet echt druk beginnen, omdat ik weet dat dat vol met bugs en exploits zal zitten. (Gewoon omdat ik dat nog nooit gedaan heb.)

Eén tip kan ik je nog geven: bewaar alle code die je geschreven hebt en kijk later eens kritisch terug en leer van je fouten.

Bijdrager
    iNaffer

Is goed websites maken, No problem met progammeren begin ik het te begrijpen ik heb het daar op de verkeerde toon gelegd, ik vind zelf progammeren leuker als websites maken, En natuurlijk iphone applications zijn nog veel leuker:D maar ik zal een keer een werk van me online zetten

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.